תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i10
  • סקודה
  • סקודה יטי
  • לקסוס
  • לקסוס IS
  • תוצאות סקר Driver Power לשנת 2015

    לקסוס IS

    הבריטים אוהבים את לקסוס IS, את ניסאן קשקאי קצת פחות

    • 28-04-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    לקנות מכונית זה קל - מגיעים לאולם התצוגה, מתרשים מריח הפלסטיקים החדשים, עושים סיבוב קצר סביב הסוכנות ומרגישים קצת את המנוע והנוחות, והמחמירים יותר יקראו מבחן דרך או שניים כדי לקבל חוות דעת מקצועית ומקיפה יותר. לחיות עם מכונית, זה כבר סיפור אחר לגמרי. פתאום המושב מציק אחרי נסיעה ארוכה, צריכת הדלק רחוקה שנות אור ממה שסיפר הברושור וכל טיול עם הזאטוטים הופך למקצה מתיש של אקסטרה לארג' טטריס.

    בדיוק למטרה זו הומצאו סקרי שביעות רצון, ואין עוררין על כך שסקר Driver Power שעורך מגזין הרכב הבריטי AutoExpress הוא אחד הגדולים והמקיפים ביותר בנמצא. השנה שאל המגזין לדעתם של מעל ל-61,000 נהגים ובעלי רכב שאלה אחת פשוטה - כמה אתם מרוצים מהמכונית שקניתם. כמובן שבשלב השני נדרשו הנהגים לספק תשובות מפורטות יותר לגבי סעיפים כגון נוחות המושבים, פרקטיות, קלות התפעול, טכנולוגיה, איכות חומרים והרכבה, התנהגות וכמובן גם הפרמטר הציוני מכולם - אמינות.

    התשובות לא מאוד מפתיעות ומגלות שהבריטים עושים את שיעורי הבית שלהם לפני שהם חותמים על הצ'ק. כל 200 הדגמים שאודותיהם צבר הסקר מידע מספק זכו לציונים גבוהים למדי וקרובים מאוד. הזוכה הגדולה של הסקר היא לקסוס IS הנוכחית שזכתה לציון של 93.96% בשביעות הרצון הכללית בעוד המכונית שהגיעה במקום האחרון היא ניסאן קשקאי מהדור הראשון שזכה לציון לא מעליב בכלל של 82.64%.

    סקודה יטי

    את המקום השני בסקר קיבל סקודה יטי עם ציון כללי של 93.92%. השלישית היא יונדאי i10 החדשה שקיבלה ציון של 93.59%. מעניין לראות שבחלקה העליון של הטבלה אין העדפה ברורה ליבשת מסויימת ו-20 המקומות הראשונים של הטבלה רצופים במכוניות ממוצאים שונים.

    היצרנית המובילה בחלק העליון של הטבלה היא לקסוס, עם לא פחות מחמישה דגמים ב-20 המקומות הראשונים. מלבד ה-IS רושמת לזכותה לקסוס את המקום השישי עם ה-NX (עם ציון של 92.58%), את המקום ה-13 עם ה-GS (עם ציון של 91.59%), את המקום ה-16 עם ה-RX (עם ציון של 91.27%) וסוגרת את הרשימה עם ה-GS במקום ה-20 (עם ציון של 91.12%).

    הבאה בתור היא סקודה, שמקבלת שלוש נציגות ב-20 המקומות הראשונים. אחרי היטי מגיעה האוקטביה למקום ה-11 (91.88%) ומיד אחריה עומדת הסופרב (91.68%). פיג'ו מציבה את ה-308 ואת ה-108 במקומות ה-17 ו-18 בהתאמה (91.17% לשתי המכוניות) ושאר היצרניות שמככבות במעלה הרשימה מסתפקות בנציגה אחת מלבד. סיאט לאון מקבלת את המקום הרביעי (92.89%), רנו זואי החשמלית את החמישי (92.87%) וניסאן ליף את המקום השמיני (92.45%), MG3 קוטפת את המקום העשירי (91.96%) ובמוו מסתפקת במקום ה-19 שם נמצאת הסדרה 4 (91.13%).

    ניסאן קשקאי

    מבט לתחתית הטבלה מגלה לנו שלצד הקשקאי, באופן טבעי למדי, נמצאות מכוניות ישנות יותר. כך למשל יונדאי i10 הראשונה מקבלת רק את המקום ה-190 (עם ציון של 82.98%), סיאט לאון הראשונה מתמקמת במקום ה- 191 (82.95%) ופיג'ו 407 מסתפקת במקום ה-198 (82.73%).

    אם נפרק את התוצאות לקטגוריות נגלות שהמכוניות האמינות ביותר הן טויוטה iQ, לקסוס NX ולקסוס IS, והפרקטיות ביותר הן סובארו אאוטבק, ג'יפ גרנד צ'ירוקי ולנדרובר דיסקברי 4. את כתר "המושבים הנוחים ביותר" קוטפות (שוב) לקסוס RX, לקסוס GS ווולוו CX70 כאשר את נוחות הנסיעה הגבוהה ביותר מספקות לנדרובר דיסקברי 4, לקסוס וריינג' רובר. בראש קטגוריית "המתנהגות" אנחנו פוגשים את פורשה בוקסטר, פורשה 911 ויגואר F-Type ומלכות הביצועים - שחופפות מעט - הן פורשה 911, יגואר XR-R ויגואר F-Type.

    בשלישיית הזולות ביותר לאחזקה, בולט חסרונה הלא מוסבר של ניסאן ליף והמחזיקות בתואר הן רנו זואי החשמלית (לא מאוד מפתיע), סקודה סיטיגו ואחותה התאומה פולקסווגן אפ!. נקנח בניצחון מוחץ (נוסף) של לקסוס שלוקחת לעצמה את כל שלישיית המקומות הראשונים בקטגוריית איכות חומרים והרכבה עם ה-NX, ה-RX ושוב, לקסוס IS.

    dddd