תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו קפצ'ור
  • רנו קפטור – פרטים נוספים

    רנו קפצ'ור

    הקפטור של רנו יושק בחודש הבא בצרפת עם מבחר של שני מנועי בנזין, שני מנועי דיזל ואופציה לתיבת הילוכים אוטומטית.

    • 15-03-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    רנו קפטור, רכב הפנאי הקומפקטי החדש של רנו שנחשף לראשונה ממש בתחילת השנה, יגיע כבר בשבועות הקרובים לאולמות התצוגה בצרפת. השקתו בצרפת מאפשרת לנו הצצה נוספת ומפורטת יותר אל המתחרה החדש בסגמנט שהופך להיות "הדבר החם הבא" בעולם הרכב האירופאי - סגמנט רכבי הפנאי הקטנים. 2013 צפויה להיות השנה החמה של סגמנט זה, עם שלל דגמים חדשים שינסו לגנוב נתח מהג'וק המצליח של ניסאן.

    הקפטור, המבוסס על פלטפורמת רנו קליאו החדשה, מתהדר באורך כללי של 412 סנטימטרים ובבסיס גלגלים באורך של 259 סנטימטרים. ברנו מבטיחים שלמרות שהוא נראה קומפקטי מבחוץ, יספק הקפטור מרווח פנים שיספיק לארבעה נוסעים על מטענם. ואם כבר הזכרנו את נושא העיצוב, ברנו מתגאים בעובדה שהקפטור עוצב כך שיקסום במיוחד לנשים ש"יתאהבו בו ממבט ראשון".

    רנו קפטור

    תא הנוסעים של רנו קפטור יציע שלל פתרונות מעניינים וחדשים שיהפכו אותו לשימושי במיוחד. ריפוד המושבים, למשל, ניתנים לפירוק מהיר על ידי רוכסנים כך שניתן לקחת אותם הביתה ולכבסם במכונת כביסה רגילה. השטיח בתא המטען יהיה בעל ריפודי שונים משני צדדיו - מצד אחד בד נעים למגע ומהצד השני גומי קשיח ועמיד. תא הכפפות המסורתי הוחלף במגירה שנשלפת החוצה כך שקל יותר לראות את תכולתה.
    כל זאת, לפני שהזכרנו את כמות האפשרויות הכמעט בלתי מוגבלת להתאמה אישית של הרכב. ברנו יאפשרו לרוכשים לבחור את הצבע של חישוקי הסגסוגת, לשלב בין שני צבעים למרכב הרכב (צבע שונה לגג), להזמין גרפיקות ייחודיות שיודבקו על מכסה המנוע, לבחור בין שישה גוונים שונים לתא הנוסעים ובין ארבעה גוונים שונים לריפודי המושבים.

    רנו קפטור

    כצפוי מתבסס היצע המנועים של רנו קפטור על היצע המנועים של הקליאו החדשה וזאת חדשה טובה בעבור השוק המקומי שכן היצע המנועים צפוי לכלול רק את המנועים החדשים והמתקדמים ביותר של היצרנית לצד אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית (רובוטית כפולת מצמדים, EDC). מנוע הבנזין הבסיסי יהיה בנפח של 900 סמ"ק ובעזרת מגדש טורבו הוא יפיק הספק מרבי של 90 כוחות סוס. בשידוך לתיבת הילוכים ידנית הוא מציג צריכת דלק ממוצעת של 20.5 קילומטרים לליטר.
    המנוע החשוב יותר בשוק הישראלי יהיה כנראה ה-TCe120. מנוע זה מפיק בעזרת מגדש טורבו הספק מרבי של 120 כוחות סוס מנפח של 1.2 ליטר. הוא ישודך לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים של היצרן וצריכת הדלק שלו תעמוד על 18.5 קילומטרים לכל ליטר בנזין.

    רנו קפטור

    רשימת האבזור הסטנדרטית כוללת 4 כריות אוויר, בקרת יציבות (ESP), מערכת עזר לזינוק בעליה (Hill Assist), בקרת שיוט עם מגביל מהירות, תאורת DRL מבוססת LED, חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינטש' ומערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות' ושקע USB.
    כאופציה בתוספת תשלום יוצעו גם מערכת התנעה ללא מפתח, גלגל הגה בציפוי עור, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית, חלונות אחוריים כהים וחישוקי 17 אינטש'.

    מחירו של רנו קפטור בצרפת יחל ב-15,500 אירו לדגם ה-0.9 ליטר הידני. הדגם האוטומטי (TCE 120 EDC) יימכר במחיר התחלתי של 19,500 אירו. השיווק בצרפת יחל כבר בסוף החודש הקרוב (מרץ 2013) כאשר לישראל צפוי הרכב להגיע רק לקראת סוף השנה.

    רנו קפטור

    dddd