Jump to content
  • שוק המשומשות רותח - האם זה הזמן למכור את הרכב המשומש שלי?


    discoTD5

    המאמר המצורף נכתב בשבת בבוקר תוך כדי שיחת טלפון עם חבר קרוב.

    הוא פורסם אצלי ב car-pad  והעלה סוגייה מספיק רלוונטית לציבור כדי שגם 'וואלה רכב' ימצאו אותו כראוי לפרסום.

    קרדיט לתמונות - פבל צ'רניצקי (התמונות היותר יפות), יואב פולס (התמונה הפחות יפה). 

     

    שוק הרכב המשומש רותח. כמה רותח? רותח עד שחברת 'לוי יצחק' החברה המפרסמת את המחירון המוכר הודיעה כי ככל הנראה היא תעלה את מחירי כלי הרכב המשומשים במחירון הקרוב שיפורסם ב 1.9.21, על מנת להתאים אותו למציאות בה כלי רכב משומשים נמכרים באלפי שקלים מעל המחירון בגלל הביקוש הער. בשקט אספר לכם שמחירי המשומשות במחירון הלאומי עולים בחודשים האחרונים בלא מעט דגמים.

     

    13906648_1255084607848772_1240439127324160264_n.thumb.jpg.3ae54890ff3a7979729ca827ca17f235.jpg

     

    כך אני מתעורר בשבת בבוקר, ומקבל טלפון מחברי א' 'חייב להתייעץ איתך'. הוא מספר לי שכבר כמה זמן קורא בכל המקומות ששוק הרכב המשומש 'חם, רותח' ומכוניות משומשות נמכרות באלפי שקלים מעל המחירון הלאומי, וזה כבר לא רק השוק של הלנדקרוזר או המאזדה מיאטה, אלא מקיף כמעט את כל המכוניות. אני שואל ב'רפי-רשפית' מדוברת 'א' ידידי, איפה זה פוגש אותך?' והוא עונה שחשב למכור את הרכב שלו, רכב שביומיום זוכה לביקוש ער, אז עכשיו על אחת כמה וכמה.

     

    בוא נחשוב יחד אני מציע לו. מכרת את הרכב ב 15.0 מעל המחירון. עכשיו מה? האפשרויות העומדות לפניך הן אלו:

    1.      לקנות רכב משומש אחר

    2.      לקנות רכב חדש

    3.      לעשות 'חופשי חודשי' לתחבורה ציבורית.

    רגע הוא עונה לי, חשבתי גם על עסקת ליסינג פרטית (להלן אופציה 4).

     

     אנחנו מנתחים את העסקאות,

    1.      לקנות רכב משומש אחר. אני מתקשה להבין את ההיגיון. הרי גם את הרכב המשומש החדש (בהנחה שאנחנו מתקדמים בשנתון ולא חוזרים אחורה) ימכרו בהרבה אלפים מעל המחירון, אז מה עשינו בזה? לא מצליח להבין את ההיגיון.

    2.      רכב חדש הוא אופציה מעניינת, בתנאי שהיבואן יכול למסור מועד אספקה סביר. בחלק גדול מסוכנויות היבואנים יתקשו למצוא לכם רכב חדש בזמן אספקה סביר. מצוקת האספקה מקיפה את כל השוק, ולא רק בארץ. מפעלי יצור שלמים מושבתים, וכושר הייצור של היצרנים נפגע מאוד (נעזוב לרגע את הסיבות). ההקצאות לשוק הישראלי מוגבלות, והיבואנים צריכים לתמרן בין אספקת כלי הרכב לשוק הפרטי, לבין אספקת כלי רכב לציי הרכב. התוצאה היא שאתם כלקוח פרטי עלולים להיתקל בבעיות אספקה. לכן בכלל לא בטוח שידידי א' יצליח למצוא עסקה ממשית עם אספקה בזמן הנראה לעין, וסביר שיידחה לרבעון ראשון 2022 במקרה הטוב. לא זאת ועוד, חלק מהיבואנים מנצלים את ההקצאות הנמוכות לצמצום הנחות והעלאת מחירים. אני לא כאן במקום השיפוטי אלא העובדתי. צריך לקחת את זה בחשבון.

