Jump to content
  • Stellantis: מנכ״ל פיג'ו עובר לנהל את אלפא רומיאו, ועוד שינויים בצמרת...


    robertf

    צמרת הנהלת ענקית הרכב החדשה שנוצרה מאיחוד PSA ו-FCA וכוללת לא פחות מ-14 מותגים ביניהם פיז׳ו, סיטרואן, אופל, אלפא רומיאו, פיאט, לנצ'יה, ג׳יפ, מזראטי ועוד,  עוברת ניעור רציני אותו הציג אמש מנכ״ל הקבוצה קרלוס טראוורס (מנכ״ל רנו לשעבר שעד לאיחוד ניהל את PSA).

     

    139743971_217787720002459_4360619906269763433_n.png.thumb.jpg.ae21273127f23b6fa99fddff3997b670.jpg

     

    ז׳אן פיליפ אמפרטו, מנכ״ל פיג'ו שבתקופתו הושק הליין הנוכחי והמוצלח של המותג, שהחל עם השקת ה-3008,  עובר לנהל את אלפא רומיאו אשר עם ליין של 2 דגמים בלבד זקוקה היום לזריקת מרץ (כלומר כסף...) רצינית.  

     

    BELGAIMAGE-133551289-e1548235460589-960x640.thumb.jpg.946500319b2bdabd3c1afc2f6613998d.jpg

     

    לינדה ג'קסון מסיטרואן עוברת לנהל את פיג'ו. ג׳קסון שמחזיקה בתואר האישה הראשונה אי פעם למנכ״ל את סיטרואן והשלישית לעמוד בראש יצרנית יצרן רכב בכלל, היא בריטית במקור שהחלה דרכה כפקידה בחברות כמו יגואר וMG.

     

    linda-jackson.thumb.jpg.11f2f313db45529e645178f65500cd76.jpg

     

    לוקה נפוליטנו מקבוצת FCA שהיה עד לאחרונה אחראי על פיאט/אבארט ולנצ׳יה, עובר לנהל את האחרונה בלבד. לנצ'יה בעלת ההיסטוריה המפוארת של רכבי כביש וראלי שהפכו לאגדות ממש כמו דלתא אינטגרלה והפלאביה קופה לפניה, הפכה היום לחברה עצובה משהו שמייצרת דגם אחד יחיד ומתיישן -  האפסילון שהדור הנוכחי והשלישי שלו הוצג כבר ב-2011. נותר רק לחכות ולראות אם התוכנית האסטרטגית לכלל הקבוצה שתוצג בעוד מספר חודשים, תכלול החייאה למותג, או וידוא הריגה סופי, אבל נכון לעכשיו המטרה היא לנסות ולשמר את כל המותגים.

     

    14_autocar_ubg_one_we_found_delta_integrale_je.thumb.jpg.f38d855df8e6c5c578b1718c52f921e7.jpg

     

    מייק מאנלי שעד לאחרונה מינכל את קבוצת FCA, עובר לנהל את איזור צפון אמריקה תחת הקבוצה החדשה. 

     

    מנכ״ל הקבוצה אומר כי המטרה כרגע היא להפוך את המותגים הקיימים לרווחיים יותר, תוך כדי התייעלות וצמצום עלויות (שיתוף פלטפורמות וכו׳) כאשר התוכנית לשנים הקרובות כצפוי, תהיה מאוד מפוקסת חשמל. ליצרן לא פחות מ-29 דגמי EV היום כאשר עשרה דגמים נוספים צפויים עד סוף השנה הנוכחית, ועד 2025 ל-Stellantis יהיה דגם אחד מחושמל לכל דגם רכב חדש שיוצג.

     

    oknew.thumb.jpg.0cc2b39ce39bfcd464a19f8e26492c1e.jpg

     

    טראוורס  גם ממצב את המותגים לסגמנטים שונים, ונותר רק לראות האם גם ציבור הרוכשים יתפוס אותם בצורה כזו.

