תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס IS
  • לקסוס IS מקבלת מנוע טורבו

    לקסוס IS

    מנוע ה-2.0 ליטר טורבו ישודך לתיבה אוטומטית ויצטרף לגרסה ההיברידית. אולי גם תגיע לישראל

    • 07-07-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    לקסוס IS היא מכונית שמשאירה על כל מי שפוגש אותה רושם של חורכת אספלט לא קטנה. העיצוב האגרסיבי והחד יחד עם הנעה אחורית אמורים להוות מתכון ללא מעט כיף בכבישים הנכונים. הבעיה שלה היא שמתחת למכסה המנוע שוכנת יחידה היברידית שלמרות נתונים יבשים מרשימים (223 כ"ס) מפיקה ביצועים חלביים משהו.

    לקסוס IS200T

    בסוף השנה שעברה הציגה חטיבת היוקרה של טויוטה מנוע טורבו ראשון בתולדותיה. בינתיים היא כבר הספיקה לשלב אותו ב-NX החדש שנחת בארץ לפני מספר חודשים וכן ב-RX החדש שעדיין לא עבר גיור, עכשיו הגיעה תורה של ה-IS, שתענוד בגרסת הטורבו את הכינוי IS200t המחייב.

    המנוע החדש-ישן מפיק כאן את אותם נתונים כמו ב-NX, 241 כ"ס ו-35 קג"מ, והוא משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית פלנטרית. על הנייר (או שמא על המסך) מתקבלים נתונים שעשויים לגרום לכמה גרמניות ואמריקאית מסויימת להכנס לכוננות ספיגה. אפס למאה קמ"ש נגמרים תוך שבע שניות עם מהירות סופית של 250 קמ"ש תוך צריכת דלק ממוצעת של 12.5 ק"מ לליטר.

    לקסוס IS200T

    מרבית יצרניות היוקרה האחרות (מלבד וולוו עם ה-S60 ואאודי עם ה-A4) מציעות גם הן הנעה אחורית ומנועי טורבו נמרצים אולם הסוד של לקסוס הוא מחיר נמוך יותר מהמתחרות הישירות אפילו כאשר מדובר בגרסאות ההיברידיות, זאת מבלי לוותר על הרבה פינוקים בדרך.

    יבואנית לקסוס, לקס מוטורס, מסרה כי יבוא הלקסוס IS200t נשקל אך העניין אינו נסגר סופית נכון לרגע זה.

    dddd