תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סאאב
  • סאאב 9-3
  • כך הייתה אמורה להיראות סאאב 9-3 החדשה

    סאאב 9-3

    סאאב אמנם פשטה רגל לפני יותר משנה, אך רק כעת נחשפות התמונות הרשמיות של מה שעתיד היה להיות ה-9-3 החדשה.

    • 25-03-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    המותג הרכב השוודי הוותיק סאאב ידע כבר בוודאי ימים יפים יותר. החל מסוף שנת 2009 נמצאת החברה בקשיים רציניים כאשר בסוף שנת 2011 הגיעה החברה לשפל והכריזה על פשיטת רגל. במהלך שנת 2012 מכרה החברה את רוב נכסיה. חלק מהנכסים, כמו למשל כמה מדגמי הקונספט ואבות הטיפוס שלא הגיעו לייצור, נמכרו במכירות פומביות לאספנים פרטיים. שאר הנכסים, כמו הזכויות על הפלטפורמות הקיימות ופטנטים נוספים, נמכרו לתאגיד סיני-שוודי-יפני בשם NEVS שמתכנן להשתמש בהם כדי לייצר מכוניות חשמליות לשוק הסיני.

    סאאב 9-3

    ולמה אנחנו מספרים לכם את כל זה?
    השבוע דלפו לרשת כמה תמונות של מה שאמור היה להיות ה-9-3 החדשה, כל זאת בהנחה וסאאב לא הייתה מתדרדרת לפשיטת רגל. בסאאב תכננו להציג את דגם הקונספט הזה בתערוכת ג'נבה 2012 ולהתחיל את שיווקו עוד באותה השנה. הדגם התבסס על דגם קונספט בשם פיניקס שהוצג בתחילת שנת 2011 וצויד במנועי טורבו-בנזין וטורבו-דיזל מתוצרת במוו, עם אופציה למערכת הנעה כפולה ויחידת הנעה היברידית.

    אך כאמור, כל זה לא יצא לפרק והדגם נזנח ביחד עם מיזמים נוספים של החברה. החברה לא הצליחה להבטיח את עתידה הכלכלי לפני שנפתחה תערוכת ג'נבה בחודש מרץ 2012, פשטה את הרגל והשקת הדגם החדש בוטלה ברגע האחרון. הפלטפורמה עלייה הייתה אמורה להיות מבוססת ה-9-3 החדשה היא חלק מהנכסים שרכש התאגיד NEVS, כאשר על פי הצהרות קודמות של בכירים בקבוצה הוא אמור לשמש בסיס לרכב החשמלי העתידי שיוצג בתחילת שנת 2014.

    סאאב 9-3

    dddd