Jump to content

חסר תקנה

  • פוסטים
    48
  • תגובות
    32
  • צפיות
    17,578

פינת אסון או ששון - האם מפלגת זהות אכן תמכה בביטול או שינוי תקנה 380? האם קרה משהו מאז?


DareDevil

3,372 צפיות

כחלק מהניסיון שלי לבדוק מה באמת קורה בשטח בכל הנושא של תקנה 380, אני אצלול מדי פעם לכיוונים שונים, לבדוק מה קרה באמת? האם היה שינוי? האם יש למה לצפות?

מפלגת זהות הוקמה בשנת 2015 על ידי משה פייגלין, כאשר היא חורטת על דגלה את החירות של אזרחי ישראל, מנשיאת נשק עם מגבלות מעטות שמונעות מבעלי עבר נפשי ומגבלות פיזיות לנשיאת נשק ועד לאפשרות להתפלל באופן חופשי בהר הבית. במהלך שנת הבחירות בשנת 2019 עם 3 מערכות בחירות שונות וקמפיין בחירות מעולה וויראלי שזרע שינוי אמיתי אצל מקבלי ההחלטות (במקרה של אי הפללה וליגליזציה של הקנאביס), האם גם שינוי\ביטול תקנה 380 היה על סדר היום במפלגת זהות.

 

מהסתכלות קצרה במצע המפלגה ניתן למצוא פרק שלם על התחבורה ועל הצורך לשחרר את המדינה מניהולו של פקידי משרד התחבורה על כלל חלקיו. ניתן למצוא את הקטע הבא

ציטוט

 

צמצום מיסוי ובירוקרטיה על בעלי רכב פרטי

● המיסוי על הרכב כיום הוא מכס בגובה של %83 בתוספת מע"מ שחלה גם על רכיב המכס, כלומר %114 בנוסף לאגרה שנתית גבוהה.

● המס על הדלק מורכב מ'בלו' בסך 3.05 ש"ח לליטר בתוספת מע"מ שחלה גם על רכיב ה'בלו', כלומר כ-%252 מס.

יש להוריד את המיסוי הגבוה הזה, שמממן את התקציב לתחבורה הציבורית, ובפרט לבטל את אגרת רשות השידור בסך 153 ש"ח לשנה, שאין לה דבר וחצי דבר עם נושא התחבורה. במדינות רבות בארה"ב אין טסט שנתי לרכב ובמדינות נוספות הטסט הוא רק לרמת זיהום האוויר. ההיגיון מאחורי מדיניות זו, הוא שהמדינה לא מתערבת ברכושו הפרטי של האזרח. לדעתנו ישנה חשיבות לטסט מבחינה בטיחותית ולכן זהות תפעל למקד אותו על ידי ביטול סעיפים שאינם קשורים לבטיחות.

 

 (עמוד 130, מצע זהות)

כלומר ניתן לראות שכוונת המשורר אכן קיימת ואם היא הייתה באמת נכנסת לכנסת, היינו רואים את השינוי המיוחל.

בניסיון לחפש אחר משהו שיאמת את נכונות הדבר, לא מצאתי באינטרנט כתבה אחת או ציוץ אחד בנושא התקנה, לכן לא הסתפקתי בכך ופניתי לגלעד אלפר שהיה בזמנו במקום השלישי ברשימת זהות. שאלתי אותו לגבי נכונות העניין האם מפלגת זהות תומכת בשינוי התקנה ואכן הוא עצמו תומך בשינוי אך הצהיר כי אינו זוכר שהדבר נרשם במצע המפלגה כפי שכבר צירפתי למעלה את הציטוט מן המצע שלהם.

 

לסיכום, כוונת המשורר הייתה בין השורות של המצע, האם זה הספיק בשביל לשנות את המצב. לפי איך שזה נראה בשטח, במפלגת זהות זה נשאר בתור האנקטודה מיני רבות שעלו במהלך קמפיין הבחירות הויראלי שלהם. האם אני מצטער שזה לא עבר את הסף הנדרש? לא ממש, מאחר וצריך מנהיג שירצה בשינוי כמו שהיה למשה פייגלין את הצורך בשינוי המצב עם הקנאביס.

יש למה לצפות ממפלגת זהות? אם מחר יהיו בחירות סביר להניח שחלק מפעילי המפלגה ידחפו שוב את הנושא לסדר היום לאחר שכבר נושא אחר (אי הפללה לקנאביס) מתחיל להיות מיושם בשטח, כפי שכבר נתקלתי כאשר בדקתי באחת מן הקבוצות של מפלגת זהות על עניין התקנה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי DareDevil

0 תגובות


Recommended Comments

אין תגובות.

Guest
הוסף תגובה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...