Jump to content

חסר תקנה

  • פוסטים
    48
  • תגובות
    32
  • צפיות
    17,512

מכתב פתוח לחבר כנסת בנוגע לתקנה 380 לחוק התעבורה


DareDevil

4,076 צפיות

שלום לכולם

 

מכתב פתוח לחבר כנסת בנוגע לתקנה 380 לחוק התעבורה

 

אז הבחירות מתקרבות אלינו בצעדי ענק (עוד 60 יום) והחלטתי להרים את הכפפה ולשלוח מייל ראשון (בתקווה שאלו יהיו הבחירות הראשונות ואחרונות של 2021) מתוך כוונה לנסות ולראות אם חברי כנסת יבדקו או יענו למייל שלי, לכל הפחות להתחיל להכיר את הדבר הזה של לפנות לחברי כנסת בנושא.

החלטתי לשלוח להם מייל קצר בנוסף שינוי מבנה רכב וגם מה אני חושב שצריך להיות כפתרון על מנת שנוכל לבצע שינוי מבנה ברכב. 

 

להלן המכתב:

ציטוט

שלום רב,

קוראים לי daredevil ואני כותב בבלוג הנקרא "חסר תקנה", הבלוג שלי עוסק בתקנה 380 לחוק התעבורה ושיפורי רכב.

אני כותב בלשון זכר מטעמי נוחות אך פונה לכולם.

בבלוג אני עוסק בתקנה 380 לחוק התעבורה. התקנה הזו עוסקת בתחום שינוי מבנה של כלי רכב, זאת על מנת למנוע מבעלי רכב לבצע שינוי מבני שיסכן את משתמשי הדרך. אך שינוי יכול להיות גם שינוי של לדוגמה רדיו או נורת לוחית רישוי. מצב שבו יש לאוכפי החוק יותר כוח ממה שצריך להיות להם. כאשר לפעמים ניתן לשפר ולגרום לכלי הרכב להיות יותר בטוח מאשר שיצא ממפעל הרכב.

תקנה 380 כדלהלן:

 

שינוי מבנה [תיקון: תשל״ח־4, תשמ״ה־4, תשנ״ז־9] 380

         א.         לא ישנה אדם מבנהו של רכב אלא לפי היתר בכתב מאת רשות הרישוי.

         ב.         אגרה בעד מתן היתר כאמור בתקנת משנה (א) תהיה כמפורט בתוספת הראשונה (68 שקלים)

          ג.          לא יינתן היתר לשינוי מבנה רכב משא מיושן הרשום ברשיונו כרכב מסחרי רגיל, לרכב מסחרי רכין.

         ד.         בתקנה זו, ”שינוי מבנה רכב“ – לרבות החלפת המנוע במנוע מתוצרת או מדגם אחר, שינוי מבנה הארגז על ידי סגירתו או באופן אחר, שינוי מבנה הסרנים או מספרם והתקנת מכשירים מיוחדים.

 

במהלך התקופה הזו למדתי כי יש צורך לבצע שינוי של התקנה עצמה על מנת לאפשר לבעלי רכב לבצע שינוי מבנה רכב אך חשוב יותר הוא לשמור על בטיחות כלי הרכב ועל משתמשי הדרך. כיום קיימים מספר רב של מוצרי מדף אשר ניתן להתקין ברכבים כמו ערכות הגבהה, מעליות לנכים, ווי גרירה וכדומה. שכבר מאושרות להתקנה בארץ דרך מתקינים מורשים.

מאחר ואנו נמצאים במהלך משבר כלכלי, עלינו לחשוב מחדש כאשר ניגשים לפתרון הבעיה הזו.

הבעיה של שינוי התקנה עצמה לא יכול להיות רק שינוי של התקנה אלא צריכים לפעול לטיפול בבעיה הגדולה יותר. כמו למשל: ישנן תלונות רבות ברשתות החברתיות על רעשים מכלי רכב ששופרו ברחובות העיר, נוסעים במהירויות גבוהות. מירוצי רכב שמתקיימים על הכבישים המהירים בארצנו. כמו כן מפגשי רכב שמתקיימים במרכזי קניות.

אין לי פתרון קסם שיעלים את כלל הבעיות שרשמתי למעלה אלא שהפתרון שלי הוא הוליסטי ומצריך שיתוף פעולה בין הרבה גורמים וזה מתחיל מלמעלה. ממך חבר כנסת יקר, הפתרון ההוליסטי שלי הוא כזה שגם יצמצם למינימום האפשרי את זיהום הרעש, יקטין את תאונות הרכב והפגיעה בשאר האנשים שסה"כ רוצים לחיות בשקט.