    בתחתית המיצוב סגמנט הבסיס CORE שכולל את המותגים סיטרואן, פיאט ואבארט. 

    מעליו סגמנט Upper mainstream (סמי-פרמיום?) שכולל את המותגים פיג'ו, אופל, ווקסהול (במידה והאחרונה תשרוד) 

    מעליו סגמנט Premium שיכלול את אלפא רומיאו , DS, ולנצ'יה. 

    ובראש  סגמנט הפאר Luxury תוצב מזראטי. 

    המותגים האמריקאיים יחולקו לסגמנטים נפרדים והם:

    - סגמנט SUV של המותג JEEP.

    - סגמנט אמריקה שיכלול את דודג' ,קרייזלר וראם. 

     

    מי שקיווה לראות את פיז׳ו חוזרת לשוק האמריקאי בעתיד הקרוב צפוי להתאכזב. טראוורס אומר שכרגע הם לא צריכים עוד מותגים שם, והתוכנית היא לחזק מותגים קיימים שלא ממש התרוממו בצפון אמריקה כמו פיאט, אלפא רומיאו ומזראטי עם תוכנית שיווקית חדשה.

     

    מה צפוי לנו בשנים הקרובות מהיצרן והאם כל המותגים הנוכחיים ישרדו? את זה נלמד בחודשים הקרובים.

     

     

    Stellantis-FCA-PSA-1024x576.thumb.jpg.f512a44af5fd6df0be2f080183dbca06.jpg

     

     

    1419318786_maxresdefault(1).thumb.jpg.bf04104afdb83011ce82b9e0330b2727.jpg

     

     

    thumbs_b_c_2dee741f065a48e8975feb78433d87bf.thumb.jpg.78b21a2f30a2f6bcfdacce05cbf3be69.jpg


    User Feedback

    Recommended Comments



    לפני 7 שעות, Roycohen1979 כתב:

    זה רק אני או שהתמונה של הג'וליה וה508 ביחד מהוות מבחינתי סוג של פורנוגרפיה מוטורית ?🤭

     

    זה לא רק אתה

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בד"כ זה אומר שיהיה איחוד יבואנים. לדעתי פיאט תעבור ללובינסקי

    Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    ציטוט

    לנצ'יה בעלת ההיסטוריה המפוארת של רכבי כביש וראלי שהפכו לאגדות ממש כמו דלתא אינטגרלה והפלאביה קופה לפניה בין השאר, הפכה היום לחברה עצובה משהו שמייצרת דגם אחד יחיד ומתיישן -  האפסילון שהדור הנוכחי והשלישי שלו הוצג כבר ב-2011. נותר רק לחכות ולראות אם התוכנית האסטרטגית לכלל הקבוצה שתוצג בעוד מספר חודשים, תכלול החייאה למותג, או וידוי הריגה סופי, אבל נכון לעכשיו המטרה היא לנסות ולשמר את כל המותגים.

     

    לפי כמה פרסומים מסתמן כיוון חיובי ומעניין למותג לנצ'יה. למרות חששות של חובבי המותג שהקץ קרוב עם המיזוג  נראה כי לתאגיד החדש יש תכניות אחרות. 

    לפי פרסום רשמי של קבוצת Stellantis עולה שתאגיד החדש לא רק שישמר את שלל המותגים אלא מחלק אותם לסגמנטים ברורים, חלקם יהוו שינוי מהמצב הקיים:

    בתחתית המיצוב סגמנט בסיס "CORE" שכולל את המותגים סיטרואן, פיאט+אבארת'. 

    מעליו סגמנט המכונה : " Upper mainstream" שכולל את המותגים פיג'ו ואופל/ווקסהול. 

    מעליו בהיררכיה סגמנט פרימיום "Premium" שיכלול את מותגי אלפא רומיאו , DS ו- לנצ'יה. 

    בשיא הפירמידה -  סגמנט הפאר "Luxury" תוצב מאזרטי. 

