תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

גם מקסוס מגיעה לישראל ע"י צ'יינה מוטורס

אחרי שנים שעסקה בייבוא אוטובוסים, צ'יינה מוטורס מצטרפת לשוק הפרטי עם שני רכבים חשמליים של מותג מקסוס (Maxus). איוניק 5 (Euniq 5), מיניוואן 7 מושבים, והוואן, E-דליבר 3 (E-Deliver 3)

  • 09-02-2021
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

במה שנראה כמו שטף בלתי פוסק של מותגים חדשים שמגיעים או צפויים להגיע לישראל בחודשים האחרונים והקרובים, גם חברת צ'יינה מוטורס מחליטה להצטרף לחגיגה. אחרי מספר שנים בהן הייתה ידועה בעיקר בשל האוטובוסים של Yutong שייבאה לישראל, אך עסקה גם בתחומים נוספים בעולם הרכב בהם משאיות, ציוד צמ"ה, חלקי חילוף ועוד. כעת מודיעה החברה על תחילת שיווק שני רכבים פרטיים מבית יצרנית שכבר מיוצגת בישראל, ע"י לובינסקי.

צ'יינה מוטורס מודיעה כי היא תתחיל לייבא שני דגמים של מותג מקסוס (Maxus), שמיוצר ע"י חברת Saic, שכידוע היא גם היצרנית של מותג MG. יחד עם זאת, כל נושא הרכב וכל מה שקשור ליצרנים ומותגים בסין כל כך מסובך וכל מבלבל, שלבני תמותה רגילים יהיה קשה עד בלתי אפשרי להבין מי מייצר את מי ומי מותג של מה. אותה Saic למשל – היא יצרן הרכב הגדול ביותר בסין, ומיוצרים תחתיה או ע"י החברות הבנות שלה מעל לעשרה מותגים, כולל מותגים מוכרים כמו אלה של ג'נרל מוטורס ופולקסווגן לשיווק מקומי בסין.

SAIC

הסיפור של מקסוס למעשה די דומה לזה של MG ו-Roewe. גם הוא נולד לאחר רכישה של מותג רכב בריטי – LDV במקרה של מקסוס, שהיה מותג של רכבים מסחריים קלים במקור.

עם השנים המותג התפתח וכיום הוא מייצר רכב שטח, מיניוואן נוסעים, טנדר, ואפילו קאמפר וואן. אולם אלה כולם דגמים מונעי בנזין, ושני הדגמים שמגיעים ארצה הם חשמליים מלאים.

מקסוס

הדגם הראשון הוא איוניק 5 שבאנגלית נכתב Euniq 5 ואני מניח שזה רק צירוף מקרים שבעברית הוא מאוד דומה לשם של היונדאי המשפחתית ההיברידי ההיא. כאן מדובר במשהו שכבר מזמן לא ראינו מוצג כדגם חדש – מיניוואן שבעה שמושבים קומפקטי. אורכו של האיוניק 5 הוא 482.5 ס"מ ואורך בסיס הגלגלים שלו הוא 280 ס"מ. ביחס לארבעת המיניוואנים היחידים שעדיין נמכרים כאן – סיטרואן C4 גרנד ספייסטורר (לשעבר פיקאסו), רנו גרנד סניק, דאצ'יה לודג'י וטויוטה פריוס+, האיוניק ארוך מכולם בפער משמעותי של כ-20 ס"מ, אך בסיס הגלגלים שלו דומה, ואף קצר משלהם. משמע – האיוניק יאפשר לכם כנראה יותר מקום למטען ופחות מרווח לנוסעים, ואכן, נפח תא המטען שלו כאשר כל המושבים בשימוש עומד על 406 ליטר, פלוס-מינוס פי שניים מאשר באחרים.

מקסוס איוניק 5

מבחינת אבזור, נראה שהרשימה לא מחסירה דברים מהותיים – כולל בטיחות אקטיבית – והאיוניק 5 כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים ותיקון סטיה מנתיב. גם אבזור הנוחות לא קמצני, אם כי זה משהו שכבר התרגלנו לקבל ממותגים סיניים. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

את האיוניק מניעה יחידה חשמלית מלאה שמורכבת ממנוע חשמלי עם הספק של 174 כ"ס ו-32 קג"מ שמניע את הגלגלים הקדמיים ומביא את המכונית ל-100 קמ"ש תוך 9.5 שניות. לסוללה יש קיבולת של 52.5 קילו-וואט שעה, מה שלפי הצהרת היצרן אמור לספק טווח נסיעה משולב של 260 ק"מ. לצד זאת, מציינת החברה כי ניתן לקבל גם טווח מקסימלי של 400 ק"מ לפי תקן WLTP. נתון אופטימי בהינתן משקל של מעל 1,800 ק"ג.

מחירו של האיוניק 5 יעמוד על 198,200 ₪, יקר יותר מכל הדגמים המקבילים בפערים לא קטנים. כ-15,000 ₪ יותר מהגרנד סניק, שהוא היקר מבין הארבעה ועד כמעט 90,000 ₪ יקר יותר מהלודג'י. גם פריוס+ של טויוטה החסכוני במיוחד זול מהאיוניק 5 בכמעט 30,000 ₪.

מקסוס איוניק 5

 

הרכב השני הוא E-דליבר3 (או E-Deliver3), כנראה נגמרו להם כל השמות שלא שוברים את השיניים. כמו שאפשר לנחש מהשם, מדובר על רכב מסחרי שיוצע בשתי תצורות. קצרה, באורך של 455 ס"מ, זהה כמעט לחלוטין לניסאן NV200 וקצרה ב-5 ס"מ מהגרסה הקצרה של סיטרואן ג'מפי (ותאומיו לבית טויוטה ואופל); וארוכה באורך של 515 ס"מ, פחות או יותר באמצע בין הגרסה הבינונית לארוכה של הג'מפי.

כאן, כצפוי, האבזור הרבה יותר מינימלי ואינו כולל אף אחת ממערכות הבטיחות האקטיביות המוכרות, אפילו לא בתצורת התרעות. אבזור הנוחות גם כן דל למדי וכולל מערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ', בקרת אקלים, חלונות חשמל ובקרת שיוט. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

מקסוס E-דליבר 3

יחידת ההנעה כאן חלשה יותר מאשר באיוניק 5. הספק המנוע הוא 120 כ"ס ו-26 קג"מ והביצועים עומדים על 12 שניות למאה קמ"ש (13 בדגם הארוך) ומהירות מרבית של 120 קמ"ש. הסוללה כאן היא בעלת אותה קיבולת של 52.5 קילו-וואט שעה, והיצרנית מצהירה על טווח (בתקן WLTP) עירוני של 240 ו-230 בדגם הקצר והארוך בהתאמה, ובין עירוני של 342 ו-316 ק"מ.

מחירו של ה-E דליבר3 יעמוד על 170,000 ₪ לדגם הקצר, זהה כמעט לחלוטין למחירו של ה-NV200 החשמלי של ניסאן. מחיר הדגם הארוך טרם פורסם ונוסיף אותו כאן ברגע שנקבל אותו.

מקסוס E-דליבר3

dddd