תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לאדה
  • לאדה מתעוררת לחיים בתערוכת מוסקבה

    לאדה

    לאדה חוזרת לחיים לאחר שנרכשה על ידי רנו-ניסאן ומציגה שני דגמי קונספט חדשים. בייצור החל מסוף 2015.

    • 31-08-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    לאחר שנים של דשדוש, נראה שיצרנית הרכב הרוסית לאדה חוזרת לעניינים. היצרנית ניצלה את תערוכת הרכב הביתית של מוסקבה כדי להציג מפגן כוח לבעל הבית החדש – תאגיד רנו-ניסאן. קבוצת רנו-ניסאן השלימה בחודש יוני האחרון את רכישת השליטה בקבוצה, לאחר שרכשה 67.1 אחוז ממניותיה של חברת האחזקה שמחזיקה 74.5 אחוזים מחברת AutoVAZ שהיא למעשה היצרנית של רכבי לאדה. שאר המניות אגב מוחזקת על ידי רוס-טק, קונגלומרט בבעלות המדינה.

    לאדה X-Ray קונספט

    מלבד שברולט ניבה, שהוצג גם הוא באותה התערוכה ומיוצר במסגרת שיתוף פעולה אחר שיש ל-AutoVAZ עם שברולט, מציגה לאדה שני רכבי קונספט חדשים שאמורים להגיע לייצור בחודשים הקרובים. את הראשון שבהם, ה-X-Ray, ראינו לראשונה בתערוכת מוסקבה של 2012. כעת הוא חוזר בצורה שנראית קרובה יותר לדגם הייצור הסדרתי ובגרסת 5 דלתות שימושית יותר. דגם הייצור הסדרתי צפוי להופיע לקראת שנת 2016.

    אל ה-X-Ray מצטרפת גם לאדה ווסטה. מדובר במכונית משפחתית בתצורת סדאן שצפויה להגיע לייצור סדרתי בעוד קצת יותר משנה. לדגם הקונספט עיצוב מודרני שרחוק שנות אור מדגמי הלאדה הישנים ששווקו כאן עם גלי העלייה הרוסית של שנות ה-90. לפי כמה מקורות ברוסיה אורכה של המכונית יהיה כ-435 סנטימטרים ובסיס הגלגלים שלה יהיה באורך של 265 סנטימטרים, מה שיהפוך את הווסטה למשפחתית קומפקטית שתתברג במידותיה בין יונדאי i25 לפיג'ו 301.

    הווסטה תתבסס על פלטפורמת ה-B0 הוותיקה של ניסאן, אותה הפלטפורמה שמשמשת גם את דגמי ניסאן NV200 והג'וק וגם את דגמי דאצ'יה דאסטר. בשלב זה לאדה לא מפרטת את היצע המנועים ולא חושפת תמונות של תא הנוסעים, אך אלו צפויים להתבסס גם הם על מכלולים שהושאלו מניסאן במטרה לחסוך בעלויות הייצור. ככל הנראה תוצע המכונית עם כמה מנועים בהספקים שינועו בין 87 ל-114 כוחות סוס.

    לאדה ווסטה קונספט

    dddd