תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 208
  • אחרית הימים - מירוץ חוקי ומכונית מירוץ ביבוא סדיר

    פיגו 208

    בסוף השבוע האחרון קרו שני דברים שהרעידו את הקרקע של הספורט המוטורי הישראלי, המסלול בערד אירח מירוץ אמיתי ראשון ולובינסקי הודיעה כי תתחיל לייבא פיג'ו 208 ייעודית למירוץ

    • 24-12-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פיג'ו, דניאל אדמון

    "מירוצי מכוניות התחילו בערך 5 דקות אחרי שנבנתה המכונית השניה" אמר פעם הנרי פורד. כנראה שהנרי לא ממש הכיר את מדינת ישראל וחוקיה. שכן בעוד שבכל מקום אחר על הפלנטה ישנן תקנות וכללים בהם מחויבים אירועי ספורט מוטורי, אנחנו היהודים יודעים הכי טוב, ואנחנו החלטנו שצריך חוק מלא ועב כרס לאותה מטרה בדיוק.

    והקטע הכי מצחיק, כמו שבטח יגיד לכם כל חובב מוטוריקה, הוא שלפני שהיה לנו "חוק ספורט מוטורי" דווקא ספורט מוטורי היה בשפע: היו מירוצי ראלי רייד, היו מסלולים (נחשונים, כוכב יאיר), היו תחרויות (באופן לא רשמי לחלוטין), היה (ועדיין יש) מוטוקרוס, היו ג'ימקאנות, ובגדול - היה כמעט כל דבר חוץ מליגות גדולות ובינלאומיות. אלא שמאז שחוקק החוק, יבש. דרישות דרקוניות, התנערויות אין ספור מגופים מוניציפליים, עד שלפני כשנה וחצי זה פתאום התחיל.

    ידיעות על תחילת בניית מסלולים התחילו לצוץ כמו פטריות אחרי הגשם, מסלול בפצאל, בערד, ואפילו תוכניות לפארק מוטורי בקנה מידה עולמי בבאר שבע, ושמות ומיקומים נוספים באו ונעלמו. השניים הראשונים כבר נפתחו, השלישי בשלבי תכנון מתקדמים. ובעוד הראשון עדיין מתפקד בעיקר כבימה לימי הדרכת נהיגה, המסלול בערד ערך בסוף השבוע האחרון מירוץ אמיתי וחוקי למהדרין. האירוע היה פיילוט מצומצם שאיגד כ-40 משתתפים כדי לבחון היתכנות של ליגה שלמה שתתקיים על פני כל שנת 2018.

    אמנם לא היו בו מכוניות שעקפו אחת את השניה ונלחמו בכל פניה וישורת אלא הוא נערך במתכונת של Time Attack - כלומר מירוץ נגד השעון (כמו ראלי), אבל זה ללא ספק צעד בכיוון הנכון.

    לצד הליגה המתוכננת בערד, מתכננת חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו לערוך בשנת 2018 ליגת מירוצים שלמה שתתבסס על דגם ספציפי - כפי שנערכים בחו"ל מירוצי Clio Cup על רנו קליאו, ליגת שברולט קרוז ואפילו ליגה שמבוססת כולה על דאצ'יה לוגאן עם 90 כ"ס. הדגם הנבחר יהיה גרסת מסלול של פיג'ו 208, שזוכה לשם ההולם Racing Cup.

    ה-208 הזו היא גרסה מוכנה למסלול שנבנית ע"י פיג'ו עצמה, ובין השדרוגים שכולל הרכב אפשר למצוא כלוב מירוץ מלא, בלמים חזקים יותר, מתלים ייעודיים למירוץ, מערכת כיבוי אש ועוד. עם הגעתה של ה-208 תתחיל לובינסקי גם בהפעלת הליגה בשיתוף פעולה עם ההתאחדות הישראלית למכוניות וקארטינג וחברת פרודרייב, במהלכה יוכלו להשתתף אנשים מהישוב (כמובן בתנאי שיש להם רישיון נהיגה ספורטיבית) במירוצי מסלול.

    יתרה מזו, מחברת לובינסקי נמסר כי היא תייבא את הרכבים לא רק למטרת הליגה, אלא אפילו תחזיק מלאי שלהם לרכישה ע"י לקוחות שיהיו מעוניינים להשתמש ברכב באופן פרטי על המסלול, שכן בגלל כלוב ההתהפכות לא ניתן להשתמש בו בכביש ציבורי. לא נאמר לנו כמה רכבים כאלה יוחזקו במלאי או מה יהיה מחירם, כך שניאלץ להמתין להגעת הרכבים לארץ כדי לענות על השאלה הזו. כך או כך, אין ספק שישנה תחושת "אחרית הימים" - מסלול מירוצים חוקי, שעורך מירוץ חוקי, ויבואנית רכב בישראל שתאפשר לכם להיכנס לחנות ולצאת עם מכונית מירוץ פר-אקסלנס. 

    dddd