תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו XV
  • סובארו מציגה היברידית ראשונה

    סובארו XV

    סובארו חושפת בתערוכת ניו-יורק את המכונית ההיברידית הראשונה מתוצרתה, לקראת תחילת שיווקה ב-2014.

    • 29-03-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    ההיברידית הראשונה מתוצרת סובארו נחשפת בתערוכת הרכב של ניו-יורק. סובארו XV, רכב הפנאי הקומפקטי הנוכחי של החברה המבוסס על פלטפורמת האימפרזה החדשה, זוכה להיות הדגם הראשון של החברה שמצויד בטכנולוגיית ההנעה ההיברידית ובשלב זה לא ידוע מתי תציע היצרנית את מערכת ההנעה ההיברידית גם בדגמים נוספים.

    כמו כן, בשלב זה מתכננת סובארו לשווק את הדגם בשוק האמריקאי בלבד ועדיין לא ברור האם (אם בכלל) יוצע גם באירופה. יפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל, תוכל לייבא את הדגם האמריקאי לישראל ללא צורך בשינויים משמעותיים לאור השינויים האחרונים שבוצעו בתקנות יבוא הרכב לישראל. מהלך דומה מתכננת לעשות יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, שתייבא ארצה את דגמי הקאמרי וההיילנדר האמריקאים המצוידים במערכת הנעה היברידית.

    סובארו XV היברידי

    ה-XV ההיברידי שומר לדברי היצרנית על אותה רמת שימושיות ויכולת שטח של דגמי הבנזין. מרווח הגחון לא נפגע כתוצאה מהתקנת המערכת ההיברידית והפגיעה בנפח תא המטען צפויה להיות מינימלית (1,420 ליטרים בדגם ההיברידי לאחר קיפול המושבים, לעומת 1,470 ליטרים בדגם הבנזין הרגיל). המערכת ההיברידית מוסיפה למשקלו של הרכב כ-135 קילוגרמים וכדי להתמודד עם תוספת המשקל בסובארו כילו מחדש את מערך המתלים וההגה.

    הדגם ההיברידי יעשה שימוש באותו מנוע בוקסר 2 ליטרים בנזין המשמש גם את דגם הבנזין, בהספק מרבי של 150 כוחות סוס. ההבדל בין הדגמים יהיה בתיבת ההילוכים האוטומטית-רציפה של הדגם ההיברידי, בתוכה יותקן מנוע עזר חשמלי בהספק מרבי של 13.4 כוחות סוס. ה-XV ההיברידית תוכל לנוע בצורה חשמלית טהורה למרחקים קצרים ובמהירויות נמוכות יחסית, כאשר בשאר הזמן ישמש המנוע החשמלי כעזר למנוע הבנזין. התוצאה היא שיפור קל בצריכת הדלק הממוצעת של הרכב, שתעמוד לדברי סובארו על כ-13.2 קילומטרים לליטר לפי התקן האמריקאי (לעומת דגם ה-2 ליטרים המקביל שצורך כ-12 קילומטרים לליטר לפי אותו התקן).

    סובארו XV היברידי

    ההבדלים הקוסמטיים בין הדגם ההיברידי לדגם הבנזין קטנים למדי וכוללים חישוקי סגסוגת בעיצוב אווירודינאמי, כיתוב Hybrid מאחור ועל הדלתות, צבע נוסף (ירוק-פנינה, כמו בתמונות), יחידות תאורה אחוריות בעיצוב שונה, לוח שעונים עם רקע כחול ותאורת אווירה כחולה.
    הבדלים מכאניים נוספים ניתן למצוא במערכת המיזוג שהותאמה במיוחד לטובת חיסכון בדלק, במערכת הקירור של המנוע שקיבלה מערכת Active Grille Shutter לשיפור האווירודינאמיות בנסיעה בין עירונית מהירה וכן בשיפור של בידוד הרעשים ברכב.

    סובארו XV היברידי

    dddd