תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מערכות הבטיחות של 2018 - מקורי או מקומי

החל מה-1.1.2018, חייב כל כלי רכב (מתחת ל-3.5 טון) בהתקנת מערכת בטיחות. זו רשימת הדגמים המלאה שיקבלו מערכות אקטיביות מקוריות, ואלה שיסתפקו במערכות התרעה מקומיות

  • 02-01-2018
  • מאת: זיו כהנא, פבל צ'רניצקי | צילום: יצרנים

עפ"י תקנה 364 (ח) שהוציא משרד התחבורה, החל מ-1 בינואר 2018 לא יירשמו בישראל כלי רכב מסוג  M1ו-N1 (פרטי ומסחרי בעלי משקל כולל מותר עד 3,500 ק"ג) אלא אם תותקן בהם מערכת התראה מפני התנגשות מלפנים וסטיה לא רצונית מנתיב הנסיעה. המערכת יכולה להיות מקורית מהיצרן, או בהתקנה מקומית כמו מובילאיי, מובון ואיווקס.

החלטנו לעשות לכם סדר, ולהכין רשימה שתפרט אלו דגמים יגיעו עם מערכות בטיחות מקוריות מהיצרן, ואלו יסתפקו במערכות בהתקנה מקומית בלבד.

אבל לפני שנגיע לרשימה, משהו אישי מאיתנו במערכת. הרבה מכוניות תמכרנה ב-2018, אם לשפוט על פי 2017, מדובר בסדר גודל של 300 אלף כלי רכב (עד 3.5 טון). בין אם אתם קונים רכב חדש, משומש, או בכלל לא נוהגים, תזכרו תמיד שמערכות הבטיחות - בין אם הן מצפצפות ובין יכולות לבלום את הרכב בעצמן מ-400 קמ"ש, בין אם הם אומרות לכן שאתם סוטים מהנתיב או שיכולות לנהוג את הרכב לבד בפקקים של הבוקר, מערכות הבטיחות אינן(!) תחליף לתשומת לב והיגיון בריא על הכביש. הן אינן מחליפות את הנהג, ואינן יכולות לבצע החלטות במקומו. הן שם כגיבוי לתגובה איטית, ללחיצה לא מספיק חזקה על הבלמים או הסחת דעת רגעית בגלל החלפת תחנה ברדיו או טמפרטורה במזגן. 

סעו במתינות, סעו באדיבות, סעו בזהירות.

רוב רובם של היבואנים שיתפו פעולה וסיפקו לנו את המידע באופן מקיף ומהיר יחסית, אולם מחלק מהיבואנים לא הצלחנו לקבל את המידע עד מועד פרסום הכתבה. כך למשל לא הצלחנו לקבל תשובה מאסטון מרטין, במוו ומיני מבית דלק מוטורס; רנו, דאצ'יה, ניסאן ואינפיניטי מבית קרסו מוטורס; וולוו מבית מאיר, ויגואר ולנד רובר מבית חברת המזרח. במידה ואלה האחרונים יהיו מעוניינים, נפרסם כאן את המידע לכשיתקבל.

DS
בדגמי DS3 ו-DS5 תותקן מערכת מובילאיי, DS7 (טרם הושק) יכלול מערכות מקוריות.

MG
 ב-MG3 תותקן מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

אאודי
דגמי אאודי יקבלו עד סוף השנה מערכות בטיחות מקוריות, פרט לדגמי TTQ3 ו-A1 בהם תותקן מערכת בהתקנה מקומית.

אבארט
בכל הדגמים תותקן מערכת מובילאיי.

אופל
דגמי קורסה, אסטרה ואינסיגניה כוללים מערכות בטיחות מקוריות, בכל שאר הדגמים תותקן מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

איסוזו
כל דגמי הדימקס כוללים מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

אלפא רומיאו
דגמי ג'וליה וסטלביו עם מערכות מקוריות. בדגמי מיטו, ג'ולייטה ו-4C תותקן מערכת מובילאיי.

ג'יפ
בדגמי רנגלר, צ'רוקי, גרנד צ'רוקי (למעט טריילהוק), רנגייד לונגיטיוד תותקן מערכת מובילאיי. בדגמי גרנד צ'רוקי טריילהוק ורנגייד לימיטד קיימות מערכות מקוריות.

הונדה
דגמי סיוויק (פרט ל-1.6 ליטר), ג'אז קומפורט ומעלה ו-HRV אקזקיוטיב כוללים מערכות בטיחות מקוריות. בכל שאר הדגמים תותקן מערכת בהתקנה מקומית, בנוסף לבלימה אוטונומית הקיימת בכולם (פרט לסיוויק 1.6 ליטר).

טויוטה
כל דגמי טויוטה ימשיכו להמכר עם מערך ה-SAFETY SENSE המקורי של היצרן, פרט ליאריס ברמת הגימור SOL  וראב 4 ברמת הגימור GLI בהם תשאר מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

יונדאי
דגמי i30, איוניק, סונטה וקונה כוללים מערכות בטיחות מקוריות בכל רמות הגימור ולא יותקן בהם מובילאיי. בטוסון מותקן מובילאיי בכל רמות הגימור, אך רמת הגימור OPEN SKY PLUS כוללת גם התראה ותיקון סטיה מנתיב. בכל שאר דגמי יונדאי מותקנת מערכת מובלאיי בלבד, ללא מערכות מקוריות מהיצרן.

לקסוס
כל דגמי לקסוס כוללים מערכות בטיחות מקוריות, פרט לדגמי CT ו-NX בהם תותקן מערכת מובילאיי.