 

 

הפתרון ההוליסטי:

1. שינוי תקנה 380 כך שתאפשר ביצוע של שינוי רכב ללא בעיות, תוך הקטנת המגע וצורך באישור של משרד התחבורה אלא אישור פורמלי כמו שניתן לקבל אישור בלמים ממוסך או אישור של מכון רישוי.

2. הקמה של מסלולי מרוצים נוספים במרכז הארץ, צפון הארץ – מתוך הבנה שבעלי רכבים משופרים לא יסעו עד 3 מסלולי המירוצים בשביל להוציא אנרגיה. (המסלולים הקיימים היום – מוטור סיטי – חצרים, מסלול ערד, מסלול פצאל ).

3. הכרה בתקינה בינלאומית עבור מוצרי מדף לשיפורי רכב – כגון בלמים, בולמים, קיט הנמכה וכדומה.

4. תכנית לאומית לשיפור תרבות הנהיגה בארץ – כך שתפעל לשפר מיומנויות נהיגה בסיסיות, הכרת הרכב וחלקיו.

5. הגדלת התמיכה בתיירות ספורט מוטורי בארץ ומשיכת קהל יעד לארץ מאחר ויש למדינת ישראל את התנאים הטובים לארגון מירוצי ספורט מוטורי במהלך כל השנה. כמות ימי הגשם בארץ נמוכה לעומת אירופה וארה"ב.

6. הבאת מירוצי ספורט מוטורי לארץ עם המדינות שביססנו איתן קשר לאחרונה על מנת לחזק את הקשר וגם שיגיע אלינו דולרים מכניסת תיירים שבאו לארץ.

 

להלן הלינק לבלוג שלי:

https://carsforum.co.il/blogs/blog/12-%D7%97%D7%A1%D7%A8-%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%94/

 

אם ישנן שאלות נוספות בנושא, אשמח לענות לך עליהן

 

בברכה,

daredevil

 

להלן רשימת חברי הכנסת ששלחתי אליהם את המייל:

 

אבו שחאדה סמי, אבוטבול משה, אבידר אלי, אדלשטיין יולי יואל, אזולאי ינון, אייכלר ישראל, אלהרר קארין, אלחרומי סעיד, אמסלם דוד, אקוניס אופיר, ארבל משה, אשכנזי גבי, אשר יעקב, בוסו אוריאל, ביטן דוד, בליאק ולדימיר, בן ברק רם, בנט נפתלי, ברביבאי אורנה, ברוכי אליהו, ברק קרן, ברקת ניר, ג`בארין יוסף, גולן יאיר, גולן מאי, גינזבורג איתן, גלנט יואב, גמליאל גילה, גנץ בני, גפני משה, דיין עוזי, דיכטר אבי, האוזר צבי, הורוביץ ניצן, הלוי עמית, הנגבי צחי, הנדל יועז, ואטורי ניסים, וונש מיכל, וסרמן לנדה רות, זוהר מכלוף מיקי, זמיר אסף, זנדברג תמר, ח'טיב יאסין אימאן, חיימוביץ' מיקי, טאהא ווליד, טופורובסקי בועז, טור פז משה, טיבי אחמד, טייב יוסף, טסלר יעקב, יברקן דסטה גדי, יזבק היבה, ינקלביץ' עומר, יעלון משה, כהן אלי אליהו, כהן יצחק, כהן מאיר, כהנא מתן, כמאל מריח ע'דיר, כסיף עופר, כץ אופיר, כץ חיים, כץ ישראל, להב הרצנו יוראי, לוי מיקי, לוי אבקסיס אורלי, לוין יריב, ליברמן אביגדור, ליצמן יעקב, לפיד יאיר, מארק אוסנת הילה, מולא פטין, מיכאלי מרב, מלינובסקי קונין יוליה, מלכיאלי מיכאל, מרגי יעקב, נהרי משולם, נתניהו בנימין, סאלח סונדוס, סגלוביץ' יואב, סובה יבגני, סופר אופיר, סמוטריץ' בצלאל, סעדי אוסאמה, עבאס מנסור, עודה איימן, עטייה חוה אתי, עמאר חמד, עסאקלה ג'אבר, פורר עודד, פינדרוס יצחק זאב, פלוסקוב טלי, פרומן אורלי, פרידמן תהלה, פרץ עמיר, פרץ רפאל, קוז'ינוב אנדרי, קושניר אלכס, קיש יואב, קלנר אריאל, קרא איוב, קרעי שלמה, רגב מירי מרים, רול עידן, רון בן משה יעל, רזבוזוב יואל, שאשא ביטון יפעת, שחאדה אנטאנס, שטייניץ יובל, שטרית קטי קטרין, שטרן אלעזר, שי וזאן הילה, שמולי איציק, שפע רם, שקד אילת, תומא סלימאן עאידה, תמנו פנינה

