תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס EQC הגיע סוף סוף לישראל

    מרצדס

    אחרי חודשים ארוכים של תמונות בהן הרכב זוהה בישראל, ויותר משנתיים לאחר שנחשף במלואו. שלכם תמורת החל מ-500,000 ₪

    • 21-10-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לפני קצת יותר משנתיים חשפה מרצדס את התוכנית שלה להציג מגוון רחב מאוד של דגמים חשמליים. כמה רחב? 10 דגמים חשמליים היא רוצה שיהיו בפורטפוליו שלה כבר ב-2022. ה-EQC הוא הסנונית הראשונה של המהלך הזה, והיום הוא מגיע לישראל.

    עיכוב ההגעה של ה-EQC תפס את כולם – כולל אנשי כלמוביל – לא ממש מוכנים. רכבים (או רכב) מהדגם מסתובבים על כבישי ישראל כבר תקופה לא קצרה, ואפילו ב"כלוב" של רכבי המבחן של מרצדס כבר הספקנו לפגוש אותו כמה וכמה פעמים. הטענה היא שמלאי מוגבל של חומרי גלם לסוללות עיכב והגביל את ייצור הרכב, מה שהוביל להקצאות מלאי מזעריות שלא אפשרו פעילות בהיקף סביר.

    מרצדס EQC

    ה-EQC "מבוסס" על ה-GLC. למה המרכאות? ובכן, כי אפשר להגיד שהוא מבוסס עליו רק בכל הנוגע לממדים. לשניהם יש אותו בסיס גלגלים (287 ס"מ) ומידות חיצוניות דומות – עם יתרון קל באורך ל-EQC – ותא מטען בנפח קרוב (550 ליטר ב-GLC ו-500 ב-EQC). מבחינת מחירים, באופן מעניין, אם משווים את ההספקים – ה-EQC זול משמעותית מה-GLC. ל-EQC 408 כ"ס, וה-GLC שמפיק את ההספק הכי קרוב הוא ה-43AMG עם 390 כ"ס, שעולה 675,500 ₪. אז אם מסתכלים על זה ככה, מדובר פה באחלה דיל.

    ה-EQC יימכר בשלוש גרסאות, כאשר מחיריהן של השתיים האחרות יעמדו על 540,000 ו-590,000 ₪. פער של כמה עשרות אלפי שקלים ביחס לשני המתחרים העיקריים שלו – אאודי אי-טרון שהצליח למסור מאות רבות של יחידות מאז החל השיווק שלו, ויגואר i-Pace, שלמרות ביצוע טוב ומחירים סבירים, לא מצליח להמריא.

    מרצדס EQC

    כצפוי מרכב חשמלי מלא, הביצועים... מחשמלים (סליחה...) וה-EQC מגיע ל-100 קמ"ש תוך 5.1 שניות, אך המהירות המרבית שלו מוגבלת ל-180 קמ"ש בלבד. מצד אחד זה די מבאס, מצד שני אתם לא באמת נוסעים במהירויות האלה, נכון? נכון...? יופי. לסוללה יש קיבולת לא מבוטלת של 80 קילו-וואט, והיא מאפשרת ל-EQC להשיג טווח מרבי של 412 ק"מ. טעינה מהירה מ-10 ל-80 אחוז מתאפשרת תוך כ-40 דקות (בעמדת DC מהירה) וטעינה "רגילה" תארך כ-11 שעות.

    את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    מרצדס EQC

    dddd