תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אינפיניטי
  • אינפיניטי QX50
  • אינפינטי QX50 החדש נחשף

    אינפיניטי QX50

    המתחרה החדש של אינפיניטי ל-אאודי Q5 נחשף בתערוכת לוס אנג'לס עם יחידת הנעה ייחודית למדי

    • 03-12-2017
    • מאת: זיו כהנא | צילום: יצרן

    הקרוסאוברים של אינפיניטי מעולם לא נחלו הצלחה גדולה בישראל, רובם מיושנים ומהווים מתיחות פנים לדגמים ישנים שהוצגו עוד בשם אחר (טרום סדרת ה-QX)  ושינו את שמם עם המתיחה על מנת להתאים להיצע הדגמים, וחלקם מלכתחילה לא היו חדשנים או ייחודים . כעת יכול אולי הדבר להשנות, עם חשיפתו של ה-QX50 החדש בשבוע שעבר בתערוכת לוס אנג'לס.

    ה-QX50 מתבסס על פלטפורמה מודולרית חדשה לחלוטין, קשיחה וקלה יותר מבעבר שמאפשרת יצירת מרווח פנים גדול יותר מבעבר. בסיס הגלגלים של ה- QX50 זהה לעבר ועומד על 280 ס"מ, לעומת זאת מימד האורך גדל ב-6 ס"מ ל-469 ס"מ בסה"כ ,מימד הרוחב גדל ל-190 ס"מ (180 ס"מ בעבר) ומימד הגובה גדל ב-8 ס"מ ל-168 ס"מ. תא הנוסעים של ה-QX50 כולל כעת ספסל אחורי אשר נע על מסילה, ומאפשר בחירה בין מרווח גדול יותר לנוסעים או למטען, כאשר נפח תא המטען נע בין 895 ל-1048 ליטרים או 1699 ליטרים כאשר המושב האחורי מקופל.

    החידוש המעניין ביותר ב-QX50 החדש נמצא מתחת למכסה המנוע, במנוע הטורבו בנזין 2.0 ליטר החדש של אינפיניטי. המנוע החדש, כולל לראשונה במנוע בעירה פנימית כלשהו בייצור סדרתי, מערכת אשר מסוגלת לשנות את יחס הדחיסה ע"י העלאה או הורדה של מהלך הפעולה של הבוכנות. דבר המאפשר עפ"י אינפינטי חסכון של עד 35 אחוזים בצריכת הדלק, בהשוואה למנוע ה-V6 של הדור היוצא. כאשר יחס הדחיסה גבוה ישנה יעילות גבוהה יותר המאפשרת חסכון בדלק, ויחס דחיסה נמוך מאפשר זמינות טובה יותר של כוח ומומנט. המנוע של ה-QX50 מציע יחסי דחיסה אשר נעים בין 8:1 (בעבור ביצועים) ל-14:1 (בעבור חסכון בדלק).  הספקו של המנוע עומד על 268 כ"ס ב-5,600 סל"ד ו-38.7 קג"מ ב-4,400 סל"ד, והוא משודך לתיבת הילוכים רציפה.

    בנוסף לכך כולל ה-QX50 חידושים גם בתחום הבטיחות האקטיבית, עם מערכת ה-ProPILOT  של אינפיניטי המסייעת לנהג ומאפשרת נהיגה סמי אוטונומית בדרך בינעירונית.

    לצערנו כרגע לא ידוע לנו מתי ואם בכלל יגיע ה-QX50 לישראל.

    dddd