נחשף: סוזוקי SX4 החדש (2013)

סוזוקי SX4 סדאן

סוזוקי חושפת את הדור השני של ה-SX4 – המשפחתית הקומפקטית שמקבלת נטייה ברורה יותר לכיוון רכבי הפנאי הקומפקטיים.

  • 06-03-2013
  • מאת: מערכת CarsForum

סוזוקי SX4 החדש לשנת 2013 נחשף בג'נבה. הדור השני של ה-SX4 פותח על ידי סוזוקי באופן עצמאי, בניגוד לדור הקודם שפותח ויוצר במשותף עם פיאט (ששיווקה אותו כפיאט סדיצ'י). בסוזוקי מגדירים את ה-SX4 כקרוס-אובר קומפקטי, רכב עם יכולות שטח בסיסיות שימשיך את מסורת השטח הארוכה של היצרנית שהחלה עוד בשנות ה-80 עם הסמוראי הקומפקטי. זה גם המקור לשמו - S שמציינת את היצרנית Suzuki ו-X4 לציון מערכת ההנעה הכפולה. גם הדור החדש יוצע עם מערכת הנעה כפולה, חדשה ומתקדמת יותר לדברי היצרנית, אם כי גם הפעם היא לא תגיע ארצה ככל הנראה. בסוזוקי לא שיווקו מעולם את גרסאות ההנעה הכפולה בישראל ולכן כאן מוכרת יותר ה-SX4 כמשפחתית קומפקטית ולא כרכב פנאי עם יכולות שטח.

סוזוקי SX4 החדש

כצפוי, סוזוקי SX4 החדש שומר על קווי דימיון ברורים לדגם הקונספט S-Cross שנחשף בחודש ספטמבר האחרון. גם הממדים דומים מאוד לאלו של דגם הקונספט, עם אורך כולל של 430 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של 260 סנטימטרים. נפח תא המטען עומד על 430 ליטרים במצב הרגיל.

היצע המנועים יכלול שני מנועים בלבד - בנזין אחד ודיזל אחד. דגם הבנזין, הרלוונטי עבורנו, עושה שימוש באותו המנוע המוכר מהדור הנוכחי, שנפחו 1.6 ליטר. הספקו המרבי לא פורסם אך ככל הנראה הוא נותר זהה לזה של הדור היוצא - 120 כוחות סוס. חידוש מעניין בדור החדש יהיה תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה (CVT), שתחליף את תיבת ה-4 הילוכים האוטומטית הוותיקה ששימשה את הרכב עד כה.

שיווקו של סוזוקי SX4 באירופה צפוי להתחיל לקראת סוף השנה. הוא ייוצר במפעל ההונגרי של סוזוקי כחלק מהתוכנית של סוזוקי לפתח מפעלי ייצור חדשים מחוץ לגבולות יפן. רמת האבזור המדויקת טרם פורסמה אך בסוזוקי מבטיחים שהרכב ישווק עם מושבים משופרים, תאורת DRL מבוססת LED ומערכת Start&Stop.

סוזוקי SX4 החדש

dddd