     

    בנוסף יש סגמנטים נפרדים :

     

    - סגמנט SUV של המותג JEEP.

    - סגמנט אמריקה של דודג' ,קרייזלר וראם. 

     

    אינדיקציה לתכניות לקדם את לנצ'יה כמותג פרימיום מתחברת היטב לאיוש של מנכ"ל  FCA  לוקה נפוליטנו, שהיה עד לאחרונה אחראי על פיאט/אבארט ולנצ׳יה , שעובר לנהל את לנצ'יה בלבד.

    אם הייתה כוונה לשמר את לנצ'יה רק בסגמנט האיפסילון הנוכחי המותג היה משויך לקטגוריה מהנמוכות יותר. 

     

    להלן ציטוט מפרסום רשמי של התאגיד עם החלוקה לסגמנטים ואיושם:

     

    20210119-pr-stellantis-appointment-top-management-eng.pdf

     

    https://www.globenewswire.com/news-release/2021/01/19/2160823/0/en/Appointment-of-the-Top-Executive-Team-to-steer-Stellantis.html

    עריכה אחרונה על ידי orankohn
    תוספת
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 11 שעות, guy.a כתב:

    בד"כ זה אומר שיהיה איחוד יבואנים. לדעתי פיאט תעבור ללובינסקי

    Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
     

    לא בהכרח, ישנם יבואנים המחזיקיםמכוניות מתוצרות שונות שלא קשורות אחד לשני כמו מאיר המייבאים את הונדה ואת וולבו, או הפוך- יונדאי מיובאת על ידי כלמוביל שמייבאת גםאת מיצובישי, וקיה אחותה לקונצרן עם מכוניות מקבילות שחולקות מנועים גירים שלדות ושאל ירקות מיובאת על ידי טלקאר.

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים


    בתחתית המיצוב סגמנט בסיס "CORE" שכולל את המותגים סיטרואן, פיאט+אבארת'. 
    מעליו סגמנט המכונה : " Upper mainstream" שכולל את המותגים פיג'ו ואופל/ווקסהול. 
    מעליו בהיררכיה סגמנט פרימיום "Premium" שיכלול את מותגי אלפא רומיאו , DS ו- לנצ'יה. 
    בשיא הפירמידה -  סגמנט הפאר "Luxury" תוצב מאזרטי. 
     
    בנוסף יש סגמנטים נפרדים :
     
    - סגמנט SUV של המותג JEEP.
    - סגמנט אמריקה של דודג' ,קרייזלר וראם. 

    בדיוק מה שהיתה לי כוונה להוסיף למאמר ושכחתי...
    תודה!
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    יש לי הרגשה שאלפא רומיאו הולכת לקפוץ פלאים במכירות עכשיו.

    כאשר קניתי את הפוקוס הייתי בודק באופ קבוע ג'וליות ביד 2, אך המחיר היה לי קצת יקר,

    עכשיו עם הסיוע של PSA נראה לי שהרכבים שלהם יהיו עוד יותר מעניינים.

    יש לי מכר מאז שנגע באלפא לא עוזב אותם, אפילו פעם ניסה להחליף לסקודה סופרב, אחרי נסיעת מבחן חזר מהר מאוד לאלפא.

     

    שיהיה להם בהצלחה רבה, בינתיים נראה שהרכב הבא שלי כנראה יהיה שלהם, אולי אפילו איזה אלפא רומיאו מעניינת 😅

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    עושה רושם שהתאגיד החדש נוקט בחכמה. 

    יש לו בארסנל שלל מותגים גדול. חלקם,אם לא רובם,  עם מורשת מפוארת.  לחלק מהמותגים לא רק וותק של בסביבות  מאה שנה אלא תדמית גבוהה שטרם התעמעמה. 

