תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סוזוקי
  • סוזוקי ויטארה
  • מבחן דרך – סוזוקי ויטרה 2X4

    סוזוקי ויטארה

    ויטרה הוא הנציג של סוזוקי בקטגוריית הג'יפונים הקטנים. כן, יש לו מראה מדליק ובקבוצה שלו זה עושה את רוב העבודה, אבל איך הוא נוסע?

    • 02-03-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: קינן כהן

    כשחושבים על זה, קשה להבין למה זה לא קרה קודם. כי סוזוקי מוכרת לנו ובעולם במשך שנים ארוכות בעיקר כיצרנית של רכבי שטח מחד ומכוניות קטנות מאידך. מוזר מאוד לחשוב על זה שהם היו מהמצטרפים היותר מאוחרים לחגיגת הג'יפונים הקטנים לא?

    השם עצמו ויטרה אולי לקוח מהעבר הלא רחוק של סוזוקי, אבל מכלי רכב אופנתי אך גם בעל יכולות שטח לא רעות בכלל, ויטרה החדש השאיר רק את החלק הראשון של המשפט.

    סוזוקי-ויטארה-החדש-מבחן-דרכים

    עיצוב חיצוני שובב ושובה לב

    מכונית שלט

    האמת, במפגש פנים אל פנים קשה להישאר ניטרלי לגבי המראה שלו, רוב הדעות נוטות לחיוב ואני בתוכן. משהו במראה הזערורי והחמדמד שלו שובה לב, האינסטינקט שלי היה לחפש את האנטנה של מכונית השלט הגדולה הזו. הקווים הרבועים שלו מצליחים להיראות קשוחים בלי להתדרדר לפוזת ה"עאלק" של מכוניות אחרות בקבוצה שלו. כמו גור כלבים קטן שמנסה להטיל אימה, אבל בעיקר הופך ללהיט וויראלי באינסטגרם.

    אבל בעוד החוץ הוא מרענן ומדליק, תא הנוסעים מצנן אווירה מהר מאוד. המראה שלו טוב ברגע הראשון, נקי, אלגנטי, לא מסעיר – סביר. אבל אז נוגעים פה בחומרים, מה אני אגיד לכם שבו פה בפנים ותחסכו את קריאת 50 גוונים של אפור. רמת הגימור הגבוהה יותר כבר בוזקת לתוך התא אי אלו תוספות שמעלות אותו מעלה, גימור מבריק ללוח המחוונים, דיפון דלת מעור הפוך ומשענת יד מעור אפילו שעון מרכזי שבהיעדרו, את מקומו אוטם פלסטיק עגול סתמי. אבל זו רמת גימור שמגיעה רק עם ההנעה הכפולה, למה? כובע.

    כך נראית הגרסה המאובזרת, בגרסת הבסיס העסק הרבה פחות מזמין (צילום: יצרן)

    אם נגענו באבזור, מה שיש כאן זה בין השאר בקרת שיוט עם מגביל מהירות, שליטה מההגה על מערכת המולטימדיה (המעט מיושנת במראה, אבל יעילה), בקרת אקלים, שקע USB ודיבורית בלוטות'. אגב, תסכימו איתי שכבר אפשר לוותר על כתיבה של דברים כמו "הגה כוח", "התראת מפלס דלק נמוך", "אנטנה" וגם "חימום" בסעיפי האבזור...

    תהליך ריקון הכיסים מגלה כמות נאה מאוד של תאי אחסון בכל מיני גדלים וסוגים, מצוין למשפחות שתמיד צריכות את הספר/בקבוק/קופסת פירות/מגבונים/טייזר/רעשן/שונות בהישג יד. בכלל הנדסת האנוש פה פשוטה ויעילה מאוד.

    בכיוון תנוחת הנהיגה לא הייתה בעיה של ממש, קל מאוד להתמקם פה העיצוב הרבוע מקל מאוד על תמרון עירוני כולל קורות הצד הזקופות שאינן עבות ומאפשרות ראות מצוינת. המושב עצמו נוח, אם כי אני מצאתי את הרוחב שלו מעט צר, צדדי המושב לוחצים על הירכיים. המושב האחורי טוב לילדים, גבולי למבוגרים בעיקר בברכיים, מרווח הראש טוב ויש מקום לבקבוקים בדלתות מאחור, נייס.

    סוזוקי-ויטארה-החדש-מושב-אחורי

    המושב האחורי טוב לילדים, מרווח הברכיים למבוגרים גבולי

    תא המטען רושם 375 ליטרים, זה לא מאוד גדול, אבל הוא רחב ידיים ונגיש מאוד. יש תאורה, יש ווי תליה לשקיות ומתחת לרצפת התא יש עוד מפלס אחסון. באופן אישי אני מעדיף כיסוי נגלל לתאי המטען ולא את מדפי הפלסטיק שדורשים פירוק ואחסנה כשמעמיסים מעל לגובה שלהם, אבל זו באמת הטענה היחידה בנושא הזה.

