תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיאט
  • פיאט טיפו
  • משלימה היצע - פיאט טיפו סטיישן בישראל

    פיאט טיפו

    פיאט טיפו סטיישן נוחתת בישראל עם תג מחיר התחלתי של 116,000 ₪ וללא מערכות הבטיחות של ההאצ'בק

    • 22-08-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אחרי שהשיקה את הסדאן לפני מעל לשנה, ואת ההאצ'בק בחודשים האחרונים, היום נוחתת בישראל פיאט טיפו סטיישן ומשלימה את היצע הגרסאות של המשפחתית האיטלקית-טורקית. המידות של הטיפו סטיישן דומות עד זהות לאלו של הסדאן וההאצ'בק - בסיס גלגלים באורך 264 ס"מ, רוחב של 179 ס"מ וגובה של 151 ס"מ. הסטיישן, שלא במפתיע, ארוכה ב-21 ס"מ מההאצ'בק וב-4 ס"מ מהסדאן (457 ס"מ בסך הכל).

    השוס פה הוא כמובן בתא המטען - ללא קיפול מושבים ועד גובה המדף נפחו 530 ליטר, עשרה יותר משל הסדאן, וזה עוד לפני ששקללנו פנימה את נוחות ההעמסה העדיפה משמעותית ואת הנפח שמעל המדף. עם קיפול המושבים גדל הנפח ל-1650 ליטר. קרוב עד מאוד למכונית אחרת עם תא מטען אגדי בגודלו - סקודה אוקטביה (555 ליטר ללא קיפול, 1685 עם קיפול).

    בניגוד לדגם ההאצ'בק, שמגיע כשהוא מצויד במספר מערכות בטיחות אקטיביות כגון בקרת שיוט אדפטיבית ובלימת חירום אוטומטית, דגם הסטיישן מקבל מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. מבחינת אבזור בטיחות מקורי הסטיישן מסתפקת ב-6 כריות אוויר עם אפשרות לנטרול כרית האוויר של הנוסע, בקרת יציבות עם מערכת ERM למניעת התהפכות, ועיגוני איזופיקס.

    שאר המפרט של הטיפו סטנדרטי יחסית. הוא כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך 5 אינץ', מערכת שמע עם שישה רמקולים, דיבורית, חיבורי בלוטות', USB ו-AUX, פקדי שליטה מההגה ובתוספת תשלום תוכלו לקבל מערכת ניווט (Waze) ומצלמת רוורס.

    הטיפו סטיישן תוצע עם שתיים משלוש היחידות של ההאצ'בק, כשהיא מוותרת על הגרסה הידנית עם מנוע הטורבו בנזין. היחידה הראשונה מורכבת ממנוע 1.6 ליטר בנזין עם 110 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית ובשניה תקבלו מנוע טורבו דיזל באותו נפח עם 120 כ"ס ותיבה כפולת מצמדים.

    הביצועים פושרים יחסים, עם האצה למאה קמ"ש תוך 10.4 שניות בגרסת הדיזל ו-11.7 שניות בבנזין. צריכת הדלק המוצהרת, מאידך, לא רעה בכלל - 15.8 ק"מ לליטר עם מנוע הבנזין ו-25.6 ק"מ לליטר די מדהימים לדיזל.

    מחיר הבסיס של פיאט טיפו סטיישן זהה לזה של ההאצ'בק - 116,000 ₪ לדגם הבנזין, בעוד דגם הדיזל יקר ב-6,000 שקלים ממקבילו ההאצ'בקי עם מחיר של 136,000 ₪. מה שמשאיר אותנו עם השאלה - מה עדיף, תא מטען גדול או מערכת בטיחות אקטיבית?

    לא, ברצינות, מה יותר חשוב לכם? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו מה דעתכם.

    dddd