    יצא לי לאחרונה לדבר עם קולגות גרמניים מתחום המסחר והשיחה נסובה לעינייני רכב. דיברנו מהי המכונית הכי כיפית לנהג במחיר שפוי. ציפיתי שכמובן יהיה קונצנזוס שמותג BMW הוא הבחירה האולטימטיבית. מאוד הופתעתי שחלק ציין ביוזמתו שדגמי לנצ'יה של פעם נתפסים אצלם כרכב הכי מעניין ומיוחד מבחינת עיצוב והתנהגות. הם ציינו כמה חבל שהמותג ירד מגדולתו. הם התייחסו אליו כ"פרארי נגישה". 

    פיאט שהשתלטו על המותג לפני עשרות שנים לא ידעו לנצל זאת נכונה. 

    היות ועיקר ההשקעה בפיתוח רכב הינו בפלטפורמה וביחידות ההנעה הרי תאגיד רב מותגים כמו Stellantis יכול לאפשר עיצובים ייחודים למותגים שונים כך שיענו למיצוב ותדמית מרובים ויתרמו לריווחיות. 

    דווקא יהיה מעניין לראות מה צופן העתיד - אולי לנצ'יה SUV היברידית/חשמלית שאפילו תהיה מעוצבת ומתנהגת....

     

    עריכה אחרונה על ידי beamvelavan
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    יש לי הרגשה שאלפא רומיאו הולכת לקפוץ פלאים במכירות עכשיו.

    קשה לי לראות את זה. אני מניח שהם ישקיעו יותר כסף בשיווק אבל בעיקר בצפון אמריקה. הם צריכים עוד דגמים , וגם שני הדגמים הנוכחיים מתחילים להתקרב לסוף חייהם במונחים של מעגל חיים ממוצע של רכב (הג׳וליה תהיה בת 6 שנה הבא).
    אין ספק שמגיע להם למכור יותר. הרכבים נהדרים (הג׳וליה במיוחד) ולאחר מתיחת הפנים בשנה שעברה גם השתפרו מאוד מבחינת האיכות והאיבזור (דבר שמאוד הפריע לי כששקלתי אחת לפני שרכשתי את הב-מ-וו שלי). אבל זה סוג של נישה. הייתי רוצה להגיד שהמכירות בארץ צולעות יחסית כי יש פה בעיית סטיגמות/תדמית, אבל גם בחו״ל המכירות חלשות יחסית וגם הג׳וליה וגם הסטלביו לא בדיוק מאיימות על שלישיית היצרניות מגרמניה (ב-מ-וו, מרצדס, אאודי).
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    כמה איחודים היו כבר לפיאט בשנים האחרונות?

    היה את הסיפור עם GM, ממנו האמריקאים נחלצו בשן ועין. איחוד עם קרייזלר (שלה היה סיפור לא מוצלח עם מרצדס לפני כן). ועכשיו זה.

    אני מקווה שהצרפתים יצליחו יותר.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לא רואה איך אלפא עתידה לקפוץ במכירות בדיוק, הליין הנוכחי של המותג מורכב ממכוניות מעולות בכל קנה מידה ועדיין החנויות ריקות, לא רק כאן אגב.

    עריכה אחרונה על ידי רועי5
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בארהב רוב השוק של המכוניות האלה, הוא בליסינג, צריך לבדוק מה בדיוק ההצעה שלהם, ולמה זה לא עובד להם. כי המכוניות באמת טובות.

    Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הכוונה שלי היא שאולי המיזוג הזה ישפר את התדמית והטכנולוגיה של אלפא רומיאו כמו שפיג'ו עשו עם ה3008, שבעיקר זה מה שחסר לאלפא, כי מעבר לזה יש להם אחלה מכוניות, שלא נופלים ממותגי היוקרה הגרמניים, בעיקר בכל מה שקשור להנאה מנהיגה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני רואה גל של תואמי 2008/3008/5008 מגיע לפיאט, לנצ'יה ואולי גם בארה"ב, להחליף את שלל הענתיקות העממיות שמוכרים בדודג'. 

     

    עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...