תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס IS
  • לקסוס IS300h המחודשת בישראל

    לקסוס IS

    שלוש רמות גימור, בטיחות מקיפה יותר ועדכון עיצובי קליל. מתיחת הפנים של לקסוס IS נוחתת בישראל במחיר שיתחיל ב-229,000 ₪

    • 04-12-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    היא אולי לא נראית ככה, אבל לקסוס IS שהושקה ב-2013 היא אחת המכוניות הוותיקות ביותר בקטגוריית המנהלים-פרימיום שנמכרות בישראל. ה-C קלאס של מרצדס וה-Q50 של אינפיניטי שמבוססת עליה הושקו שנה מאוחר יותר, שנת 2015 ראתה את השקתן של ה-A4 וה-XE החדשות וכן חידוש קליל לסדרה 3 והאחרונה בחבורה - אלפא ג'וליה, הניחה גלגליה על אדמת ארץ הקודש רק בסוף השנה שעברה.

    מתיחת הפנים של ה-IS גם היא כבר לא בדיוק עניין חדשותי, שכן היא עצמה כבר הוצגה לפני למעלה משנה וחצי, במאי 2016. עכשיו, אחרי ההמתנה הארוכה, היא מגיעה לישראל כשבאמתחתה שינויים קטנים יחסית לעדכונים אצל יצרנים אחרים שעיקרם שדרוג באיכות תא הנוסעים והעשרת אבזור הנוחות והבטיחות.

    העיצוב החיצוני הולך באותו הקו המוכר שלקסוס בוחרת בו בשנים האחרונות - החצנה והגזמה. פתחי היניקה בפגוש הקדמי גדול, הפנסים הקדמיים התחדדו וגריל שעון החול הפך דומיננטי עוד יותר. משאר הכיוונים השינויים די קטנים, עם מעט מאוד שינויים מאחור, ומה שנראה כמו דמיון מוחלט בין הדגם היוצא לנכנס מהצד.

    ה-IS המחודשת תוצע בשלוש רמות גימור - 'לקשרי', 'פרימיום' ו'היי-פרימיום'. בין החידושים באבזור אפשר למצוא הנעה ללא מפתח (גרסת הביניים), מסך מרכזי גדול יותר - 10.3 אינץ' במקום 7 אינץ' בדגם היוצא ואופציה למערכת שמע מבית מארק לווינסון עם 15 רמקולים (בגרסה הבכירה), פנסי לד מלאים ומערכת בטיחות אקטיבית LSS+ (סטנדרט) ועוד. כל הגרסאות, כך עפ"י לקסוס, עברו עדכון ושיפור של החומרים בתא הנוסעים, של כיול המתלים ובידוד הרעשים.

    חבילת ה-LSS+ שמגיעה כעת כסטנדרט מציעה בין היתר בלימת חירום עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, זיהוי תמרורים ועוד.

    מתחת למכסה המנוע לא בוצע כל שינוי, עדיין מדובר על מערכת ההנעה ההיברידית המוכרת משאר דגמי ה-300h של לקסוס עם מנוע בנזין 2.5 ליטר ומנוע חשמלי שמפיקים יחד 223 כ"ס ומשודכים לתיבת הילוכים רציפה שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים. המיאוץ למאה קמ"ש אורך 8.4 שניות סבירות וצריכת הדלק המוצהרת בנסיעה משולבת עומדת על 22.2 ק"מ לליטר. גם הפעם המערכת כוללת ארבעה מצבי נהיגה בהם מצב EV שמאפשר נסיעה על חשמל בלבד עד 50 קמ"ש (בהתאם ללחץ המופעל על דוושת התאוצה).

    לקסוס IS300h - גרסאות ומחירים:
    IS300h לקשרי - 229,000 ₪
    IS300h פרימיום - 265,000 ₪
    IS300h היי-פרימיום - 295,000 ₪

    dddd