תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דייהטסו
  • דייהטסו חושפת את ה-D-Base קונספט

    דייהטסו

    דייהטסו ממשיכה לחשוף רכבים חדשים ומעניינים. הפעם חושפת היצרנית את ה-D-Base קונספט, לקראת מכונית קיי (kei car) חדשה.

    • 20-10-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    אנחנו בישראל אמנם לא זוכים לראות בשנים האחרונות רכבים חדשים של דייהטסו על הכביש, אבל אין זה אומר שהיצרנית הפסיקה את פעילותה. דייהטסו עדיין חיה וקיימת ביפן, שם היא עושה את מה שהיא תמיד עשתה הכי טוב – מייצרת מכוניות קטנות, חסכוניות וחכמות. הקטגוריה החמה ביותר ביפאן היא ה-kei cars, מכוניות עירוניות קטנות וזעירות שזוכות להטבות במיסוי ובביטוח.

    ההגדרות המתבקשות ממכוניות בקטגוריה הזאת קשיחות מאוד – האורך של המכונית לא יכול להיות גדול מ-3.4 מטרים, הרוחב המרבי יהיה 1.48 מטר, הגובה המרבי יהיה 2 מטרים ונפח המנוע המרבי יעמוד על 660 סמ"ק. ההגדרות הקשיחות מחייבות את יצרניות הרכב היפאניות ליצירתיות מרובה אבל אל דאגה, הם עומדים בזה בכבוד. הקטגוריה החביבה הזאת הולידה לאוויר העולם מכוניות כמו סוזוקי ג'ימני, הונדה S660 ואפילו סוזוקי אלטו. לצידם של כמה מהשמות המוכרים הללו הולידה הקטגוריה המוזרה הזו גם כמה יציאות שונות ומשונות, כמו המיצובישי eK או הדייהטסו ניו-מוב.

    דייהטסו D-Base קונספט

    אז נכון שהרכבים האלו תוכננו במיוחד בעבור הערים ביפן, אבל זה לא אומר שאנחנו לא יכולים לפנטז עליהם גם כאן. הסתכלו על דגם הקונספט של דייהטסו למשל. ה-D-Base קונספט של דייהטסו מציע ממדים קומפטיים למדי שעוקבים במדויק אחרי ההוראות המתבקשות – אורך כללי של 3.4 מטרים, רוחב של 1.48 מטר וגובה של 1.49 מטרים. המנוע הוא כצפוי בנפח של 660 סמ"ק והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מערכת בלימה רגרנטיבית ומשקל עצמי נמוך במיוחד מסייעים למכונית הזאת להציג נתוני צריכת דלק מרשימים למדי – כ-33 קילומטרים לליטר בממוצע.

    תא הנוסעים מציג עיצוב פשוט ונקי מאוד, ללא ידית הילוכים שגרתית ועם מעט מאוד כפתורים. את מקומם של רוב הכפתורים ממלא מסך מגע גדול ומודרני. מבחוץ ניתן להבחין כי הדלתות האחוריות כוללות ידיות שמוסתרות בתוך מסגרת החלון ודלת תא מטען שכוללת רק חלון. חישוקי הסגסוגת נאים למראה ועיצובם מסייע לצמצום צריכת הדלק, אך שימו לב למידת הצמיגים הדקיקה, בניגוד לאופנה האירופאית הנוכחית, אך דווקא כזאת שתסייע לצמצום צריכת הדלק.

    דייהטסו D-Base קונספט

    לצידה של ה-D-Base קונספט תציג דייהטסו מכונית קונספט נוספת בשם Hinata. אין לנו דרך אחרת לתאר את ה-Hinata מלבד צמד המילים ירוקה ומוזרה. מדובר במיקרו-וואן קטן למדי ששומר על ממדים דומים לאלו של הקונספט D-Base למעט ממד הגובה, שיהיה כמובן גדול יותר (1.67 מטר). גם כאן המנוע יהיה בנזין בנפח של 660 סמ"ק ותיבת ההילוכים תהיה אוטומטית-רציפה. תא הנוסעים מציג עיצוב ייחודי עם דלתות התאבדות, מושבים מסתובבים, דיפוני עץ בתא הנוסעים ודשא סינטטי במקום שטיחים.

    דייהטסו Hinata קונספט

    dddd