תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לנדרובר
  • ריינג' רובר ספורט הוא רכב הפנאי המהיר בעולם?

    לנדרובר

    ריינג' רובר ספורט החדש קובע שיא למכוניות בייצור סדרתי במסלול ההררי של פייקס-פיק - 12 דקות ו-35 שניות בלבד.

    • 08-06-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    שיא חדש למכוניות בייצור סדרתי נקבע אמש במסלול הפייקס-פיק (Pikes Peak) שבקולורדו, ארצות הברית. ריינג' רובר ספורט החדש, שנחשף לפני כחודשיים בתערוכת הרכב של ניו-יורק, רשם באופן רשמי את זמן הנסיעה הקצר ביותר לרכב בייצור סדרתי בכל ההיסטורי של המסלול ההררי. הריינג' רובר ספורט השלים את המסלול, שאורכו 20 קילומטרים (12.42 מייל), בזמן של 12 דקות ו-35.61 שניות. בזמן הזה הספיק הריינג' רובר לטפס מגובה של 2,860 מטרים לגובה של 4,300 מטרים ולעבור 156 סיבובים, כל זאת במהירות ממוצעת של כ-95 קמ"ש.

    ריינג' רובר ספורט החדש

    הרכב ששבר את השיא היה זהה לדגם הסדרתי, למעט כלוב התהפכות ורתמות בטיחות שהותקנו בתא הנוסעים. הוא צויד במנוע V8 בנזין בנפח של 5 ליטרים ובהספק מרבי של 510 כוחות סוס, ממש כמו בדגם הסדרתי שעולה (בארה"ב) כ-93 אלף דולר. במכונית נהג המרוצים והפעלולים פאול דלנבאך (Paul Dallenbach).

    חשוב לציין שעם העלייה בגובה יורדת כמות החמצן באוויר וביחד איתה יורדת גם רמת הביצועים של המנוע. בגובה של 4,300 מטרים, הגובה המרבי של המסלול, האוויר מכיל רק 58 אחוזים מכמות החמצן שקיימת בגובה פני הים.
    זמן הנסיעה הרשמי הקצר ביותר במסלול עומד על 9 דקות ו-46.16 שניות. הוא נרשם בשנה שעברה על ידי נהג המרוצים ריינס מילן (Rhyn Millen) שנהג ביונדאי ג'נסיס קופה עם מנוע בהספק של 700 כוחות סוס.  

    קבלו הצעה אטרקטיבית לרכישת ריינג' רובר ספורט בייבוא אישי מהמומחים של CarsForum.

    dddd