 

סה"כ 118 חברי כנסת, חוץ משני חברי כנסת - שטרן שבח ויוגב מטי, להם לא היה אימייל ליצירת קשר באתר הכנסת

 

רובה של הרשימה השתנתה במהלך החודשים האחרונים ולכן חלק מהמיילים חוזרים אליי שלא הגיעו ליעדם עם שליחת המכתב וכתיבת הפוסט הזה

עד כה חזרו אליי 2 מיילים שלא הגיעו ליעדם: ח"כ איציק שמולי וח"כ בנימין נתניהו.

 

ומייל אחד חזר עם תשובה אוטומטית מלשכתו של ח"כ יעקב טסלר.

 

שאילתא לחברת הכנסת סאלח סונדס

 

בתכלס יכולתי לסיים עם המייל הנוכחי אבל יש לי את המייל הזה שיושב הרבה זמן ולא רשמתי עליו אז אני מוסיף אותו פה.

מייל ראשון ששלחתי בנושא התקנה היה בכלל בתחילת נובמבר 2020 שלחתי אותו לאחר שקראתי כתבה על חברת הכנסת סאלח סונדס שהציעה לאנשים לשלוח שאילתות למייל שלה.

אז שלחתי קצת באיחור את המייל הזה במקום באוגוסט אז שלחתי בנוב' 20, טעות טקטית אבל ניחא, ניסיתי..

ציטוט

שלום רב

 
קוראים לי daredevil ואני מתעניין ומנסה לקדם את תחום שינוי מבנה הרכב בישראל. בתוך השם שינוי מבנה רכב נמצא גם תחום שיפורי הרכב. כאלה שיתנו לכלי הרכב יכולות יותר טובות להתנהגות בכביש. אחיזה יותר טובה, היגוי יותר מדויק, בלימה יותר טובה. כמו כן בתנאי שההתקנה נעשתה כמו שצריך ולא באופן מרושל. 
התחום הזה מתנהל עם חוק מיושן שמגביל ונותן למשטרה ולמשרד התחבורה יותר כוח ממה שצריך. כאשר אם נעביר יותר כוח לאזרחים לשפר בעצמם (בתנאי שהמדינה תאשר ) נוכל לשפר קודם כל את הבטיחות על הכביש, נוכל להוריד את מספרי התאונות וגם נרוויח מכך שהתחום יכניס יותר כסף ועבודה לעוסקים בתחום.
 
בנוסף בעקבות בקשת חופש מידע שביקשתי , קיבלתי ממשטרת ישראל את התשובה שבין 2016 ועד ל1.10.2020 - ירדו מהכביש יותר מ90 אלף רכבים בעקבות תקנת 380 ואי תקינות רכבים. ככה שיש תחום גדול שרק צריך לקבל אישור ויכול ליצור תחום חדש בארץ שממנו מדינת ישראל יכולה להרוויח ממסים ישירים ועקיפים, עבודה במוסכים וכדומה.
 
שאלות לשאילתא:
משרד התחבורה:
1. למה משרד התחבורה לא מאפשר לקבל אישור על חלקים טובים יותר מאשר חלקים שמיובאים לארץ מסין עם איכות ירודה יותר?
משטרת ישראל:
2. מהי רמת הידע של בוחני התנועה של משטרת ישראל בתחום שיפורי הרכב? 
 
בברכה 
daredevil

 

 

עד היום לא קיבלתי תשובה בחזרה ממנה אז אני לא יודע אם היא קראה את המייל או לא.

 

שורה תחתונה:

 

נושא התקנה הזו בתכלס לא סקסי כמו גזירת סרט למחלף גנרי או בית אבות גנרי, אז קשה לי להאמין שמישהו מחברי הכנסת הולך להתייחס למייל הזה.

אני בא בידיים פתוחות ובתקווה שהמייל יקרא ומישהו או מישהי יפעלו למען התחום. למרות הכל אני אמשיך להיות פה ולכתוב על הנושא הזה.

בתקווה גדולה יותר שנוכל להתעסק אחר הבחירות הללו בלבד מול שר תחבורה נורמלי יותר (זה לא אישי מירי רגב) אז נראה מה נעשה בנתיים נמשיך לכתוב כנראה על הודעות דוברות או משהו בסגנון.

 

עד כאן

ניפגש בסיבוב הבא

DareDevil

 

 

עריכה אחרונה על ידי DareDevil

  • אהבתי 1

0 תגובות


Recommended Comments

אין תגובות.

Guest
הוסף תגובה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...