תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 5008
  • פיג'ו 5008 החדש בישראל

    פיגו 5008

    פיג'ו ישראל משיקה את ה-5008, המיניוואן שהפך לג'יפון - שבעה מושבים, חמש גרסאות, שלושה מנועים ומחיר התחלתי של 180,000 ₪

    • 11-12-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי, יצרן

    שנה ושלושה חודשים אחרי שנחשף לראשונה, פיג'ו 5008 החדש נוחת בישראל. ה-5008 בגלגולו הנוכחי הפך - בהתאם לצו השעה - ממיניוואן מסורתי לג'יפון מסוקס וקשוח (לפחות בעיצוב), אך הוא עדיין מציע שימושיות טובה יחסית ושלוש שורות מושבים מרווחות למדי, ועל פניו מציע שימושיות מעט טובה יותר אפילו מזו של האח, סיטרואן C4 גרנד פיקאסו.

    הוא משיג זאת בזכות אורך כללי של 464 ס"מ ורוחב של 184.4 ס"מ - 4 ו-1 ס"מ יותר מהפיקאסו בהתאמה, בזכותם הוא מצליח לדחוס 210 ליטר לתא המטען כאשר כל המושבים בשימוש (130 ליטר בפיקאסו) או 780 ליטר כאשר השורה השלישית מקופלת. לשניהם בסיס גלגלים של 284 ס"מ, אך סידור המושבים של הפיג'ו פונה יותר לטובת נפח תא מטען בעוד הסיטרואן מציע מושבים מרווחים יותר.

    נתוני בסיס הגלגלים ותא המטען של ה-5008 בחלק זהים ובחלקם אפילו טובים יותר מאלו של רב המכר הנוכחי בקטגוריה - מיצובישי אאוטלנדר, שמציע בסיס גלגלים של 267 ס"מ, ותא מטען של 128 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש ו-781 ליטר בקיפול השורה השלישית. זאת למרות ממדים חיצוניים גדולים יותר של האאולטנדר.

    פיג'ו 5008 יוצע בישראל עם שלושה מנועים ובחמש גרסאות בסך הכל, זהה להיצע הגרסאות של הפיג'ו 3008, שהוא למעשה האח הקצר יותר של ה-5008 (בסיס גלגלים של 284 ס"מ ב-5008 לעומת 268 ס"מ ב-3008). היצע המנועים יכלול מנועי 1.6 ליטר טורבו בנזין וטורבו דיזל עם 165 כ"ס ו-24.5 קג"מ, ו-120 כ"ס ו-30.6 קג"מ בהתאמה שיוצעו שניהם ברמת גימור אקטיב הבסיסית ופרימיום האמצעית; ו-2.0 ליטר טורבו דיזל עם 180 כ"ס ו-40.8 קג"מ שיוצע בגרסת GT הבכירה בלבד.

    רשימות האבזור דומות-עד-זהות לאלו שה-3008 מוצע בהן: כסטנדרט מקבל ה-5008 אקטיב הבסיסי לוח מחוונים דיגיטלי עם אפשרות להתאמה אישית ואפשרות להצגת המידע בעברית, בלם יד חשמלי, מנופי העברת הילוכים, מערכת Grip Control לניהול המומנט בתנאי אחיזה ירודים ועוד.

    בשונה מה-3008, כאן מגיעה גם חבילת בטיחות אקטיבית הכוללת התרעות על אי שמירת מרחק, עייפות נהג וסטיה מנתיב; בלימת חירום אוטונומית (עד 80 קמ"ש ברכב נייח, 85 ברכב נוסע) עם זיהוי הולכי רגל (עד 60 קמ"ש), וזיהוי תמרורים. ה-3008 תקבל גם היא את המערכות הנ"ל בעתיד הקרוב.

    גרסת פרימיום תוסיף בין היתר גם חבילת בטיחות אקטיבית מקיפה יותר שכוללת עמעום אורות גבוהים אוטומטי, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים "אקטיבי" (עם התנגדות להיגוי במידה ומופעל איתות), בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים ובלימת חירום במהירויות של עד 140 קמ"ש. בנוסף, גם רשימת אבזור הנוחות עשירה יותר כמובן, עם בקרת אקלים מפוצלת, וילונות נגללים בדלתות האחוריות, מגשים בגב המושבים הקדמיים ועוד.

    גרסת GT הבכירה מוסיפה לכל אלה פנסי לד מלאים, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת ניווט, חישוקי 19 אינץ', מושבי ספורט עם ריפוד דמוי עור משולב אלקנטרה ועיסוי, דיפוני דלתות משולב עץ ועוד.

    את המפרט המלא של פיג'ו 5008 תוכלו לקרוא כאן.

    במסגרת ההשקה, קיבלנו הצצה לתא הנוסעים של ה-5008, וכמו ב-3008, גם כאן עומד צא נוסעים איכותי מאוד, מעוצב לעילא ועתידני להפליא. ממש לא מה שהייתם חושבים שתקבלו במיניוואן לפני 10 או 15 שנה. הנקודה המרכזית ב-5008 - המושבים השישי והשביעי, משביעי רצון. כאשר בזכות העובדה ששורת המושבים האמצעית מורכבת משלושה מושבים נפרדים לחלוטין עם אופציה לקיפול, שינוי זווית המשענת והזזה על מסילה של כל אחד בנפרד, אחרי מעט התאמות אפשר לקבל מרווח מחיה מכובד למדי בשורה השלישית. מרווח הראש בה מצוין גם למבוגרים, והחלונות האחוריים - נקודת תורפה רצינית למדי בחברות אחרות בקטגוריה, גדולים מספיק כך שהנוסעים שלכם לא ירגישו קלסטרופוביה. יש מאחור שקע טעינה אז כנראה שהצאצאים יעדיפו לבהות במסך נייד כלשהו מאשר מהחלון, אבל זה טוב שיש גם וגם.

    פיג'ו 5008 - גרסאות ומחירים:
    פיג'ו 5008 אקטיב (1.6 בנזין ודיזל): 180,000 ₪
    פיג'ו 5008 פרימיום (1.6 בנזין ודיזל): 199,000 ₪ (197,000 ₪ בתקופת ההשקה)
    פיג'ו 5008 GT (2.0 דיזל): 240,000 ₪

    רוצים לשאול אותנו משהו על פיג'ו 5008? כבר ראיתם אותו ובא לכם לספר לנו מה אתם חושבים עליו? הצטרפו לדיון בפורום.

    dddd