    3.      רגע, כבר מסיימים את הרכבת הקלה, עד אז לא ממש רלוונטי.

    4.      עסקאות ליסינג – מחד, עסקאות ליסינג אינן עסקאות זולות, מאידך ראו סעיף 2 – אין מכוניות.

     

    980635104_IMG_0163-copy.jpg.3ef1e029e29e1f9191ca1b90ddcf3817.jpg

     

    אז נעשה מעט סדר,

    אם הגעתם למסקנה שאין צורך יותר ברכב המשומש, מכל סיבה שהיא, ואתם לא זקוקים עוד לרכב הזה, ואין בכוונתכם לקנות רכב אחר -  זה הזמן למכור את הרכב המשומש שלכם. השוק 'אש'.

    אם בכל מקרה תיכננתם לשדרג את הרכב, לרכב חדש יותר, גדול יותר או מתאים יותר לצרכים – תמשיכו בתכניות. הנסיון שלי מראה שלא ניתן באמת לתזמן את השוק, תעשו מה שנוח לכם.

     

    אבל, אם הסיבה בגללה פתאום עלה הרעיון למכור את הרכב היא מצב השוק, אז קחו נשימה עמוקה, תשתו משהו ותוותרו. שדרוג הרכב לרכב משומש חדש יותר – אתם תקבלו עוד כמה אלפי שקלים בתמורה לרכב שלכם, אבל תיכנסו להוצאה בלתי מתוכננת של כמה עשרות אלפי שקלים. אתם תרגישו נהדר שמכרתם מעל המחירון, ותוכלו לספר לחברים איזה עסקה נהדרת עשיתם במכירת הרכב, תוך שאתם מתפללים שלא ישאלו אתכם כמה שילמתם עבור הרכב החדש-ישן שקניתם.

     

    אם בתמורה לכמה אלפים נוספים החלטתם לשדרג את הרכב ולרכוש רכב חדש מהניילונים, שוב, קיבלתם כמה אלפי שקלים נוספים (האם זה מה ששינה את מצבכם?) אבל הוצאתם שוב כמה עשרות אלפי שקלים, מבלי לומר מילה על ההוצאות הנלוות כמו ביטוחים יותר יקרים.

     

    אם החלטתם למכור את הרכב ולעבור להנעה חשמלית מלאה כמו טסלה, aiways, איוניק 5 , MG או אחרים (בקרוב מאוד גם קיה), ועשיתם את החשבון הנכון של החסכון בדלק ובהוצאות תחזוקה, והבונוס של עוד כמה אלפי שקלים תמורת הרכב הישן היא הפוש האחרון למעבר – לכו על זה.

     

    אבל, אם זו החלטה אימפולסיבית של 'נדפוק קופה' ואחרי המכירה 'נראה מה נעשה', כשיש נחיצות לרכב נוסף – שתו משהו קר ותירגעו. אל תמהרו למכור, על אף המצב בשוק.

    • רעיון טוב! 1

    User Feedback

    Recommended Comments



    נחמד ששוק הרכב המשומש בעליה אבל...בסופו של דבר מחיר הרכב נמכר עפ"י ביקושו, גם אם המחירון יהיה 10K מעל, האם אותו קונה פונטציאלי ישלם את "ההפרש" שנוצר עקב העליה? כנראה שלא.

    דוגמא ממה שחוויתי לאחרונה על מכירת רכבי - רנו קליאו 2017 מלוקקת ברמות, 4 טלפונים, 2 שהיו מוכנים לשלם 29,000 ועוד 2 שהיו מוכנים לשלם 31,000.

    מחירון הרכב שעלה לאחרונה לא היה משפיע על הקניה.

    מה שכן היה משפיע, בטרייד אין לרכב חדש כנראה שהייתי מקבל מחירון למחירון מה שהיה משפיע על תוספת נמוכה מצידי.

