תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אסטון מרטין
  • אסטון מרטין DB11
  • DB11 בישראל ו... לוגו חדש לאסטון מרטין?

    אסטון מרטין DB11

    אסטון מרטין ישראל מוסרת DB11 תמורת 2.35 מיליון ונראה שהוגש סימן רשום ללוגו חדש

    • 22-01-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    היתרון בלהיות עשיר להחריד, הוא - מלבד העובדה שיש לך טונות של כסף - שמכוניות סופר יוקרתית "מגיעות" לישראל כמעט בסמוך להשקתן העולמית. היות שמדובר במכוניות שמיוצרות לרוב תוך התאמה אישית מאסיבית ומקיפה, אין טעם בהחזקת מלאי. כך יוצא, שהיבואניות מתחילות בשיווק המכוניות האלו מיד עם תחילת הייצור והשיווק בשאר העולם.

    וזה בדיוק מה שעושה אוטו ארט, יבואנית אסטון מרטין לישראל. במהלך השבוע שעבר השקיה היבואנית את האסטון מרטין DB11, מחליפת ה-DB9 ודגם הליבה של היצרנית שנכנס בדיוק בנישה שבין הוואנקוויש (Vanquish) ה-GT לבין מכונית הספורט, הוואנטג' (Vantage).

    גרסת ההשקה שנמכרת כעת שכוללת חתימה של מנכ"ל החברה, מערכת מולטימדיה משופרת ועוד אי אילו תוספות. אלה מצמיחות את מחירה של גרסה זו ל-2.35 מיליון שקל, 350 אלף יותר מהדגם ה"רגיל". בינתיים, הספיקו כבר מספר אנשים לרשום את שמם על טפסי הזמנה מוקדמת של האסטון החדשה.

    מה תקבלו ב-DB11? מנוע V12 כפול מגדשים בנפח 5.2 ליטר עם 600 כ"ס, 71.4 מומנט והאצה למאה קמ"ש תוך 3.9 שניות, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית מבית ZF, הנעה אחורית, בולמי זעזועים אדפטיביים, מערכת שמע בהספק 400 וואט, מושבים חשמליים והמון - אבל ה-מ-ו-ן - עור, אלקנטרה, עץ וחומרים אקזוטיים למיניהם.

    אם המחיר של ה-DB11 גורם לכם לדמוע, תנו לנו לעודד אתכם ולספר שזה אפילו לא הדגם היקר ביותר בהיצע של היצרנית הבריטית. הוואנקוויש S, גם בגרסת הקופה ובמיוחד בגרסה הוולנטה הפתוחה, תעלנה בין כ-100, לכ-330 אלף שקלים יותר.

    בתוך כך, נראה שאסטון העולמית החליטה לרשום לוגו חדש כסימן רשום. לא ידוע אם מדובר בשינוי הלוגו שיופיע על המכוניות ומעין חזרה למקורות, או שמא זה לוגו אחר שיעטר מוצרים אחרים של החברה, בעיקר מוצרים נלווים כגון עטים, או חפתים, או דברים אחרים שאנשים שקונים אסטון מרטין משקיעים בהם כמויות חסרות פרופורציות של כסף.

    מאז שנת 1927 משתמשת אסטון בלוגו עם זוג הכנפיים, שנשאר כמעט ללא שום שינויים מאז 1939. מה שהופך אותו לאחד הלוגואים המזוהים ביותר בעולם הרכב. הלוגו החדש נראה כמו פרשנות מודרנית ללוגו הראשון של החברה שעוצב כאנגרמה של A ו-M, לצד שילוב אלמנטים דוגמת הפסים שמרכיבים את נוצות הכנפיים בלוגו הנוכחי (בתמונה: המקורי בצד ימין, עם הדגשת האנגרמה בצד שמאל).

     
     

    ב-2014 חגגה אסטון מאה שנות קיום. מאה שנים מלאות תהפוכות והחלפות בעלויות, אך עדיין, למעט שנה אחת בה החברה סגרה את שעריה בגלל צרות כלכליות, היא המשיכה לפעול במשך כל שנות קיומה. אז אולי מישהו שם בהנהלה נתקף נוסטלגיה והחליט לחזור ללוגו שהתחיל את הכל.

    אנחנו - כמו כל אדם אחר עם עיניים בראשון ואהבה לדברים יפים בליבו - אומרים לאסטון שהלוגו החדש הוא באמת אחלה לתחתיות ממותגות לקפה או מסגרות לתמונות, או מה שזה לא יהיה שאתם שפכים עליו כסף, אבל בבקשה, בבקשה, תשאירו לנו את הכנפיים על המכוניות.

     
    dddd