תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סמארט
  • סמארט פורטו קבריולט החדשה נחשפת

    סמארט

    סמארט חושפת את גרסת הקבריולט של הפורטו החדשה. תוצג עם גג בד שיתקפל חשמלית ב-12 שניות בכל מהירות. תושק כאן במהלך 2016.

    • 30-08-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    גרסת הקבריולט של סמארט פורטו החדשה נחשפת לקראת השקתה בתערוכת הרכב הקרובה של פרנקפורט ושיווקה באירופה בתחילת 2016. הסמארט פורטו החדשה נחשפה בגרסת הגג הקשיח לפני כשנה והושקה בישראל לפני כחודש ימים. הדור השלישי של הסמארט פותח בשיתוף פעולה עם קבוצת רנו-ניסאן וחולק את רוב מכלוליו עם רנו טווינגו החדשה, שאינה משווקת בישראל. גרסת הקבריולט היא המצטרפת החדשה למשפחת הסמארט, שכוללת גם את הסמארט פורפור הארוכה יותר עם ארבעת הדלתות. בהמשך צפויה סמארט לחשוף גרסאות נוספות של הסמארט, בדגש על גרסאות ספורטיביות וחזקות יותר.

    סמארט קבריולט החדשה

    לגרסת הקבריולט של סמארט פורטו החדשה מידות זהות לאלו של הפורטו הרגילה עם אורך כללי של 269 סנטימטרים, רוחב של 166 סנטימטרים וגובה של 155 סנטימטרים. גם העיצוב החיצוני דומה מאוד לזה של הגרסה הרגילה, כולל הגריל הקדמי הייחודי והפנסים האחוריים הנאים. החידוש העיקרי הוא כמובן גג הבד הנפתח, שיבדל את גרסת הקבריולט מגרסת הגג הקשיח.

    גג הבד של הסמארט פורטו קבריולט יוצע במבחר של שלושה צבעים – כחול ג'ינס, אדום או שחור. הוא מצויד במנגנון חשמלי שמאפשר פתיחה וסגירה של הגג בכל מהירות ובתוך 12 שניות, כולל אפשרות לפתיחה של הגג בשלט רחוק מחוץ לרכב. למעשה, גג הבד של הסמארט יציע שני מצבי פתיחה שונים – במצב הראשון הוא יפתח רק למחצית הדרך ויציע סוג של סאן-רוף גדול (דומה למה שאפשר למצוא במכוניות כמו אופל אדם רוקס). במצב השני תתאפשר פתיחה מלאה של הגג למצב של כמעט רכב קבריולט. כדי להשלים את חווית הקבריולט ניתן יהיה לפרק את קורות הגג ולאכסן אותם בתא המטען.

    היצע המנועים ומפרט האבזור של סמארט פורטו קבריולט צפויים להיות דומים לאלו של גרסת הגג הקשיח. היצע המנוע כולל מנוע 1.0 ליטר בנזין בהספק של 71 כוחות סוס או מנוע 0.9 ליטר טורבו-בנזין בהספק של 90 כוחות סוס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים. היצע מערכות הבטיחות כולל מערכת בקרת יציבות, מערכת לתיקון רוחות צד (Crosswind assist), מערכת בלימה אוטומטית ומערכת להתראה על סטייה מנתיב הנסיעה.

    המכונית תגיע לאולמות התצוגה של סמארט באירופה בתחילת שנת 2016 ותושק בישראל באביב הבא.

    סמארט קבריולט החדשה

    dddd