    חג שמח.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    באי הפורום מכירים את הגישה שלי - רכב רוכשים או מחליפים כאשר יש צורך, כלומר כאשר הקיים לא מספק את הסחורה מבחינת אמינות, מקום למשפחה או למטען וכו'.

     

    כל מה שנאמר כאן לגבי רכב משומש נכון גם לחדש - הרי יש זחילה מעלה גם של מחירי הרכב החדש.

     

    אני לא מחזיק עקומות של מחירי רכב. אבל אם השוק בעליה הרי שגם אם מבחינת האחוזים ההפרש נשמר הרי שאבסולוטית ההפרש הרבה פחות גדול. הרכב שלך עלה מ-50,000 ל-55,000 ש"ח? רכב המטרה עלה מ-80,000 ל-88,000 ש"ח? אז ההפרש עלה מ-30,000 ל-33,000 ש"ח. זה שינוי של 4% בדלתא, כנראה לא משהו שצריך לשנות את המהלכים של רוב בעלי הרכב. אישית לא הייתי משנה תכניות בגלל מגמת השוק.

    עריכה אחרונה על ידי sperial
    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אופציה 5 - להשתנמך ברמת הרכב. למכור רכב יקר עם שוק רותח ולקנות משהו פשוט וזול אבל שמור.

     

    מתאים למי שעובר בעיקר מהבית או גר מרחק יריקה מהעבודה, והשימושים שלו זה בעיקר לסופר ובחזרה.

     

    ככה באמת תוכל להרוויח משוק רותח לדעתי. אם יש לך איזה קרוב משפחה שבדיוק מוכר לך בכמה אלפים ניסן אלמרה 2002 שמורה ומטופלת, שקנה חדשה מהחברה לפני 19 שנה, ואתה בדיוק רוצה להיפטר ממזדה3 2018 שקנית במימון, לדעתי לך על זה.

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    חבר'ה - בואו נסתכל על המספרים האבסולוטיים: כמה באמת "תרוויח" מהעסקה הזו? חצי משכורת חודשית? האם בשביל זה תרצה להחליף רכב שאתה מכיר תמורת חתול בשק, כשביקור אחד במוסך ימצק את כל ה"רווח"?

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני בתור אחד שמחפש רכב שני בבית לאשתי אחרי שהרכב שלה ירד מהכביש עקב תאונה, אין סיכוי שאני מוכר את הספורטאג' בשביל לחפש רכב אחר,

    לחפש רכב משומש בארץ זה קשה, מתיש, ומלא בתחמנים ושקרנים,

    אפילו נתקלתי עם כאלה ששווה להזהיר בפניהם, אך חושש מתביעה, לא חסרים במדינה הזו צדיקים שניסו לעזור ואכלו אותה מנוכלים משופשפים במקצוע הזה.

    חלקם אחרי תאונה רצינית שניסו להסתיר,

    חלקים מפרסים רכב עם נתונים X ובפועל זה Y,

    חלקם מפרסים רכב עם מספר לוחית אחרת מהרכב שהראו לי, אלה כנראה סוחרי רחוב מסוכנים,

    חלקם טענו שהרכב מטופל בזמן ויצאו בסוף שקרנים בני שקרנים, הספיקה בדיקת שמן כדי להוכיח שהרכב לא טופל שנים רבות, אפילו אחד צילמתי.

     

    מה שבטוח אחרי הניסיון הקשה הזה, הבנתי שלי יש רכבים שמורים ובאמת מטופלים ללא חיסכון בכלל, וכאשר אבוא למכור אני לא הולך להתפשר על המחיר כי אני יודע שרוב ההיצע יהיה זבל בן זבל כמו שאני מוצא כרגע.

    כבר ראיתי שני רכבים עם שמן שנראה כך:

    IMG_20210917_142537.jpg

    IMG_20210917_142629.jpg

    IMG_20210917_142734.jpg

    • מבאס 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    גם אני כל הזמן(האמת כבר כמה שנים). אולי הגיע הזמן להחליף את הכריזמה שלי, כבר בת 19. מעכשיו 2 טסטים בשנה. איתי כבר כל החיים בערך.

