תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה פיקנטו
  • קיה פיקנטו - נהיגה ראשונה

    קיה פיקנטו

    קיה פיקנטו השלישית נחתה בישראל ויצאנו לפגוש אותה בהשקה. חזרתה של מלכת המכירות?

    • 14-03-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי

    קיה פיקנטו היא - אם להיות כנים לגמרי עם עצמנו - מכונית לא ממש מרגשת באמות מידות "סטנדרטיות" של חובבי רכב. היא קטנה ושימושית, נעימה והגיונית, ובאמת אחלה של מכונית, אבל מרגשת? לא כל כך. אבל אנחנו כנראה לא מבינים כלום, ואירוע השקת הדור השלישי של הפיקנטו הוא כנראה אחד האירועים החשובים - אם לא החשוב שבהם - בלוח השנה המוטורי של האזרח הישראלי הממוצע.

    קיה פיקנטו

    מאז הושקה הפיקנטו המקורית (שבכלל הייתה הדור השני) בשנת 2011, לא הייתה שנה בה היא לא סיימה במקום הראשון הכללי בטבלת המכירות או במקום הראשון בקטגוריה. והאמת היא שבניגוד ללא מעט קטגוריות אחרות, בהן הנחה כזו או אחרת לציי רכב יכולה להטות את הטבלה לכאן או לכאן באלפים רבים, דווקא את הפיקנטו ההיא, אפשר ממש להבין למה ישראל ישראלי (ואשתו ישראלה, וביתם ציונה ובנם שרוליק) כל כך התאהב בפיקנטו.

    אתמול (ג') השיקה טלקאר את יורשת העצר, פיקנטו השלישית, שלהמר על כך שהיא תמלא את נעלי קודמתה בכבוד יהיה הימור די בטוח.

    גם הדור השלישי של קיה פיקנטו הוא - בפרמטרים הקלאסיים - לא ממש מרגש, ובאופן כללי אפשר לסכן אותו בשני משפטים שבחרו להיאמר במסגרת מסיבת העיתונאים של ההשקה. המשפט הראשון גם מסביר את סוד ההצלחה של הפיקנטו היוצאת - ולמעשה גם של שאר דגמי קיה - וגם פותח לא רע את ההתרשמות מזו החדשה, והוא הולך ככה: "אחרי שפתחה מרכז מחקר ומפיתוח בגרמניה, קיה שמה לה למטרה לייצר את המכוניות שלה עם אמינות יפנית, ועם איכויות גרמניות".

    קיה פיקנטו

    הפיקנטו החדשה מציגה שיפור כמעט בכל פרמטר, והיא מרגישה - כמו מכונית גרמנית "אמיתית", גדולה וכבדה ממה שהיא באמת. היא מוצקה, לא מתפזרת על רצפי שיבושים ואיכות ההרכבה של חלקי הפלסטיקה טובה מאוד. החומרים טובים ביחס לקטגוריה, אבל די פשוטים כשלעצמם - כמקובל.

    העיצוב, למרות שלא שינה הרבה ומזוהה מיד כפיקנטו, כן מצליח להיות מעט יותר מודרני ורענן. ולמרות שהעיצוב כאמור לא השתנה מאוד, מתחת לברזלים מדובר במכונית חדשה לחלוטין. השלדה חדשה - קשיחה וקלה יותר, בסיס הגלגלים גדל ואורכו כעת 240 ס"מ מכובדים, איתו צמחו גם מרווח הברכיים (עוד 1.5 ס"מ) ותא המטען, ל-255 ליטר בסך הכל.

    קיה פיקנטו

    המנועים, כך עפ"י אנשי היבואנית, עברו שינויים רבים ומשמעותיים שעיקרם שיפור היעילות והפחתת המשקל. בפועל, עם הספקים של 67 ו-84 כ"ס למנועי ה-1.0 ליטר ו-1.25 ליטר בהתאמה, הביצועים בפועל לא הרגישו שונים בהרבה מאשר במכונית המוחלפת. עד 50-60 קמ"ש הפיקנטו מאוד נמרצת הודות לכיול דוושה זריז אבל אחרי זה היא קצת מתחילה לאבד כוח ומהירות תאוצה. צריכת הדלק גם היא לא מאוד הפתיעה, עם כ-13 ק"מ לליטר בתנאים בינעירוניים בעיקר. יש לציין שהמכוניות היו חדשות לגמרי וצריכת הדלק תשתפר אחרי שהמנוע יעבור כמה אלפי קילומטרים ו"ייפתח".

    הפיקנטו תימכר בישראל בארבע גרסאות: ידנית עם מנוע 1.0 ליטר רמת גימור LX, והשלוש האחרות אוטומטיות -מנוע  1.0 ליטר LX, מנוע 1.25 ליטר LX ומנוע 1.25 ליטר EX.

    רשימת האבזור מיישרת קו עם המתחרות בכל הנוגע לאבזור בטיחות, למעט חסרונה המורגש של בקרת שיוט (לא שמישהו באמת צריך בקרת שיוט בין בוגרשוב לאלנבי). בגרסת LX מציעה הפיקנטו ארבעה חלונות חשמל, מערכת שמע עם שליטה מההגה, משענת יד (רק בדגם האוטומטי), דיבורית בלוטות', מושב נהג עם כיוונון גובה ועוד. גרסת EX מוסיפה בין היתר גם מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 7 אינץ', קישוריות אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו, ותמיכה בעברית; חיישני חניה אחוריים עם מצלמה ובקרת אקלים.

    קיה פיקנטו

    אחד הדברים עליהם שמו אנשי טלקאר דגש הוא הבטיחות, והחליטו לייבא את הפיקנטו עם חבילת הבטיחות המלאה שמציעה היצרנית. זו כוללת בין היתר בלימת חירום אוטונומית בכל טווח המהירויות של המכונית עם יכולת לעצור לחלוטין עד מהירות של 75 קמ"ש, משאבת בלם נוספת לפיצוי במקרה של דעיכת בלמים, מערכת חלוקת מומנט (מעין דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה) ומערכת לחלוקת כוח הבלימה בין צד ימין לשמאל על מנת לשמור על בלימה ישרה. לכל אלה מצטרפת גם מערכת מובילאיי שתתריע בנוסף על סטיה מנתיב, תציג תמרורים ועוד.

    קיה פיקנטו

    בסופו של יום החזרנו את הפיקנטו אחרי שראינו שהיא - בדיוק כמו קודמתה - מסמנת את כל הסעיפים. הפיקנטו "ההיא" הביאה מהפכה לשוק המיני הישראלי, הפיקנטו הזו כנראה לא תעמיד אותו שוב על האוזניים, אבל היא תדאג שהוא ישאר כמו שהוא.

    אה, והיה חסר המשפט השני. אז הוא אמר ש"קיה לא עושה מהפכות. היא בונה מכונית כשכבה על שכבה. אז אין כאן תהפוכות דרסטיות ואין כאן שינויי סדרי עולם. יש כאן מתכון טוב, שלקחו ושיפרו". תכלס? צודק.

    קיה פיקנטו - מחירים וגרסאות:
    1.0 ליטר LX ידני - 65,000 ש"ח
    1.0 ליטר LX אוטומט - 70,000 ש"ח
    1.25 ליטר LX אוטומט - 79,500 ש"ח
    1.25 ליטר EX אוטומט - 80,000 ש"ח

     

    הכתבה אולי נגמרה, אבל השיחה רק התחילה. בואו והצטרפו לדיון בפורום.

    dddd