תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סוזוקי
  • סוזוקי ויטארה
  • סוזוקי ויטרה החדש 2015 – הצצה ראשונה

    סוזוקי ויטארה

    סוזוקי ויטרה 2015 נחשף בתמונה ראשונה. יאבד ככל הנראה את יומרות השטח של הויטרות הקודמות, אך יהיה מתחרה לרכבי הפנאי האופנתיים.

    • 28-08-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    סוזוקי ויטרה מתחדש – תמונה ראשונה של הדור החדש נחשפה לקראת השקתו של הדגם בתערוכת פריז הקרובה. סוזוקי הציגה לראשונה את הויטרה בסוף שנות ה-80 בתור אחיו הגדול של הסמוראי, כזה שהציע יותר מהכל – יותר כוח במנוע, יותר מרווח פנים, נוחות נסיעה טובה יותר בכביש והכל מבלי להתפשר על יכולת מרשימה למדי בשטח טכני. הדור השני של הויטרה, שקיבל את הכינוי גרנד-ויטרה, הושק כעשור לאחר מכן והציע יכולת שטח טובה מעט פחות, על חשבון נימוסי כביש טובים יותר. הדור השלישי, שהושק ב-2005 ושיווקו ממשיך עד היום (עם כמה מתיחות פנים), לקח את עניין נימוסי הכביש עוד צעד אחד קדימה.

    האם הדגם החדש של הויטרה ימשיך את המגמה הזאת? בסוזוקי לא חושפים בשלב זה פרטים טכניים רבים אודות הדור החדש אבל נראה שכן. הרמז העיקרי לכך נמצא במשפט אחד שנמצא לקראת סוף ההודעה הקצרה שצירפה סוזוקי לתמונה – "הויטרה החדשה תוצע כאופציה עם מערכת הנעה כפולה קבועה ועם מנועי בנזין ודיזל שיציעו פליטת CO2 וצריכת דלק נמוכה". יש לי הרגשה שכמה מחובבי רכבי השטח של סוזוקי נעים כרגע בכיסאם בחוסר נוחות מופגן לאחר קריאת השורה הזו. בסוזוקי מצהירים כי הדגם החדש יוצע גם בשלל צבעי מרכב ועם שלל אפשרויות להתאמה אישית, מה שמחזק את התחושה שהרכב יהפוך לרכב פנאי עירוני-אופנתי.

    בהחלט יתכן כי סוזוקי ויטרה לא יחליף את הגרנד-ויטרה הנוכחי אלא יצטרף אליו וישווק במקביל אליו, כסוג של מתחרה לרכבים כמו ניסאן ג'וק או סובארו XV. כך תנסה סוזוקי לתת מענה לאותה קטגוריה צומחת ומתפתחת, תוך שהיא מסתמכת על תדמית השטח שיצרו הדורות הקודמים של הויטרה.

    פרטים נוספים יפורסמו בשבועות הקרובים.

    dddd