    וכן כבר יש לה דברים שקשה למצוא, ראו שסתום egr שמחפש בנרות. אבל המנוע והגיר, טפו טפו עושים את העבודה, והרכב נוסע לכל מקום.

    אז לפני שנתיים אמרתי טוב, הלך להסתכל כל משהוא קטן ידני, פיאט פונטו, במודעה 80k ככה גם אמר הבעלים. נוסע לחיפה, לוקח 2 אוטובוסים, נכנס לרכב, רשום 180 אלף! קמתי, אמרתי תודה רבה. אחרי שבוע עשיתי טיימינג לכריזמה, 

    אני יודע שעם רכב כמו שלי, אני די תקוע, למכור? זה כבר אין משמעות. רכב חדש לא אקנה, לא בנזין. נחכה כבר שהחשמלי יהיה רלוונטי. רכב משומש אחר לכמה שנים, די מייאש כל החיפוש.

    אז כן נקווה שתמשוך עוד כמה שנים בכבוד.

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני גם חשבתי ללכת על חשמלי חדש, אך בסוף ירדתי מזה מהרבה סיבות,

    זה פשוט לא יתאים לכולם, ומי שאין לו בית או חניה פרטית שלו, חבל על הזמן לדעתי.

    ממשיך לחפש בצליעה, כבר מיואש.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    ^

    אחרי שלמדתי טיפה איך לבדוק מכוניות, כמובן לא מקצועי, אך ברמה מעל הממוצע,

    אני פשוט לא מבין למה יש כל כך הרבה אדיוטים שחוסכים כמה מאות שקלים בשנה על טיפול, כמה כבר זה יפגע בהכנסה, ומצד שני יחסוך להם הרבה מאוד בעיות בעתיד, ויהנו יותר מהרכב.

     

    מה שמרגיז עוד יותר זה שבגלל שכל ישראלי שני שמע שיש חוסר שבבים בעולם ומחירי הרכבים המשומשים עולים, אז הוא רוצה לדחוף את הרכב השבור שלו בכל מחיר דמיוני מעל המחירון,

    רכבים אחרי תאונות רציניות שפגעו בקצה שלדה וחלקם בשלדה עם ירידת ערך של כ10% או יותר, חושבים שהם עושים טובה שמבקשים מחירון או אלפיה פחות,

    נראה לי שבקצב הזה לא תהיה לי ברירה מאשר ללכת על מימון ורכב חדש, למרות שממש לא רוצה להגיע לשם, גם תקציבית וגם להוסיף עוד רכב לכבישים שגם כך עמוסים.

    עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    Just now, wildlands2019 כתב:

    ^

    אחרי שלמדתי טיפה איך לבדוק מכוניות, כמובן לא מקצועי, אך ברמה מעל הממוצע,

    אני פשוט לא מבין למה יש כל כך הרבה אדיוטים שחוסכים כמה מאות שקלים בשנה על טיפול, כמה כבר זה יפגע בהכנסה, ומצד שני יחסוך להם הרבה מאוד בעיות בעתיד, ויהנו יותר מהרכב.

     

    תעלומה שלא הצלחתי לפצח עד היום. מצד אחד המכוניות הכי יקרות בעולם ומצד שני אנשים מתייחסים למכונית שלהם כמו לפח זבל על 4 גלגלים. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    ^

    כנראה שהם חושבים שהם גאונים שחסכו כמה שקלים בשנה, יש אחד בכלל אומר לי אין צורך לעשות טיפול, טוען שסתם עובדים על האנשים כדי להרוויח כסף 🥴

     

    דוגמה מהיום, הלכתי לבדוק עוד רכב,

    פותח מכסה מנוע בודק שמן, נראה טוב, פותח מכסה למילוי שמן, גושים שחורים יבשים משהו, המתכת ממש מפורקת בפנים,

    אני שואל את הבעלים אם יוכל להראות לי היסטוריית טיפולים או אפילו קבלות משהו, כי קשה לי להאמין שהמנוע נראה כך עם טיפול ראוי כפי שהוא טוען,

