תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • די אס
  • די אס DS7 קרוסבק
  • DS7 אי-טנס פלאג-אין מגיעה לישראל

    די אס DS7 קרוסבק

    DS משיקה בישראל את גרסת הפלאג-אין הייבריד של ה-DS7 ותציע 300 כ"ס, הנעה כפולה, ומחיר שמסתכל ליצרניות הפרימיום ה"מוכרות" בלבן של העיניים

    • 03-09-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    חברת לובינסקי, יבואנית DS לישראל, השיקה היום את ה-DS7 אי-טנס, או במילים אחרות, גרסת הפלאג-אין של המכונית המוכרת שהושקה לראשונה לפני שנתיים. למען האמת, אני לא יודע למה אני מספר לכם על זה בכלל, כי לפי נציגי היבואנית, לא רק שהם כבר מכרו את כל המלאי שיש להם, הם כל כך מוצפים במתעניינים ומזמינים שהם אפילו לא יודעים אם הם יצליחו למלא את כל ההזמנות שכבר יש להם.

    אבל במידה ואתם מוכנים לחכות, או רוצים ללכת אליהם ולנסות לשכנע אותם למה לכם מגיע יותר, שבו ואסביר לכם מה שאתם צריכים לדעת.

    DS7 אי-טנס 2020

    מה זה בכלל PHEV ואיך זה עובד כאן?
    PHEV, או Plug-in Hybrid-Electric Vehicle זו שיטת הנעה שעובדת עם שני סוגי מנועים – חשמלי ובעירה פנימית (בנזין במקרה הזה). המכונית יכולה לקבל את הכוח רק מהמנוע החשמלי ולנסוע כך תוך שימוש בסוללות בלבד, במקרה של ה-DS7 הסוללות אמורות – לפי הצהרת היצרן – להספיק לכ-60 ק"מ ועד מהירות של 135 קמ"ש, בתלות באופי הנהיגה כמובן. מאידך, מנוע הבנזין יכול גם "להתעורר" ולהסיע את המכונית בסיוע המנוע החשמלי או לחלוטין לבדו אם הסוללה ריקה לגמרי (מה שלא הגיוני שיקרה, אבל עדיין אפשרי).

    עד כאן, מכונית היברידית "רגילה" לחלוטין. היתרון של חלק ה"פלאג-אין" כאן הוא היכולת To plug את המכונית in הקיר, ואז אם אתם נוסעים "ברגיל" פחות מאותם "כ-60 ק"מ", אתם יכולים למעשה לא לעשות שום שימוש במנוע הבעירה הפנימית – או בבנזין – ביום, ובסופו של דבר לחסוך כסף וגם לעזור להפחית את הזיהום. טעינה מלאה של סוללת ה-13.2 קילו-וואט אורכת כשעתיים אם יש לכם עמדת טעינה המספקת זרם של 32 אמפר או כ-6 שעות משקע ביתי שמספק 10 אמפר (שזו התשתית הבסיסית ביותר שקיימת בישראל כיום למיטב ידיעתי, כך שבפועל ברוב המקרים הזמן יהיה קרוב יותר לשעתיים מאשר ל-6 שעות).

    DS7 אי-טנס 2020
    "לעבוד מהבית" שאף אחד מאיתנו לא היה מתנגד לו

    איך זה בא לידי ביטוי ב-DS7?
    ה-DS7 עושה שימוש לא בשני מנועים בלבד, אלא בשלושה – מנוע בנזין אחד שמחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ועובד במקביל למנוע חשמלי קדמי, ושניהם מניעים את הסרן הקדמי; ומנוע חשמלי נוסף על הסרן האחורי שמספק הנעה לגלגלים האחוריים ואפקטיבית גם הנעה כפולה. ההספק המשולב של כלל המערכת כאן הוא 300 כ"ס ו-53 קג"מ, שעוזרים להניע את המכונית ל-100 קמ"ש תוך 5.9 שניות.

    אני לא אשעמם אתכם עם הנתונים של כל אחד מהמנועים ואפנה אתכם למפרט בו מופיעים כל הנתונים והאביזרים, ואומר רק שההספקים של כל אחד מהם גבוהים דיים כדי להניע את ה-DS7 במהירויות סבירות גם לבד לחלוטין. צריכת הדלק המוצהרת (שמדברת על "מעגל נסיעה" של 80% חשמלי ו-20% בנזין) עומדת על 77 ק"מ לליטר.

    ה-DS7 אי-טנס תגיע, כמו ה-DS7 הרגילה, בשילוב של שתי רמות גימור ושתי "רמות השראה", שיוצרות שלוש גרסאות בסך הכל. הראשונה היא סו-שיק פרפורמנס שתעלה 300,000 ₪, השניה היא גרנד-שיק פרפורמנס שתעלה 325,000 ₪ והבכירה תהיה גרנד שיק אופרה ומחירה יעמוד על 345,000 ₪. המחירים האלה מתברגים בין ומעל הגרסאות הנוכחיות של ה-DS7 שמחיריהן נעים בין 250 ל-305 אלף שקלים.

    DS7 אי-טנס 2020

    dddd