תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • דאצ'יה דאסטר
  • דיור בר השגה עדיין אין

    דאצ'יה דאסטר

    דאצ'יה דאסטר מגיע לישראל עם תיבת הילוכים אוטומטית (כפולת מצמדים), מנוע דיזל ומחיר של 100,000 שקל

    • 10-05-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בשבועות האחרונים בטוח נתקלתם בשלט חוצות או פרסומת בטלוויזיה, שמאוד הכעיסה אותי. "דיור בר השגה עדיין אין, בקרוב תראו מה יש". הייתי בטוח שזה עוד איזה ספין פוליטי או יזמות צינית למכירת קרקעות שיופשרו במילניום השלישי אחרי ביאת המשיח או משהו דומה.

    אחד הקולגות שלי - שספק שועשע וספק כעס גם כן, פרסם בחשבון הפייסבוק שלו תמונה של שלט שכזה עם הכיתוב שמאוד תאם את מה שגם אני חשבתי על השלט. "עוד שבוע, תמונה של ז** בעין".

    אז מסתבר שזה לא ממש היה הכיוון. היום השיקה חברת קרסו מוטורס, את הגרסה האוטומטית של דאצ'יה דאסטר במחיר שמתחיל ב-99,990 שקלים, או 100 אלף שקל בשביל הנוחות. ביחס לג'יפונים האחרים בקטגוריה של הדאסטר, שמתחילים פחות או יותר 30-40 אלף שקלים גבוה יותר, אכן מדובר במחיר בר השגה.

    הדאסטר האוטומטי יוצע בשתי רמות גימור, המוכרות מהדגמים הידניים - לוריאט האמצעית (שתהיה כאן הבסיסית) ופרסטיג' הבכירה.

    מבחינת מערכת הנעה, דא'ציה בחרה בשילוב של מנוע הטורבו דיזל שלה - 1.5 ליטר עם 110 כ"ס ו-25.5 קג"מ בשילוב הנעה קדמית. חבל לנו לראות שהיצרן החליט שלא לחזק את הנקודה החזקה גם ככה של הדאסטר - יכולות השטח שלו, ואינו מציע את הדגם עם מערכת הנעה כפולה. בזכות היעילות של תיבת ההילוכים הרובוטית, צריכת הדלק כמעט ולא נפגעה ועומדת על נתון מוצהר של 22.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (22.7 ק"מ לליטר בדגם הידני)

    המחירים יעמדו על 100,000 שקלים לגרסת לוריאט ו-108,000 שקלים לגרסת פרסטיז'.

    dddd