תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 208
  • סובב מותג - פיג'ו - 208 1.2 ליטר, טורבו, אוטומטית וידנית

    פיגו 208

    בכתבה השנייה בסדרה, אנו נוהגים בסופר מיני של פיג'ו ה-208 עם מנוע ה-1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בגרסה ידנית ואוטומטית

    • 16-03-2016
    • מאת: יואב פולס, צילום: יואב פולס

    ה-208 אינה מכונית חדשה על הכביש, וראיתי אותה כבר מאות פעמים. אין לי הרבה מה לומר על העיצוב החיצוני, היא בהחלט נאה לטעמי (מצד שני לא זוכר שראיתי לאחרונה מכונית חדשה וחשבתי שהיא ממש מכוערת). תוספת המרחב הפנימי מבורכת, ההגה מתיישב 'בול' במקום. מעליו לוח מחוונים שמזכיר מאוד את זה שב-308 רק שהפעם הוא מסודר 'נכון'. מד מהירות גדול מימין, מד סל"ד גדול משמאל, בו המחוג עולה עם כיוון השעון, מד דלק ושעון חום ממוקמים בקצוות, באמצע צג עם נתונים שונים, אחד מהם מאוד אהבתי – החיווי למצב התיבה. נכון שבהרבה מכוניות הוא מראה לנהג D אבל בפיג'ו הקטנה הוא גם מראה את ההילוך הרגעי בו הרכב נמצא. נוח ושימושי.

    במרכז הדשבורד מולטימדיה מהתקנה מקומית, והיא עושה רושם של איכותית. הצימוד לסלולרי שוב נעשה בשניות, וכל משתמש אנדרואיד בסיסי ירגיש עם המערכת 'בבית'. מתחת לצג חוגות המיזוג, חיבור USB הכרחי, שקע מתח ותאים לכוסות/פחיות/רימוני עשן.

    המושב האחורי מרווח במידה סבירה. בכל זאת מדובר בסופר מיני. אני מסתכל על הדלתות האחוריות ונזכר שזו גרסת האקסס המוזלת – כך שהחלונות האחוריים ידניים ולא חשמליים. עוצר רגע, ובוחן איזה עוד אבזור חסר לי לעומת הגרסה המפוארת (אקטיב) – אז המראות החיצוניות עם כיוון ידני (!) מתוך הרכב (תודה באמת...), אין בקרת אקלים, ההגה שחור בלי נגיעת עיצוב לרפואה והיא נועלת חישוקי ברזל רגילים עם חיפוי פלסטיק (בעברית - ג'אנט ברזל עם טאסות). המחיר לעומת זאת משמח מאוד- 82,900 as is.

    מתיישב, מכוון את ההגה (למעלה/למטה, פנימה/החוצה), מכוון את המושב הנוח, ואפשר לצאת לדרך. אני נותן לה להגיע לטמפרטורת עבודה, ולוחץ.  1.2 טורבו 110 כ"ס יחד עם תיבה אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים עושים את שלהם והיא נמרצת וחזקה. אני מחייך בלב 'איזה כיף'. כל לחיצה על הדוושה מריצה את המכונית קדימה, ואלו שבמראה האחורית פשוט קטנות במהירות. זו כמובן לא סופר מיני חמה כמו ה-GTI, אבל לנהג 'מן הישוב' זה די והותר. המחשבות מפליגות בדמיון... זה מנוע פיורטק שלושה צילינדרים 1.2 ליטר, עם טורבו. המנוע הזה בדיוק מוציא ב-4C  וב-308 כ-130 כ"ס, וכל מה שצריך זו עדכון תוכנה קטן...

    נוחות הנסיעה מצוינת, שום חריקה או ציוץ, המתלים רכים מספיק כדי לא להתרסק וקשוחים מספיק כדי לא להתנדנד ואני מתחיל במחשבות כפירה על החלפת הריו.

    אוסף את הקטנה מהגן, יש לה מספיק מקום לרגליים (אם כי אני מעריך עכשיו מאוד את מרחב הפנים הגדול של הריו) ונוסעים הביתה. אשתי אומרת שהיא צריכה לצאת לסידורים, לאסוף את הגדולה מהחוג, לקנות תחפושת לפורים לקטנה ועוד, ואני מציע לה לקחת את ה-208 להתנסות, וממתין לשמוע את דעתה. היא חוזרת עם חיוך, ואומרת שהמכונית ממש ממש מתוקה, אבל עיצבן אותה שהיא נכבית לה כל פעם שהיא עוצרת. אני נזכר שגם אותי זה שיגע אבל מהר מאוד מצאתי את כפתור הביטול ורק שכחתי לספר לה.

