תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מיקרו-הייבריד לקיה סיד

טלקאר מודיעה על תחילת שיווק הסיד בגרסאות האצ'בק וסטיישן עם מנועי בנזין ודיזל מיקרו-היברידיים חדשים

  • 25-02-2021
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

פחות מחודשיים אחרי ההודעה על עדכונים ליחידות ההנעה של דגמי קיה השונים, משיקה טלקאר, היבואנית המקומית, את הסיד עם המנועים החדשים. עיקר הבשורה כאן היא תוספת של מערכת מיקרו-היברידית למנועים שתעזור להפחית את צריכת הדלק ופליטת המזהמים – לפחות על הנייר. מערכת זו כבר קיימת בלא מעט רכבים  והיא סוג-של "גרסה משודרגת" של מערכת ה"עצור וסע" המוכרת. היא עושה שימוש במערכת חשמל 48 וולט חזקה ועמידה יותר מה-12 וולט הרגילים ומאפשרת כיבוי של המנוע לפרקי זמן ארוכים יותר, הנעה קלה יותר עם פחות טלטול בתחילת התנועה, ואפילו כיבוי של המנוע בגלישה או בשיוט כשדוושת הגז לא לחוצה. בנוסף, בזכות המנוע החשמלי הקטן היא יכולה גם לתרום מעט לביצועים, ולסייע בהגברת היעילות של מערכת הבלימה הרגנרטיבית, מה שמפחית את השחיקה של הבלמים.

קיה סיד 2021

הסיד האצ'בק מקבלת מנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל עם 136 כ"ס (לעומת 115 במנוע הקודם) ו-28.6 קג"מ (ללא שינוי) המשודך לתיבת שישה הילוכים ידנית. הביצועים השתפרו מעט עם 10.2 שניות למאה קמ"ש (10.9 במנוע הקודם) וצריכת הדלק המוצהרת עומדת על 22.2 ק"מ לליטר (בדגם הקודם היא הייתה 25 ק"מ לליטר, אך היא נמדדה לפי תקן אחד ומתירני יותר). מחירה של קיה סיד האצ'בק יעמוד על 123,000 ₪ ותוכלו לקרוא את המפרט המלא כאן.

קיה סיד סטיישן

גרסת הסטיישן, שעד עתה נמכרה עם מנוע 1.4 ליטר טורבו בנזין, מקבלת לצד המערכת המיקרו-היברידית גם עוד 100 סמ"ק לנפח המנוע. בסך הכל, יחד עם המנוע החשמלי, מפיקה הסיד סטיישן 160 כ"ס מאוד מכובדים (20 יותר מהדגם הקודם) ו-25.8 קג"מ שאמנם קצת פחות מרגשים אבל עדיין מהווים שיפור של 1.1 קג"מ. תיבת ההילוכים כאן היא כפולת המצמד המוכרת של היצרנית, עם שבעה הילוכים. הביצועים שופרו ולא במעט, והסיד "החדשה" תאיץ למאה קמ"ש תוך 8.8 שניות, 0.6 שניות מהר יותר מזו עם המנוע הקודם. לצד זאת, פליטת המזהמים צומצמה ב-8%, אבל בנתוני צריכת הדלק המוצהרים זה לא בא לידיי ביטוי, עם נתון משולב של 16.6 ק"מ לליטר לעומת 17.8 במנוע הקודם. מיותר לציין, אבל נעשה את זה בכל זאת – גם פה, כמו במנוע הדיזל, המנוע הקודם נבדק תחת תקן אחר ופחות מחמיר, ובעולם האמיתי צריכת הדלק כנראה תהיה טובה יותר מאשר הדגם היוצא. הסיד סטיישן תעלה לכם 139,000 ₪ ואת המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

 

dddd