תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סמארט
  • סמארט ForTwo
  • סמארט פורטו ופורפור החדשות בישראל

    סמארט ForTwo

    דגמי סמארט החדשים נוחתים בישראל - פורטו הדו-מושבית והפורפור הארבע-מושבית. הפעם עם גיר רובוטי מתקדם יותר ומחיר נמוך יותר - החל מ-100 אלף ש"ח.

    • 22-07-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    כחלק מהשקת אולם התצוגה החדש של המותג מרצדס בהרצליה פיתוח הושקו בישראל גם הדגמים החדשים של המותג סמארט, דור שלישי לסמארט פורטו (דו-מושבית) ודור שני לפורפור (ארבע-מושבית). מכוניות המיני העירוניות של מרצדס לא זכו עד כה לעדנה גדולה במיוחד, לא בשוק המקומי ולא בשוק האירופאי. המיזם, שהתחיל בסוף שנות ה-90 בשיתוף פעולה עם יצרנית השעונים swatch סבל מלא מעט קשיים לאורך הדרך. התחושה היא שהפעם הדברים יראו (כנראה) קצת אחרת. הסמארט החדשה פותחה ביחד עם קבוצת רנו וחולקת מכלולים עם רנו טווינגו החדשה, כך שהפיתוח היה זול יותר ובהתאם – גם תא המחיר ההתחלתי יהיה נמוך יותר.

    סמארט פורטו וסמארט פורפור החדשות

    סמארט פורטו החדשה תהיה דומה באורכה לפורטו היוצאת (269 סנטימטרים) אך תהיה רחבה יותר (166 לעומת 156 סנטימטרים). המכונית שומרת על מבנה ההנעה הייחודי של הדגם הקודם, כלומר מנוע אחורי והנעה אחורית. עם זאת המנוע יהיה חדש לחלוטין – מנוע 1.0 ליטר בנזין בהספק מרבי של 71 כוחות סוס, כשבעתיד תצטרף גם גרסת 900 סמ"ק עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים האוטומטית תהיה חדשה, כשאת תיבת ההילוכים הרובוטית החד-מצמדית תחליף תיבה חדשה עם מצמד כפול ושישה הילוכים.

    המכונית תגיע ארצה, בשלב זה, ברמת אבזור אחידה הכוללת 4 כריות אוויר, חלונות חשמל, מערכת שמע מקורית עם שליטה מגלגל ההגה, בקרת אקלים, חישוקי סגסוגת בקוטר 15 אינטש' ומבחר גדול יחסית של צבעים. הדגמים הראשונים שהגיעו ארצה כוללים גם את חבילת ה-Launch Edition הכוללת חישוקי סגסוגת שחורים בקוטר 16 אינטש', הנמכה של 10 מילימטרים למתלים, מערכת שמע עם מסך מגע וניווט מקורי, הגה ספורטיבי וגג שמש פנורמי קבוע.

    מחירה של הסמארט פורטו יחל בכ-100 אלף ₪ לדגם הרגיל ובכ-107 אלף ₪ למהדורת ה-Launch Edition.

    סמארט פורטו החדשה – מפרט טכני

    סמארט פורטו

    סמארט פורפור היא המצטרפת החדשה להיצע הדגמים הישראלי. הדור הראשון של הפורפור לא היה הצלחה גדולה באירופה ולא הוצע כלל בישראל. הפעם תשווק כאן כלמוביל את הפורפור כסוג של אלטרנטיבה מעוצבת ומיוחדת לרכבי הסופר-מיני האוטומטיים הרגילים. עם מחיר שיתחיל בכ-110 אלף ש"ח לדגם האוטומטי, מחירה יהיה גבוה במעט ממחיר ממוצע של סופר-מיני אוטומטית "רגילה", כך שבהחלט יש כאן פוטנציאל לפנות לקהל לקוחות שמעוניין במותג יוקרתי יותר ומוכן להתפשר על גודל המכונית לשם כך.

    לסמארט פורפור מנוע וגיר הזהים לאלו של הפורטו (1.0 ליטר 71 כוחות סוס ותיבת הילוכים כפולת מצמדים שישה הילוכים) אך אורך כללי ובסיס גלגלים גדולים יותר (349.5 ו-249.4 סנטימטרים בהתאמה) המאפשרים למכונית להציע 4 מקומות ישיבה ותא מטען בגודל של 430 ליטרים.

    רכבים ראשונים מדגמי הפורפור יגיעו ארצה רק בעוד כמה חודשים והרכב היחיד שנמצא כרגע בישראל הגיע בטיסה מיוחדת לקראת השקת אולם התצוגה. כמו בפורטו גם כאן ישווקו הרכבים הראשונים במהדורת השקה מיוחדת (Edition1) שתכלול חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינטש', חבילת ספורט, מערכת שמע עם מסך מגע, חיישני גשם ותאורה, בקרת אקלים, חימום מושבים קדמיים ו-4 כריות אוויר. מחירה של גרסה זו יעמוד על 110 אלף ₪.

    סמארט פורפור החדשה – מפרט טכני

    סמארט פורפור החדשה

    dddd