    בערב שוב יצאתי לנסיעה לבדוק צריכת דלק – כביש 4 בין ראשון לציון למחלף מורשה, מהירות קבועה של כ-90 קמ"ש – 3.8 ליטר ל 100 ק"מ (26 ק"מ לליטר). בבוקר, בדרך לעבודה, עם לא מעט לחיצות אגרסיביות על הדוושה צריכת הדלק עומדת על 6.9 ליטר ל-100 ק"מ (14.5 ק"מ לליטר). בנסיעה מתונה יותר ממה שנהגתי בה בבוקר אפשר להערכתי לגלח כאן איזה ליטר שלם, אבל מי רוצה עם כזה מנוע? 

    בשורה התחתונה מכונית מצוינת. לטעמי מדובר בסופר מיני מובילה, אולי הטובה ביותר היום (וזה צריך להיבחן ראש בראש מול מיטב תוצרת גרמניה) וחשוב לא פחות - במחיר אגרסיבי. בתמורה מוותרים על מעט 'פינוקים'. העדרם לא הפריע לי, אבל לחבר אחד זה הפריע מאוד, ואצל חבר שני האישה הטילה ווטו בגלל המחסור הזה.  

     

    208 1.2 ליטר ידנית

    אני מחזיר את האוטומטית ואוסף את הידנית. לבנה. הצבע לא מחמיא לה. הוא מעלים את הקימורים היפים של המכונית. אני מרגיש 'בבית'. אותה סביבת נהג כמו באוטומטית. ההבדל היחיד שאני מוצא בהשוואה לגירסה האוטומטית הוא שהחלונות האחוריים חשמליים כאן ולא ידניים. מסדר לעצמי תנוחת נהיגה נוחה ומניע. המכונית הזו כבר עם 25,000 ק"מ כרכב מבחן ולמרות זאת תא הנוסעים נראה טוב ואין סימני בלאי יוצאי דופן.

    אני מלא ציפיות מכיוון שהרכב הוא אחד המועמדים המובילים להחליף את הריו שלי כשיבוא זמנה.

    כמו האוטומטית, גם כאן היא נוחה מאוד. פסי האטה, בורות בכביש וסתם סלילה ירודה מסוננים מהיושבים ברכב. המצמד קשה יותר ממה שאני מכיר מהריו, עם זאת התנהלות בתוך הפקקים של אחר הצהריים בכביש 4 עוברים בקלות. המנוע אמנם גמיש ומרגיש חי, אבל אחרי יום עם אחיו המטורבת ההבדל מורגש. עוד מורגש שמדובר במנוע שלושה צילנדרים, בוודאי בהשוואה ישירה שאני עושה לריו הפרטית שלי עם נפח מנוע זהה פחות או יותר,  אבל עם צילינדר נוסף. קצת יותר רעידות, קצת יותר רעש שונה. אני מניח שמתרגלים.

    בערב מאוחר שוב מבחן "סבתא מתה לקחה נומבון ויצאה לנהוג" – 4.1 ליטר ל-100 ק"מ המתורגמים לכ-24  ק"מ לליטר, בחזור מבחן "סבתא לקחה כפית חגיגית" – נסיעה במהירות של 100-110 קמ"ש – צריכת הדלק 5.3 ליטר ל-100 ק"מ (כ-19 ק"מ לליטר).

    אז מה יש לי לומר על הידנית? במבצע המוצע כעת ב-67,900 זו מכונית מעניינת מאוד במחיר מעניין מאוד. מדגדג לי לרשום what you pay for is what you get – במובן הטוב של המשפט. זולה בכ – 10,000 שקלים ממבצעים על מכוניות מקבילות כמו סקודה פאביה, קיה ריו או סיאט איביזה ידניות, אבל לא נחותה מהן. אם אתם חושבים לקנות סופר מיני ידנית אסור לכם לוותר על נסיעת מבחן ב-208.

    האם מצאתי מחליפה ראויה לריו? כנראה שרק מבחן השוואתי בין 208 –איביזה / פאביה – ריו יוכל לתת תשובה.

     

    dddd