תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • דאצ'יה דאסטר
  • רנו-דאצ'יה אורוצ' טנדר נחשף

    דאצ'יה דאסטר

    רנו חושפת תמונות ראשונות של טנדר המבוסס על פלטפורמת הדאצ'יה דאסטר. בשלב זה לשוק הדרום-אמריקאי בלבד.

    • 22-06-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    מי שעוקב אחרי המגזין שלנו באדיקות בטח כבר נתקל לא פעם ולא פעמיים בטנדר החדש של רנו/דאצ'יה. הטנדר הזה, שרק לפני ימים אחדים נחשף בתמונות רשמיות ראשונות, כבר צבר לעצמו סוג של היסטוריה. הכל התחיל בסוף שנת 2014, כשקבוצת גז רומנית הזמינה 500 יחידות של טנדר חד-קבינה המבוסס על בסיס הדאסטר בהזמנה מיוחדת. שלושה שבועות מאוחר יותר חשפה רנו דגם קונספט בשם דאסטר אורוצ' שהיה נראה בשל למדי לייצור סדרתי. כעת חושפת רנו בתערוכת הרכב של בואנוס איירס את דגם הייצור הסדרתי, שאמור להגיע לאולמות התצוגה בדרום אמריקה עוד השנה.

    רנו דאצ'יה דאסטר טנדר

    רנו דאסטר אורוצ' הוא טנדר דאבל קבינה קומפקטי חדש המבוסס על הפלטפורמה של דאצ'יה דאסטר המוכר. בניגוד לדגם הקונספט, שניסה להציג כמה חידושים טכנולוגיים חביבים, דגם הייצור הסדרתי לא מנסה להתרחק יותר מידי מהדאסטר המוכר. העיצוב נותר כמעט ללא שינוי, גם מבחוץ וגם מבפנים. כיוון שבשלב זה הרכב מיועד לשיווק רק בדרום אמריקה (אין תוכניות לשווקו בשווקים נוספים בשלב זה), מעדיפה היצרנית למתג את הרכב תחת המותג רנו ולא תחת המותג דאצ'יה. אך מלבד זאת, קווי הדמיון רבים למדי.

    הפרטים הטכניים שחושפת רנו מועטים בשלב זה. ברנו מציינים כי האורוצ' טנדר יוצע עם מבחר מנועים ששונה מזה המוכר לנו בישראל. היצע המנועים יכלול מנוע 1.6 ליטר בנזין בהספק של 115 כוחות סוס (ככל הנראה המנוע הוותיק של רנו ששימש את המגאן הקודמת ומשמש עד היום את הפלואנס) או מנוע 2.0 ליטר בנזין בהספק של 148 כוחות סוס. האורוצ' יוצע כמובן רק עם תיבת הילוכים ידנית (שישה הילוכים) והמנוע החזק יותר יוצע כאופציה עם מערכת הנעה כפולה קבועה.

    רנו דאצ'יה דאסטר אורוצ'

    תא הנוסעים של רנו דאסטר אורוצ' טנדר מבוסס גם הוא על תא הנוסעים של הדאסטר. כמו בדאסטר גם כאן תוצע מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני ושליטה מההגה. מרווח הפנים אמור להספיק, לדברי רנו, לחמישה מבוגרים שייהנו גם ממושבים בריפוד עור בדגמים המאובזרים ביותר.

    מידותיו החיצוניות של הטנדר לא נחשפו אך ככל הנראה הוא יציע משקל העמסה נמוך משמעותית משל טנדרים "בגודל מלא", כמו טויוטה היילקס או איסוזו דימקס. ההערכה היא שמשקל זה ינוע סביב ה-650 קילוגרמים. בהתאם גם מחירו אמור להיות נמוך משמעותית משל הטנדרים הגדולים יותר, מה שיהפוך אותו לנגיש הרבה יותר.
    בעבר טנדרים מסוג זה זכו להצלחה נאה למדי בישראל. סובארו טנדר היה אחד מרכבי העבודה הפופולאריים ביותר בשנות ה-80 וה-90, עד שהגיעה סקודה עם הטנדר שלה שהתבסס על שלדת הפליסיה. לדאצ'יה, שנמצאת היום בדיוק במקום בו נמצאה סקודה בשנות ה-90, טנדר כזה יכול להתאים מאוד בהיצע הדגמים. נותר רק לקוות ששיווקו יחל גם באירופה.

    dddd