תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דייהטסו
  • דייהטסו חושפת שני דגמי קונספט חדשים

    דייהטסו

    השוק הישראלי נפרד מיצרנית הרכב דייהטסו בסוף שנת 2011. במזרח, לעומת זאת, היא ממשיכה לפעול ומציגה שני דגמי קונספט חדשים וחביבים למדי.

    • 23-08-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    בסוף שנת 2011 נפרד השוק הישראלי ממותג הרכב היפאני הוותיק דייהטסו, שהחליט לעזוב את השוק האירופאי. הרכבים האחרונים ששיווקה כאן היצרנית היו דייהטסו סיריון וטריוס, שזכו להצלחה נאה למדי וממשיכים לשמור על ביקושים גבוהים (יש שיאמרו – מפתיעים) גם בשוק היד השנייה. אבל למרות הנסיעה המתוכננת מהשוק הישראלי דייהטסו לא נעלמה. היא ממשיכה לייצר ולתכנן רכבים, תוך שהיא מתמקדת בעיקר בשווקי המזרח הרחוק – שוק הבית היפני, מלזיה ומדינות נוספות בדרום מזרח אסיה. קצת חבל, כי שני דגמי הקונספט האחרונים שחשפה היצרנית דווקא נראים לי כמו פוטנציאל לסיפור הצלחה פנומנלי בישראל.

    דייהטסו FX קונספט

    דגם הקונספט הראשון הוא מה שנראה כמו מחליפו האפשרי של דייהטסו טריוס הוותיק (שאגב נמצא עדיין בייצור). ה-FX קונספט הוא ג'יפון קומפקטי שמידותיו אף קטנות משל הטריוס ולמעשה הן קטנות משמעותית מהמידות של כל הג'יפונים המוכרים לנו בקטגוריה, להוציא אולי את רנו קוויד הייחודי. לדייהטסו FX קונספט אורך כללי של 380 סנטימטרים, רוחב של 169 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של 245 סנטימטרים. כדי לשים את המידות האלו בפרופורציה דמיינו לעצמכם ניסאן מיקרה. זה בערך הגודל של ה-FX קונספט.

    דגם הקונספט נראה עדיין קצת רחוק מייצור סדרתי, בעיקר בגלל דלתות ההתאבדות האחוריות שכנראה לא יגיעו אל גרסת הייצור הסדרתית. אבל אם נתעלם מהן נגלה מכונית נאה ומודרנית למראה, שבהחלט יכולה להיות בסיס לרכב סדרתי. תא הנוסעים מציע עיצוב מודרני למדי עם שלושה מסכים צבעוניים, שניים מתוכם מחליפים את לוח השעונים המסורתי.

    דייהטסו FX קונספט

    גם דגם הקונספט השני שחשפה דייהטסו הוא ג'יפון, רק שכאן מדובר בג'יפון גדול יותר עם 7 מקומות ישיבה. ה-FT קונספט מציג מידות קומפקטיות יחסית לג'יפונים עם 7 מקומות ישיבה – אורכו הכללי עומד על 435 סנטימטרים, רוחבו 175 סנטימטרים ובסיס הגלגלים שלו הוא באורך של 268.5 סנטימטרים. בסיס הגלגלים דומה לזה של מיצובישי אאוטלנדר, אבל האורך הכללי של ה-FT קצר בכ-35 סנטימטרים משמעותיים מאוד לעומת האאוטלנדר.

    כמו במקרה של ה-FX גם במפרט הטכני של ה-FT רב הנסתר על הגלוי. אנחנו יודעים לספר שרכב התצוגה מצויד במנוע 1.5 ליטר בנזין ובחישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינטש'. אנחנו כן יודעים להגיד שרכב התצוגה מציג גם הוא עיצוב נאה שנראה כמו משהו שיכול להיות קרוב מאוד לדגם ייצור סדרתי.

    דייהטסו FT קונספט

    dddd