תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סוזוקי
  • סוזוקי קרוסאובר
  • סוזוקי קרוסאובר
  • טורבו - סוזוקי קרוסאובר המחודש בישראל

    סוזוקי קרוסאובר

    סוזוקי קרוסאובר המחודש מגיע לישראל ומביא מנוע 1.4 טורבו חדש ורמת גימור גבוהה לחובבי הגיר הידני

    • 22-02-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לפני 4 שנים, סוזוקי קרוסאובר נשא בשורה. עוד לפני הספורטאז' 1.6 ששבר את שוק הג'יפונים, וגם לפני סובארו XV שכנראה נתן לאנשי קיה את הרעיון, היה סוזוקי קרוסאובר. אחרי שאנשי סוזוקי ראו לאן נושבת הרוח והשיקו את גרסת ה"אאוטדור" הקשוחה של ה-SX4, הקרוסאובר לקח את המתכונת הזו צעד אחד קדימה והציע לאנשים חוויה ג'יפונית אמיתית במחיר שהיה אפילו נמוך מזה של משפחתית ממוצעת.

    אבל היום פלח השוק הזה נראה אחרת לחלוטין. כמעט כל יצרנית הציגה ג'יפון - הן קטן (למשל פיג'ו 2008) והן בינוני (לדוגמה סיאט אטקה) וסוזוקי קרוסאובר, שהיה אחד החלוצים, נותר כלי מיושן ופחות אטרקטיבי.

    כעת נוחת בישראל הדגם המחודש של הקרוסאובר, שמביא עימו גם מנוע חדש, ולראשונה בסוזוקי ישראל - עם טורבו. את המנוע החדש השיקה סוזוקי העולמית כבר לפני זמן מה, אולם עד עכשיו אנשי מכשירי תנועה מיענו לייבאו לארץ מפאת "שמרנותו של הלקוח הישראלי".

    המנוע החדש עולה על זה היוצא בכל פרמטר אפשרי. בהספק (140 כ"ס לעומת 120), במומנט (22.4 קג"מ לעומת 15.9) ובגמישות (שיא מומנט ב-1,500 סל"ד לעומת 4,400). בגלל המעבר לתיבת הילוכים אוטומטית, צריכת הדלק אמנם שופרה, עם 18.5 ק"מ מוצהרים לליטר לעומת 18.1, אבל לא כפי שהייתה יכולה אילו סוזוקי היו שומרים על תיבה רציפה. מאידך, הושג שיפור ניכר בביצועים עם האצה למאה קמ"ש תוך 9.5 שניות במקום 12.4 שנדרשו לדגם היוצא.

    גם הפעם ישווק הקרוסאובר עם תיבת הילוגים ידנית בנוסף לזו האוטומטית, אולם הפעם החליטה סוזוקי להצמיד לשתי תיבות ההילוכים רמות גימור זהות - GLX. יחד עם זאת, למרות שמדובר כביכול ברמת הגימור הגבוהה, האבזור לא מאוד מרשים. הוא כולל בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם שישה רמקולים, חישוקי 17 אינץ', הגה מצופה עור עם שליטה על מערכת השמע ובקרת השיוט ועוד אי אילו דברים שכבר התרגלנו לראות. מאידך, אין בנמצא מערכות בטיחות אקטיביות, דבר שהופך נפוץ יותר ויותר.

    מלבד השינוי בחזית, מקבל הקרוסאובר גם כמה שיפורים בתא הנוסעים, עם חומרים איכותיים יותר, צביעת שחור פיאנו נרחבת יותר, וריפודי מושבים חדשים.

    לרגל ההשקה, תערוך היבואנית אירוע הדגמה ומכירות בחניון המסלול המהיר ביום שיש הקרוב (3.3) בו יוכלו הרוכשים הפוטנציאליים להתנסות ברכב במסלול נסיעה קצר, וכן להנות מהטבות ייחודיות שיוענקו במסגרת היום.

    סוזוקי קרוסאובר - גרסאות ומחירים:
    1.4 טורבו GLX ידני - 110,000 ש"ח
    1.4 טורבו GLX אוטומט - 125,000 ש"ח

    dddd