    התשובה שלו "למה אתה לא מבקש גם אחריות", אומר שעושה אצל חבר בלי קבלות, ביקשתי קבלות על השמן, ברור שאין לו,

    ועוד טען צמיגים חדשים, א. רואים שמרח חומר כלשהו עליהם, ב. אם מתקרבים רואים שהם ממש סדוקים,  משום מה לא ראיתי תאריך עליהם, נראה לי שפשוט שם אותם הפוך, בקיצור 180 מעלות וממשיכים במסע.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    איזה חוצפן.

     

    לפני כשעה, wildlands2019 כתב:

     

    כנראה שהם חושבים שהם גאונים שחסכו כמה שקלים בשנה, יש אחד בכלל אומר לי אין צורך לעשות טיפול, טוען שסתם עובדים על האנשים כדי להרוויח כסף 🥴

     

     

    שמעתי את זה פעם. אנשים הזויים יש בעולם הזה. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 21 שעות, wildlands2019 כתב:

    ^

    כנראה שהם חושבים שהם גאונים שחסכו כמה שקלים בשנה, יש אחד בכלל אומר לי אין צורך לעשות טיפול, טוען שסתם עובדים על האנשים כדי להרוויח כסף 🥴

     

    דוגמה מהיום, הלכתי לבדוק עוד רכב,

    פותח מכסה מנוע בודק שמן, נראה טוב, פותח מכסה למילוי שמן, גושים שחורים יבשים משהו, המתכת ממש מפורקת בפנים,

    אני שואל את הבעלים אם יוכל להראות לי היסטוריית טיפולים או אפילו קבלות משהו, כי קשה לי להאמין שהמנוע נראה כך עם טיפול ראוי כפי שהוא טוען,

    התשובה שלו "למה אתה לא מבקש גם אחריות", אומר שעושה אצל חבר בלי קבלות, ביקשתי קבלות על השמן, ברור שאין לו,

    ועוד טען צמיגים חדשים, א. רואים שמרח חומר כלשהו עליהם, ב. אם מתקרבים רואים שהם ממש סדוקים,  משום מה לא ראיתי תאריך עליהם, נראה לי שפשוט שם אותם הפוך, בקיצור 180 מעלות וממשיכים במסע.

     

    בחיפושים שלי, למען האמת, אני כ״כ מיואש שאני אפילו לא מסתכל על צמיגים, אני יודע שאני אחליף אותם כך או כך יום אחרי. מסתפק בתיעוד טיפולים מסודר ודו״ח סליקה. בינתיים החיפושים העלו חרס.

     

    מכוניות דפוקות מכל הכיוונים, לא מטופלות, משקרים לגבי הידיים (״אני לא ידעתי, הלכתי לפי מה שרשום ברישיון בבעלים קודמים״, נו באמת...).

     

    ובכל מקרה, עד כמה שאני מבין העלייה נוגעת לרכבים יחסית חדשים, ולא לגרוטאות האמורות בגילאי 6-7 ומעלה, אבל כמובן שיהיו כאלה שינסו בכל זאת לרכוב על הגל. השורה התחתונה היא שלרוב, אנשים לא יודעים לטפל כאן ברכבים שלהם, ומצד שני גם המוסכים הם לא מי יודע מה, והשילוב ביניהם מעולה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני כשעה, imprezadude כתב:

    אנשים לא יודעים לטפל כאן ברכבים שלהם, ומצד שני גם המוסכים הם לא מי יודע מה, והשילוב ביניהם מעולה.

    אפילו שברכבים סטנדרטיים לא צריך להיות גאון גדול - תפתח את הservice manual של היצרן, ויהיה לך כתוב שם לשים ברכב X עם מנוע Y שמן בתקן Z.

    אבל לקרוא ספרים זה לחנונים.

     

    אחת הסיבות שאני בעד הכניסה של רכבים חשמליים לשוק - יש שם פחות פוטנציאל לעשות נזק.

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...