מאזדה
בכל דגמי מאזדה מותקנת מערכת מובילאיי לצד מערכות בטיחות מקוריות ( אם ישנן), פרט למאזדה 6 ברמות הגימור פרימיום ופרימיום פלוס בהן קיימת בקרת שיוט אדפטיבית והתראת התנגשות עד למהירות של 160 קמ"ש.

מזארטי
כל הדגמים כוללים מערכות בטיחות מקוריות, פרט לגראן טוריסמו בה תותקן מערכת מובילאיי.

מיצובישי
דגמי אאוטלנדר, ASX ואקליפס (טרם הושק) כוללים מערכות בטיחות מקוריות מהיצרן, כל שאר הדגמים יסתפקו במובילאיי בלבד.

מרצדס
כל הדגמים החל מה-C קלאס ומעלה יכללו מערכות בטיחות מקוריות, בדגמי A קלאס, B קלאס, CLA ו-GLA שיגיעו (יגיעו, ולא ימכרו) לארץ עד לסוף חודש ינואר תותקן מערכת מובילאיי בנוסף על היותם כוללים בלימה אוטונומית והתראה על עייפות הנהג (דגמי GLA כוללים גם התראה על עצמים בשטח המת) כסטנדרט. כל הדגמים שיגיעו במשלוחים מסוף ינואר ואילך יכללו מערכות בטיחות מקוריות בלבד.

סאנגיונג
בכל דגמי סאנגיונג תותקן מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, והרקסטון החדש (כשיושק) יכלול מערכות בטיחות מקוריות.

סובארו
סובארו XV החדש ששיווקו החל בדצמבר מקבל את מערכת ה-eyesight המקורית של היצרנית בחלק מהגרסאות. המערכת תגיע במהלך השנה גם לשאר הדגמים של סובארו. עד אז, יסתפקו הדגמים האחרים, וגרסאות הכניסה של ה-XV במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

סוזוקי
מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית בכל הדגמים. ברגע שיתקבל אישור טכני מהיצרן, יגיעו חלק מהדגמים עם מערכות בטיחות מקוריות.

סיאט
לאון ואטקה (רכבים מייצור 2018), איביזה וארונה כוללים מערכת מקורית להתרעה על אי-שמירת מרחק ויקבלו גם מערכת מקומית להתרעה על סטיה מנתיב. במהלך 2018 תקבל הלאון התראה מקורית על סטיה מנתיב ותישאר עם מערכות מקוריות בלבד (רכבים מייצור 2018 יגיעו עם בקרת שיוט אדפטיבית).

סיטרואן
ה-C3 תקבל מערכות מקוריות להתרעת מרחק, בלימת חירום והתרעה על סטיה מנתיב, ה-C1, תקבל מערכת בלימה אוטונומית מקורית בלבד יחד עם מערכת מובילאיי, ה-C4 גרנד פיקאסו כולל מערכות מקוריות ברמת הגימור אקסקלוסיב בלבד. בכל שאר הדגמים תותקן מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

סקודה
בדגמי אוקטביה, סופרב וקודיאק קיימות מערכות בטיחות מקוריות, בכל שאר הדגמים למעט הפאביה הבסיסית, קיימת התרעת אי-שמירת מרחק, ובנוסף תותקן מערכת מקומית להתרעה על סטיה מנתיב.

פולקסווגן
בדגמי ג'טה, טוארג, וחיפושית אין מערכות מקוריות ויותקנו מערכות מקומיות, הגולף והטיגואן מקבלים בלימת חירום מקורית ומובילאיי, ובכל שאר הדגמים קיימות מערכות מקוריות.

פורד
בכל דגמי פורד תותקן מערכת מובילאיי (בחלק מהדגמים קיימת בלימה אוטונומית), למעט פורד קוגה בעל הנעה כפולה ברמת גימור טיטניום X בו קיימות מערכות מקוריות.

פיאט
בכל הדגמים תותקן מערכת מובילאיי, פרט ל- 500X בו תותקן מערכת מובילאיי רק ברמת הגימור POP שאינה כוללת מערכות מקוריות.

פורשה
דגמי מקאן, קאיין ופנאמרה כוללים מערכות בטיחות מקוריות, ובדגמי 718 ו-911 תותקן מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

פיג'ו
דגמי 108, 3008 ו-5008 כוללים מערכות בטיחות מקוריות, בשאר הדגמים תותקן מערכת מובילאיי (ב-308 ישנה התראה מקורית על סטיה מנתיב וב-2008 בלימה אוטונומית). במחצית השניה של 2018 צפויה להגיע 308 עם מערכות מקוריות.

פרארי
מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית תותקן בכל הדגמים.

קאדילק
כל דגמי קאדילק כוללים מערכות בטיחות מקוריות.

קיה
דגמי ספורטאז', נירו, אופטימה היברידית וסורנטו כוללים מערכות בטיחות מקוריות, דגמי סטוניק וסטינגר יושקו במהלך השנה עם מערכות בטיחות מקוריות גם כן. בשאר הדגמים מותקנת מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית  (הפיקנטו כוללת בנוסף גם בלימה אוטונומית).

קרייזלר
ב-300C תותקן מערכת מובילאיי.

שברולט
דגמי ספארק, טראקס, קרוז ואקווינוקס כוללים מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית בכל רמות הגימור. הטראוורס כולל מערכת מובילאיי בכל הרמות הגימור פרט לפרימייר הבכירה שכוללת מערכות מקוריות, המאליבו כוללת מערכת מובילאיי בכל רמות הגימור פרט ל-LT LUXURY הבכירה שכוללת מערכות מקוריות, האימפלה תמשיך כוללת מובילאיי ברמת גימור LT ומערכות מקוריות ב-LTZ וקמארו כוללת מערכת מובילאיי.

dddd