תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס NX
  • לקסוס NX החדש נחשף

    לקסוס NX

    לקסוס חושפת את ה-NX החדש, רכב פנאי בינוני בגודלו שיצטרף לקראת סוף השנה להיצע הדגמים של היצרנית. אח קטן ל-RX.

    • 11-04-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    לקסוס NX, רכב הפנאי החדש של לקסוס, נחשף הבוקר (שישי) בתמונות רשמיות ראשונות לקראת השקתו הקרובה בתערוכת הרכב של בייג'ינג. ה-NX החדש הוא התשובה של לקסוס להצלחה הגדולה יחסית של רכבים כמו אודי Q3 או מרצדס GLK והוא ימוקם בהיררכיית מתחת לרכב הפנאי הגדול יותר של לקסוס, ה-RX. מדובר בתוספת חשובה מאוד בעבור מותג היוקרה של טויוטה, שבניגוד ליצרני הפרמיום הגרמניים שומר על קצב איטי יחסית של השקות דגמים חדשים.

    בלקסוס ישראל מחכים בקוצר רוח לדגם החדש, שצפוי להופיע כאן לקראת סוף השנה (2014) ולסייע למותג להמשיך את הגידול הנאה במכירות שהציגה בשנים האחרונות. ה-NX צפוי להצטרף ל-IS 300h החדשה שנמכרת היטב מאז השקתה בישראל ולדגם הקופה הנאה RC קופה שיגיע גם הוא ארצה במהלך השנה.

    לקסוס NX

    גרסת הייצור של לקסוס NX מבוססת על דגם התצוגה LF-NX שנחשף לראשונה בסוף הקיץ שעבר. התוצאה הסופית רגועה כמובן הרבה יותר, אבל עדיין נאה ואגרסיבית במידה. דגם הייצור מוותר על כונסי האוויר הגדולים שבמכסה המנוע ועל גג השמש הפנורמי, אך שומר על גריל קדמי בעיצוב "שעון החול" המוכר של היצרנית ועל פנסי חזית בטכנולוגיית LED מלאה.

    תא הנוסעים עוצב לדגמי לקסוס בהשראות מכונית ספורט, תוך שמירה על מרווח פנים נדיב שאמור להספיק לחמישה נוסעים והקפדה על חומרים באיכות גבוהה במיוחד. גרסאות ה-F Sport של הדגם יזכו לדיפון עור מלא לתא הנוסעים, שאר הגרסאות יסתפקו בבד רך משולב עם נגיעות אלומיניום.

    לקסוס NX

    המפרט הטכני המדויק של לקסוס NX לא נחשף בשלב זה אך בלקסוס מבטיחים כי הדגם יוצע עם שלוש יחידות הנעה. הראשונה והחשובה ביותר תהיה הגרסה ההיברידית, NX 300h, שתתבסס ככל הנראה על יחידת ההנעה ההיברידית של ה-IS300h. גרסת הבנזין, NX 200t, תהיה המכונית הראשונה של לקסוס שתצויד במנוע טורבו-בנזין, בנפח של 2.0 ליטרים. בנוסף צפויה לקסוס להשיק גרסה נוספת בשם NX 200, שתצויד במנוע בנזין ללא טורבו, אך גרסה זו לא תיוצר עם תקינה אירופאית ולכן לא תגיע לישראל.

    כל אחת מהגרסאות הללו תוצע כמובן בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה קדמית. הנעה כפולה תוצע כאופציה בכל בדגמים.

    רשימת האבזור צפויה לכלול פריטי אבזור כמו מערך מצלמות היקפי, תצוגה עילית (HUD), מערכת התראה על רכבים בשטחים המתים, חישוקי סגסוגת בקוטר של 17 או 18 אינטש', משטח מגע (Touchpad) לשליטה על מערכת השמע וכניסה ללא מפתח (Keyless).

    פרטים נוספים יפורסמו לקראת סוף החודש, עם פתיחתה של תערוכת הרכב של בייג'ינג.

    לקסוס NX

    dddd