תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i10
  • יונדאי i10 החדשה נחשפת

    יונדאי i10

    תמונות ראשונות של יונדאי i10 החדשה, שתושק עוד השנה באירופה עם ממדים גדולים יותר ועיצוב חדש. אצלנו בתחילת 2014.

    • 07-08-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    תמונות ראשונות של יונדאי i10 החדשה פורסמו הבוקר, לקראת חשיפתה הרשמית של המכונית בחודש הבא בתערוכת הרכב של פרנקפורט. הדגם החדש מגיע כחמש שנים לאחר שהשוק הדור הראשון של ה-i10, בסוף שנת 2007. ה-i10 הייתה אחת ממכוניות המיני הראשונות שהגיעה לישראל בעשור האחרון והיא אף זכתה להצלחה נאה למדי בתחילת דרכה. אך במהלך השנתיים האחרונות החלו מכירותיה בישראל לרדת, בעיקר בגלל המתחרה הקשה מבית שהפכה לרבת מכר - קיה פיקנטו. האם הדור החדש יצליח לשחזר את ההצלחה? ביונדאי מאמינים שכן, ומשקיעים מאות מיליוני אירו במפעל הייצור של ה-i10 החדשה שנמצא בעיר איזמיט, טורקיה.

    יונדאי i10 החדשה

    יונדאי i10 החדשה תהיה גדולה ומרווחת יותר מקודמתה. היא מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין עם בסיס גלגלים גדול יותר (תוספת של כ-5 מילימטרים) ומערכת מתלים משופרת. אורכה הכללי יהיה גדול יותר ב-8 סנטימטרים, היא תהיה רחבה ב-6.5 סנטימטרים ונמוכה ב-5 סנטימטרים מהדגם היוצא. נפח תא המטען גדל גם הוא והדגם החדש מציג נתון מהטובים בקטגוריה - 252 ליטרים.

    היצע המנועים צפוי להתחדש אף הוא, אם כי הוא טרם נחשף רשמית. ככל הנראה תוצע ה-i10 החדשה עם מנוע בנזין שלושה צילינדרים בנפח של 1 ליטר שמקורו בפינקטו הידנית וכן עם מנוע ה-1.25 ליטר שמשווק גם בדגם הנוכחי. מפרט תיבות ההילוכים טרם פורסם אך גרסת ה-1.25 ליטר צפויה לקבל תיבת הילוכים אוטומטית כלשהיא.

    הייצור הסדרתי של המכונית צפוי להתחיל לקראת סוף השנה הנוכחית. שיווקו של הדגם החדש בישראל צפוי לתחיל בסוף הרבעון הראשון של השנה הבאה (2014).

    יונדאי i10 החדשה

    dddd