Jump to content

מבחני Joom

  • פוסטים
    3
  • תגובות
    6
  • צפיות
    4,649

מצלמת דרך ב-105 ש"ח, שלא ספיקינג אינגליש, קצת מרמה, אבל די עובדת (חלק א')


falou

3,929 צפיות

דף המוצר:

1080P Full HD Screen Car Dashcam Camera G-Sensor Motion Detection Loop Recording WDR Night Vision Dashboard Camera Car Driving Recorder

 

מחיר הקנייה: 105 ש"ח (משלוח כלול)

זמן אספקה: כשבועיים

 

נו. ביקורת מצלמת DVR זולה, עם שם כמו של חאליסי של עולם ה-DVR.

 

בואו נתחיל מהפרט הכי מעניין, מה שעל הקופסא, זה לא מה שאתה מקבל בפנים. 

על הקופסא כתוב בפשטות: Dual Lens Vehicle BlackBOX DVR. יענו, שתי עדשות. אתה לא מקבל שתי עדשות. אתה כן מקבל בדיוק מה שפורסם ב-Joom, כמו שפורסם. לקח כמה דקות לחזור לפרסום/הזמנה המקוריות ולבדוק שלא חסר חלק. 
לא נעים, לא נורא.

 

גם ככה, מה שאתה אמור לקבל, זה מאוד מרשים. מצלמת דשבורד, עם חיישן תנועה וראיית לילה, ב-105 ש"ח. בקופסא מגיעים, כמו בצילום, תושבת וואקום לחלון, כולל ידית הידוק (נייס) וחיבור למצית. המצלמה עצמה קלילה, והיא מגיעה עם תושבת שלא נראית עמידה, אבל בהתחשב בהעדר העומס, יש להניח שתחזיק מעמד. בסה"כ הכל מורכב מהפלסטיק הכי זול שאפשר לדמיין, אבל, עובד.

 

מגיעה גם חוברת הוראות למיטיבי ראייה, עם טקסט זערורי. כנראה שממש למיטיב ראייה, כי עם התחלת קריאת החוברת, ניכר שחסרה התמונה של המוצר, עם ההכוונה לכל אחת מהפונקציות המצורפות. לא נורא, טיפל'ה הבנה טכנית, ואפשר להסתדר גם בלי הסכימה.
 

כמובן שאני ממליץ בחום לקרוא את כל ההוראות בקפידה לפני שמחברים.
כמובן שישר מצאתי כבל USB מתאים, דחפתי כרטיס וחברתי למחשב.

בהתחלה בוחרים אחת משתי אפשרויות, PC Camera או Mass Storage.
וואללה, הדבר הזה זה גם מצלמת רשת לעת מצוא. נייס.


בחרתי באופציה של PC Camera, הדרייבר התקין עצמו אוטומטית, המחשב נשאר נאמן למצלמה שלו, לא מצאתי באיזה setting הם מתגרשים כידידים, וכאן ויתרתי. בינתיים.

דקה אחרי זה ויתרתי על קריאת ההוראות. הן מזן הגוגל טרנסלייט, ויותר פשוט לנסות להבין לבד. או ללמוד סינית. הן בוודאות לא מכסות את כל הפונקציות ואי אפשר לדעת מהן איך לתפעל את המצלמה.

 

מיקום חיבור כבל הטעינה, רחוק מאידיאלי. במקום שיהיה בחלק התחתון של המצלמה, הוא בחלקו העליון. גם למקם את המצלמה, במכונית קטנה כמו פיאט פנדה, לוקח די הרבה נדל"ן מהחלון. בהשוואה למצלמת הבית הותיקה (ונטולת המיתוג), מדובר במטרד. מצלמת הבית מותקנת בגובה, מאחורי המראה, אבל היא נעדרת מסך ממשי לצפייה (יש משהו סמלי), וכמובן פונקציית צילום הגנבים. כמו כן, אין לה שום סוללה. אבל... היא חצי באורך (רק עבה). וכן, בגלל שהתושבת שלה מודבקת לשמשה, היא לא ניידת.

