תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אלפא
  • לנציה
  • סובארו
  • פיאט
  • 2015 עפ"י סמל"ת - גדילה, צמיחה ודגמים חדשים

    פיאט

    קבוצת סמל"ת מסכמת את שנת 2014 ושמה פעמיה לכיוון שנה חדשה של צמיחה נוספת, 7 דגמים חדשים ונתח שוק שימשיך לגדול

    • 26-01-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    שנת 2014 כבר נעלמת אט אט מאחור והופכת לזכרון ישן ומעורפל. לא מעט יבואניות, לאחר שסיימו את הסיכומים והפיקו את הטבלאות, החלו בתצפיות ותחזיות לשנת 2015, וקבוצת סמל"ת אינה שונה. על מנת לספר לנו על תוכניותיה, ערכה הבוקר מסיבת עיתונאים שמטרתה לסכם, ולחזות. סמל"ת, שעד לא מזמן הייתה יבואנית פיאט, אבארט, אלפא רומיאו ולנצ'יה, הספיקה בשנים האחרונות לעשות מן "מסע שופינג" שכזה, שבסופו רכשה את זכויות הייבוא של מספר מותגים נוספים.

    סובארו BRZ

    בין המותגים שאת זכויות הייבוא שלהם רכשה הקבוצה נמצאים איווקו (שנרכש בשנת 2012), סובארו (2014) וארקטיק קאט (2014). במהלך השנה האחרונה רכשה החברה גם 25% ממניות אוטו איטליה, יבואנית פרארי ומזארטי וכיום היא שותפה פעילה בכל פעילות החברה.

    את הסיכום השנתי החל אורי להב, מנכ"ל הקבוצה עם הצגת נתוני המכירות. 9,596 כלי רכב מכרה החברה בשנה החולפת, צמיחה של 25.5% אחוז ביחס לשנת 2013. יש לציין כי יש לקחת בחשבון את המותגים הנוספים שצורפו לקבוצה והיו אחראים לחלק משמעותי מהגידול. כך למשל סובארו, שמכרה 4,330 כלי רכב, ביחס ל-2,435 כלי רכב ב-2013. למרות זאת, מדובר בכל מקרה על גידול רוחבי של כמעט כל המותגים של החברה, שמציגים כולם נתונים טובים יותר מאשר בשנה הקודמת. בהתאם לכך גדל גם נתח השוק של החברה מ-3.4% בשנת 2013 ל-3.8 ב-2014. את הגידול הקטן יחסית בנתח השוק ניתן להסביר בכך ששוק הרכב כולו גדל בשנת 2014 ב-12.8%.

    סיכום 2014 סמל"ת

    בכל הנוגע לתחזיות לשנת 2015, נראה שבמסדרונות סמל"ת מחכים בקוצר רוח למספר מכוניות חשובות שצפויות לעזור לחברה הצומחת להגדיל עוד יותר את מספר מכירותיה. בראש ובראשונה עומד פיאט 500X, שלמרות הצפי הראשון לתחילת שיווק כבר בספטמבר האחרון, עיכובים בייצור ואילוצים שונים גררו את דחיית השקתו בארץ הקודש לאמצע השנה (יוני-יולי 2015). בכל הנוגע לתמחור, רמות גימור או היצע מנועים אמר אורי להב כי אלה טרם הוחלטו סופית.

    באשר לפיאט פונטו, ולמתיחת הפנים שעברה לאחרונה וכבר החלה להימכר בשווקים מסויימים, אמר להב כי הוא אינו צופה את שיווקה, שכן היעדר תיבת הילוכים אוטומטית הופכת אותה ללא רלוונטית מספיק. הצפי הוא שהפונטו הנוכחית תוחלף כאשר תוצג מחליפה ממשפחת 500. זו ככל הנראה תישא את השם פיאט +500.

    גם עבור סובארו צפויה 2015 להיות שנה מכריעה. אחרי שהעברת רשיון הייבוא לסמל"ת הציג שיפור של למעלה מ-75% במכירות בשנת 2014 ביחס לשנת 2013, צופה החברה להמשיך ולגדול, וזאת בזכות תחילת הייבוא של סובארו B4 ואאוטבק החדשות. שיחלו להימכר כאן כבר במרץ הקרוב.

    שירים את ידו מי שטרם שמע אל אלפא רומיאו ג'וליה. המשפחתית הגדולה של אלפא, שצפויה לרשת את מקומה של ה-159 שייצורה הופסק לפני אי אילו שנים, היא אחת המכוניות המדוברות ביותר ברשת במה שנראה כמו העשור האחרון. אחרי אין ספור עיכובים, דחיות, שינויי תוכניות ובלת"מים ללא סוף, נודע לנו הבוקר כי המכונית צפויה להיחשף (בתקווה שאכן זה יצא לפועל הפעם) לקראת סוף השנה הנוכחית, עפ"י להב, היא תגיע אלינו ככל הנראה כחודשיים או שלושה לאחר החשיפה הרשמית, כלומר בחודשים הראשונים של 2016. דגם נוסף של אלפא שצפוי להגיע הוא ה-4C ספיידר. גרסת הקבריולט למכונית הספורט שעזרה לאלפא להחזיר עטרה ליושנה בעזרת באזז כמעט אינסופי בתעשיית הרכב, הנעה אחורית ו-240 כוחות סוס ממנוע 1.75 ליטר מוגדש טורבו.

    השקות 2015 סמל"ת

    בחודש יולי יושק גם דגם העבודה החדש של ארקטיק קאט, ה-HDX Prowler. הפרטים הסופיים לגביו, כגון מחירים, גרסאות וכו' טרם אושרו, ועידכונים נוספים צפויים להגיע קרוב יותר למועד תחילת השיווק.

    אחרון חביב, והוא בעצם הרכב הראשון שפותח את 2015 עבור קבוצת סמל"ת הוא איווקו דיילי החדש, שהושק היום. הדיילי, שהספיק כבר לזכות בתואר "וואן השנה הבינלאומי" לשנת 2015 מיוצר בכ-8,000 גרסאות שונות, ועפ"י להב, ימכר ללקוחות החברה "בכל קונסטלצית מנוע או מרכב שיבחרו". הדיילי החדש מציע סביבת נהג חדשה, מנועים חסכוניים יותר בדלק, עם שיפור של כ-14% בתצרוכת הדלק ביחס לדגם המוחלף, וכאמור גרסאות שונות במשקלים כוללים של עד 7.2 טון. 

    איווקו דיילי החדש

    dddd