תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דודג'
  • דודג' צ'אלנג'ר דימון - נולדה לרמזור

    דודג'

    דודג' חושפת את הצ'אלנג'ר דימון ומרימה את הרף עם הרמה של האף.

    • 13-04-2017
    • מאת: GhostBuster | צילום: יצרן

    בהופעה ראשונה בתערוכת הרכב בניו-יורק, דודג' חשפו את הצ'אלנג'ר Demon שלהם. בכך הביאו לסופו את אחד ממסעות הפרסום הארוכים שידע עולם הרכב. טוב, אולי חוץ מזה של הג'וליה...

    כמו בכל הופעה טובה, לבמה עלה זמר החימום. דודג' וייפר ACR. עם מנוע בנפח 8.4 ליטר ו-645 כוח סוס, נכנסה הוייפר ופתחה את שסתומיה ואגזוזיה ונתנה לכולם ליהנות מהסימפוניה התשיעית של להקת V10.

    כשזה החימום, כנראה שההופעה הולכת להיות מטמטמת. ובכן, דודג' לא איכזבו, זאת לא סתם "הלקאט" עם תוכנת ניהול מנוע ובודיקיט.


    הופעה מטמטמת

    המנוע, למרות אותו נפח כמו באחד שמותקן ב-Hellcat, הוא לא סתם גרסה משופרת שלו. לטענת היצרן, חוץ מראש המנוע, כל החלקים בו שונים לחלוטין. הסופרצ'ארג'ר עלה בנפחו מ-2.4 ליטר בהלקאט ל-2.7 ליטר בדימון. הגדישה עלתה מ-11.6 PSI בהלקאט ל-14.5 PSI בדימון. הקו האדום עלה מ-6,200 סל"ד ל-6,500 סל"ד. וכל זה, בשביל דבר אחד - תאוצה בקו ישר.

    אם כבר בתאוצה עסקינן, אז אם תעזו לבעוט בדוושה עד השטיח, הדימון תבעט בכם עם 1.8G של תאוצה. כשזה קורה, גם הגלגלים הקדמיים עולים לאוויר, כן כן, בדיוק כמו בסרט "מהיר ועצבני" הראשון. אמנם הרבה פחות גרנדיוזי, אבל כן למרחק של כמעט מטר (2.92 רגל).


    גלגלים קדמיים של מכונית (בתמונה הראשית) או של אופניים חשמליים

    הנתון הזה גם אומת על ידי נציגים מספר השיאים של גינס, שהודיעו שזה בעצם הרכב הראשון בעולם שעושה את זה. לפני שאתם קופצים, הכוונה היא לרכב מקורי מהיצרן (סטוק, בשפה פשוטה) ולא משופר.

    על מסלול הדראג, הרכב מסיים את המיאוץ לרבע מייל (400 מטר) ב-9.65 שניות ובמהירות של 140 מייל לשעה (224 קמ"ש). נתון שומט לסתות לרכב מקורי מהיצרן וחוקי לכביש. הנתון הזה אומת על ידי ארגון ה"הוט רוד" האמריקאי, ה-NHRA, מה שגם הופך את הרכב למהיר ביותר על מסלול הדראג. אגב NHRA, הארגון אסר על הרכב מלהשתתף במירוצי דראג בטענה ש"דודג' לקחו את הרכב רחוק מדי". העובדה הזאת לבדה אומרת משהו על הרכב.


    מכונית של פחות מ-10 שניות

    הדימון השילה ממשקלה 105 ק"ג לעומת ההלקאט (1,922 ק"ג ו-2,027 ק"ג בהתאמה), שהיא עצמה כבדה מהצ'אלנג'ר הרגילה ב-288 ק"ג (1,738), בין היתר בזכות הוצאת מושבים מיותרים מהרכב - יש רק מושב נהג. אם בכל זאת תרצו מושבים נוספים (נוסע וספסל אחורי), תוכלו לקבל אותם בתוספת תשלום אסטרונומית של דולר אחד.

    כל זה נתמך על ידי מנוע אדיר: 6.2 ליטר, V8, סופרצ'ארג'ר, 840 כ"ס, 106 קג"מ. המספרים האלה יביאו את הדימון ל-30 מייל (48 קמ"ש) תוך שנייה אחת בלבד. ל-60 מייל (96 קמ"ש) כבר תצטרכו לחכות 2.3 שניות, ובדרך תעקפו גם את הטסלה S, שלמרות נתון האצה רשמי של 2.28 שניות, במבחנים שגורמים חיצוניים ערכו לרכב הם לא הצליחו למדוד לה פחות מ-2.5 שניות. נתון תאוצה ל-125 מייל (200 קמ"ש) לא פורסם, אבל בואו נודה בזה, הוא כנראה יהיה מטורף לא פחות.


    אותו נפח. לא אותו מנוע

    הצמיגים ברכב הם במידות של 315/40/18, כי כוח לא שווה כלום אם אי אפשר להוריד אותו לכביש.

    כמו בהלקאט, גם הדימון מגיעה עם שני סוגים של מפתחות, כאשר כל אחד עושה משהו אחר. בערך כמו הגלולה האדומה והגלולה הכחולה במטריקס. המפתח השחור, שכנראה לא תשתמשו בו אף פעם, מגביל את הרכב ל-500 כ"ס. המפתח האדום, משחרר כבר 808 כ"ס, ואם תאכילו את השד בדלק עם אוקטן גבוה מ-100, תקבלו את מלוא הסוסים והמומנט.

    גם הדלק ברכב הזה הוא נושא מעניין בפני עצמו. לדימון יש אופציה לשנות את תוכנת ניהול המנוע ברכב בלחיצת כפתור, כך שהרכב יידע לעבוד ביעילות עם דלק באוקטן גבוה. לא צריך להתעסק עם כל מיני קיטים, משאבות ותכנות מחדש, קליק קטן, והרכב מוכן לדלק אחר.


    איפשהו פה יש כפתור שמשנה את התוכנה

    רשימת התוספות האופציונליות לרכב לא ארוכה במיוחד, וכוללת, חוץ ממושבי הנוסעים שדיברנו עליהם, דברים כמו ריפודי עור, מושבים והגה מחוממים, רמקולים נוספים (בשם הורדת המשקל הדימון מגיעה רק עם שני רמקולים מקדימה), מערכת סאונד של הרמן-קרדון, סאנרוף, וצביעות שונות.

    כל הטירוף הזה אפילו מכוסה באחריות יצרן של שלוש שנים או 36,000 מייל (57,600 ק"מ) לכל הרכב, ואחריות מורחבת של חמש שנים או 60,000 מייל (96,000 ק"מ) על מערכת ההנעה.


    אחריות יצרן וגלגלי מריצה בתא המטען

    הדימון תיוצר בכמות מוגבלת של 3,300 יחידות, כאשר 3,000 מיועדות לארה"ב ו-300 לקנדה. המחיר עדיין לא פורסם, אבל אני בטוח שבדיוק כמוני, גם אתם תתפללו שמישהו בארץ ממש ירצה אחת.

    dddd