 

ירדתי לרכב, חיברתי. הדלקתי. עברתי על התפריט. הגדרתי שיתחיל סרטון חדש כל שלוש דקות, באיכות 720P. הבנתי שיש לו מצב צילום תמונה, מסריט ומציג סרטונים. הספיק לי. יצאתי לסיבוב.

הורדת הסרטונים היא תהליך ארוך ומייגע. עדיף כבר לשלוף את הכרטיס ולחברו ישר למחשב. וזה אחרי שבחרתי רזולוציה של 720P ולא 1080P. שייקח ל-6.5GB לרדת למחשב 20 דקות…
שימוש בסלוט הייעודי של המחשב סיים את התהליך בשלושים שניות.

 

 

בצפייה בסרטון (מצורף לבלוג) ניכרת ישר בעיית אודיו. יש תיקתוקים לא נעימים, כנראה כשהמיקרופון קולט תדר מסויים, נמוך... בכלל לא נעים, אבל בעצם… לא צריך אודיו למצלמה כזו. זה זניח לגמרי. עדיין לא נעים לאוזן.

 

מבחינת וידאו, הלבן בוידאו (מכוניות ועננים, נראה סגול). זה אולי לא פוגע בייעוד, אבל מעיד על עדשה, ברמה מאוד נמוכה. וזה אחרי שנתתי הזדמנות למצלמה לעבוד ב-720P. אני אנסה 1080, נראה אם זה משפר במשהו את איכות התמונה הכוללת. אני בספק.

בסרטון אפשר גם לראות איך טוסטסן ביעף התאבדות, עוקף משאית זבל על עיוור, מה שמזכיר למה צריך בכלל מצלמה כזו, ופתאום הבעיות שלה נראות פחות מהותיות. אולי היא בסה"כ היא "עושה את העבודה"?

 

לסיום התחלת הביקורת, מייד ניכר שבניגוד להבטחה, המצלמה איננה מספקת זווית ראיה של 170 מעלות (שלגמרי בתחומי הבולשיט). זה מה שכתוב בפרסום, זה מה שכתוב בעדשה, זה לא מה שמקבלים בפועל. המצלמה שלי משיגה כ-85 מעלות, עם העדשה הכי רחבה שיש לי (24mm במונחים של 35mm/FF, למי שזה אומר משהו). אפשר לראות שאפילו לזה המצלמה לא מגיעה, בשני צילומי הסטילס המצורפים. במונחים פשוטים, היא תופסת חצי מהשטח שהיא אמור לתפוס, לפיו אמורה להיות למצלמה עדשה של 12mm. אין לה.

 

8f815e436cca6b92b4a86fe94bcef061b11b19ab_original.jpeg

 

הנה כיסוי המצלמה שלי:

 

ACtC-3cgFbWZKka7WK0LP95cCaLA6-H53NySIkWtqvOE5wkawwsvEX-40a4VcbvIBBmCM7wVi-zA85gepgA8uGPNNwdYpbClsehkVe7eFi8DilSwN0-P-04dkeV9qakitUt97Ve1M5Ue7JTwUsdR4haC8VUHsQ=w1023-h768-no?authuser=0

 

 

הנה כיסוי העדשה של מצלמת ה-DVR:

 

ACtC-3eK5JRhhrUIeqEzN7OBQjt2AW0-PWWkXUVXQrwo-0mkaY03ipuvOlNyJcDG7TfnhGho0yXPVBdYYE4bdWReY4HdhYYJLyPvS0H1pmnYm3z_BaZ8SOSBvQAoVYiJIcOq6r4ua0v2l5b9raIWeKEsOkaMvQ=w1204-h903-no?authuser=0

 

לפחות יש לתנונה ערך פסיכדלי.

 

בהמשך הסקירה, חיים של כמה ימים עם המצלמה, השוואה מול מצלמה הרכב הקבועה, איכות וידאו בלילה, וצילום גנבים ביום/לילה, האם חיישן התזוזה עובד?

מי יודע, אולי למרות הפאולים הטכניים שלה, היא מסוגלת לעשות את מה שהיא אמורה לעשות?

 

 

 

 

 

  • אהבתי 3

0 תגובות


Recommended Comments

אין תגובות.

Guest
הוסף תגובה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...