    סוזוקי-ויטארה-החדש-תא-מטען

     

    קל רגלים

    תחילת תנועה בעיר, אני מסיט את בורר ההילוכים עד למטה מתחיל לנוע והרעש נשמע לי מוגזם. מבט קטן מגלה לי שבעצם סוף מהלך הידית שם את המכונית בהילוך ראשון במצב הידני ולא ב-D, החזרתי קליק קדימה, צריך להתרגל לזה. התאוצות הראשונות מגלות מכונית די זריזה, יש כאן 120 סוסים ב-6,000 סל"ד ו-15.9 קג"מ ב-4,400 סל"ד, הנתונים לא מרטיטים, אבל עם רק 1,120 ק"ג לסחוב הוא ממש זז טוב. תודה לאל שיש כאן תיבה פלנטרית בת שישה הילוכים – תיבה פשוטה, יעילה עובדת מצוין בשילוב עם המנוע הזה. שמחתי מאוד למצוא כאן אותה ולא רציפה שיכלה להרוג לגמרי את העסק, בעיקר כי המנוע רועש וגם בגלל שהיא תיבה פלנטרית נקודה.

    לא רק המנוע רועש, הוא מצטרף לרעשי רוח, דרך וצמיגים. גם רמת הנוחות פה לא גבוהה באופן כללי, הוא מאוד קופצני, נוקשה ורועד בעיר כולל רעידות ממש של המראה המרכזית במעבר על שיבושים. מה שכן, כמו הראות, גם התמרון איתו בעיר מצוין, קל להשחיל אותו לחניות, פרסות ברחוב, תמרוני חניונים בקניון עברו בלי בעיה. מילה אחרונה לגבי נסיעה עירונית היא מערכת ה-START&STOP שהוציאה אותי מדעתי, היא מעירה את המנוע באחד האופנים הפחות סימפטיים בהתנעה שמזכירה יקיצה פתאומית של חולה שחפת.

    יוצאים מחוץ לעיר, עד מהירות השיוט המקובלת ההאצות טובות והזריזות מרשימה, אבל מעל ל-120 קמ"ש חסר לו קצת אוויר, הוא ימשיך להאיץ רק בלחיצה נחושה על הדוושה ותוך מחאה קולנית.

    סוזוקי-ויטארה-החדש-מבחן-דרכים

    הפתעה נעימה שכמו השכיחה ממני את הביקורת על הנוקשות הייתה בכביש מפותל שממש עשיתי פעמיים עד שהפנמתי שהדבר הזה זז טוב מצד לצד, התנהגות הכביש שלו ממש מפתיעה לטובה, בעיקר בגלל ריסון המרכב והקלילות שלו. ההגה מדויק עם תקשורת טובה, קצת קל אבל מהיר, הייתי אומר שהוא אפילו כייפי במידת מה (הבחור עם המגאן ספורט, שב-שב, הוא לא כייפי כמו שאתה מכנה כייפי – אלא ביחס לקבוצת הייחוס שלו).     

    גם הבלמים מצוינים, נשיכה טובה, חדה עם עוצמה וגם עמדו יפה מאוד לאורך השימוש.

    בסוף ימי המבחן נמדדה צריכת דלק ממוצעת של 11.5 ק"מ לליטר, לא מפיל מהרגליים אבל בהחלט לא תוצאה רעה. אם הוא ינהג במתינות יותר וכמובן אם לא תבטלו את מערכת ה-START&STOP הנתון יהיה הרבה יותר גבוה.

    להיט קטן גדול

    שורת הסיכום פשוטה מאוד, הגי'פונים הקטנים הם באופן כללי מכוניות לא מצטיינות באופן מיוחד. הן תמיד המון פשרות במגוון תחומים ומחפות על כך באטרקטיביות שלהן במדד הפוזה. סוזוקי ויטרה החדש למרות הפשרות הוא כלי רכב טוב למדי. יש לו מלוא החופן פוזה אבל גם שימושיות והתנהגות טובות, תיבת הילוכים ומנוע יעילים אם כי לא מרגשים. לחיוב יש רמת אבזור לא גבוהה בגרסת ה-2X4 ונוחות לא מרשימה במיוחד. אבל עם יתרונות העולים על החסרונות ובמחיר פתיחה מצוין של 125 אלף שקלים וכן, אפשר לומר את זה בקול – עבור הרבה לקוחות גם למוניטין של אמינות וסחירות שיש לו בשוק הפרטי ומה לעשות, עבורם מהווים פקטור מרכזי – סוזוקי ויטרה הוא בפועל להיט מכירות וכנראה גם ימשיך להיות כזה.

    dddd