תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

סאנגיונג רקסטון המחודש בישראל

טלקאר מודיעה על תחילת שיווק סאנגיונג רקסטון המחודש שכוללת את כל המרכיבים המחייבים של חידוש: עוד כח, עוד אבזור, ועיצוב חדש

  • 10-05-2021
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

סאנגיונג רקסטון תמיד היה הרכב הזה שעמד מחוץ למעגל המיינסטרים. הוא מעולם לא נתן את האיכות, העידון או החדשנות של רכבים אחרים בקטגוריה שלו, אבל עבור ה"מבינים" תמיד היה לו קלף בשרוול – הוא היה די טוב בשטח, והוא היה זול משמעותית מכל דבר מקביל. בניגוד לדור הראשון, ששווק במשך לא פחות מ-17 שנים, הדור הנוכחי של הרקסטון שהושק אצלנו לפני שלוש שנים כמעט "על היום" נראה שמתקדם קצת יותר מהר וכעת מגיעה לישראל מתיחת הפנים שלו.

סאנגיונג רקסטון 2021

בניגוד למקרים מסוימים בהם צריך להתחיל לחפש את ההבדלים שבוצעו במתיחת הפנים כאילו זה היה הציור השבועי לילד, כאן סאנגיונג מוודאה שאין סיכוי שתפספסו אותו. בחזית של הרקסטון המחודש רק נקודות העיגון של "תווי הפנים" שלו נותרו ללא שינוי – הפנסים, הפגוש והגריל, אך העיצוב של כל אחד מאלה השתנה דרסטית עם גריל שהפך עצום ופנסים שקיבלו ארבעה גופי תאורה בכל אחד. מאחור השינויים פחות מרחיקי לכת אבל עדיין אין סיכוי להתבלבל בין הדגם היוצא לזה החדש.

אחד החסרונות הבולטים ביותר של הרקסטונים הקודמים, הייתה כאמור איכות הפנים שלהם. "קנס" שהתקבל בהבנה ברוב המקרים לאור המחיר הנמוך ולמרות שבדגם האחרון תא הנוסעים עדיין לא היה טוב במיוחד, הוא היווה שיפור משמעותי על פני מה שהיה בדור הקודם. כמובן שעדיין מוקדם לקבוע, אבל לפי התמונות ששחררה סאנגיונג, נראה ששיפור ההרגשה בתא הנוסעים בהחלט הייתה אחת המטרות, אם כי לא נראה שכל רשימת הפינוקים – בהן דיפוני זמש או לוח מחוונים דיגיטלי – מצאו את דרכם לישראל.

סאנגיונג רקסטון 2021

הרקסטון החדש יגיע לישראל בשתי רמות גימור, שאחת מהן מרגישה בסיסית יחסית ונטולת בטיחות אקטיבית כמעט לחלוטין, דבר שלא היה עובר בשתיקה ב"רכב כביש", אבל דווקא יכול להיות די הגיוני ברכב שטח קשוח שאחד הפגושים שלו עלול לפגוש סלעים מדי פעם והדבר האחרון שאתם רוצים לעשות זה להחליף סט רדארים ומצלמות אחרי כל גיחה לשטח. הגרסה הבכירה תציע תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה והתראת פתיחת דלת בהגעת רכב ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

סאנגיונג רקסטון המחודש מקבל גם מנוע משופר ביחס לדגם היוצא – הוא כמובן עדיין צורך סולר והנפח נותר 2.2 ליטר אך ההספק עלה מ-181 ל-202 כ"ס והמומנט שופר מ-42.8 ל-45 קג"מ. את תיבת שבעה ההילוכים מחליפה תיבת שמונה הילוכים פלנטרית המשמשת את דגמי קיה, יונדאי וג'נסיס. בשני המקרים – כמובן – הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים עם אפשרות לבחור גם ביחס העברה נמוך. דבר נוסף מעניין ונדיר הוא ההבדל בין מערכות ההיגוי – גרסת EX הבסיסית מקבלת מערכת הידראולית בעוד פרימיום הבכירה מקבלת הגה חשמלי.

סאנגיונג רקסטון 2021

מחיריו של סאנגיונג רקסטון יעמדו על 250,000 ₪ ו-287,000 ₪ לגרסאות EX ופרימיום בהתאמה.

 

dddd