Jump to content
  • פיאט 500e - הממתק החשמלי של פיאט


    discoTD5

    ראשית - הרכב המצולם הוא הרכב הפרטי של אישתי, זה שהחליף את הספורטאז' 1.6 אורבן שמעלליו פורסמו כאן באריכות. 

    הדרישה של הגברת במשך יותר משנתיים היתה 'די, אני רוצה רכב קטן, ושיהיה לי בו כיף'. 

    על סאגת הרכישה, הקבלה ומה שאח"כ - יהיה פוסט נפרד. כאן כרגע תמצית הרכב. המבחן המלא - כרגיל ב car-pad.

     

    הפיאט 500e הנוכחית היא דגם חדש לחלוטין שהושק בשנת 2020, ממש עם פרוץ הקורונה. אל תתבלבלו עם ה 500e שהושקה ב 2012. זו של 2012 היא הסבה של ה 500 הרגילה לרכב חשמלי. זו של 2020 נקראת New 500e והיא אכן שונה.

     

    העיצוב החיצוני שומר נאמנות לכל ליין ה 500 שבתורו הוא רטרו ל 500 המקורית של שנות ה 50'. העמידו את ה 500e החדשה ליד פיאט 500 משנת 1957, ולא תהיה לכם שאלה על מקורות העיצוב של החדשה. על אף האמור, ל 500e מאפייני עיצוב משלה.  בחזית 500 גדול שלא תתבלבלו ותחשבו שזה פיאט דוקאטו או משהו.

     

    20220610_193132.jpg.7f448ef9689b8870ee34af0028ce3774.jpg

     

    מבט מהצד מציג את אותה צללית עגלגלה שלא ניתן לטעות בה. תראו את הצללית לכל חובב רכב, גם אם הוא הלום אלכוהול, והוא יאמר לכם מיד שזו פיאט 500. גם במבט על חלקה האחורי של הפיאט הקטנה לא ניתן להתבלבל, יחידות תאורה גדולות משולבות לד, אותו חיפוי לידית פתיחת הדלת האחורית, בדיוק כמו ב 500 המקורית, 55 שנים קודם, וסמלון 500 קטן כחלכל, כשה-0 האחורן הוא בעצם האות e.

     

    20220610_193214.jpg.c0a8b9c21574dc02d65a19b6aa5f7b79.jpg

     

    ארבעת גלגלי הרכב נמצאים ממש בקצוות לטובת מרווח פנים (גם במימד האורך וגם במימד הרוחב).

     

    לא תראו ב 500e מאפייני עיצוב מוחצנים כמו שלפעמים יש במכוניות חשמליות מהמזרח. ה 500e  לא צריכה להכריז שהיא כאן עם פסי לד, אותיות זוהרות ועוד. 

     

    העיצוב הסטייליסטי ממשיך גם לפנים הרכב. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה עם קישוריות מלאה. בגירסה ה action הבסיסית המסך בגודל 7'' צנוע.  בגירסאותה בכירות יותר 10.25''. מתחתיו פתחי מיזוג מרכזיים ומתחת להם פקדי המיזוג. במרכז הדשבורד בחלקו התחתון, ארבעה מתגים חלף ידית הילוכים P, R, N, ו D. קל ונוח. מול הנהג מסך לוח מחוונים בגודל 7'', עם תצוגות משתנות לזרימת האנרגיה, למצבי הנהיגה, חיווי למצב הסוללה ועוד. מחשב דרך שימושי מציג לנהג מגוון תצוגות. ההגה עצמו שטוח בחלקו התחתון, מתכוונן לגובה ולעומק. מושב הנהג מתכוונן כמקובל, ולמרות שמדובר בגירסת הבסיס במקרה שלפנינו, המושב מצוין, נוח ותומך.

     

    20220610_193610.jpg.d0f234a38a0f9561b950b60ee5ccad5f.jpg

     

    הנתונים הטכניים של ה 500e משתנים בהתאם לגירסה. רכב המבחן הוא הבסיסי עם סוללה קטנה בקיבולת 23.7Kwh וטווח מוצהר של 190 ק"מ. הדגמים הבאים עם סוללה בקיבולת 42.0Kwh וטווח מוצהר של 320 ק"מ. הסוללות הן מסוג ליתיום איון, ויכולות לקבל טעינה רגילה עד 11Kw, וטעינה מהירה עד 50Kw לגירסת הסוללה הקטנה ו 85Kw לגירסת הסוללה הגדולה. ה 500e מונעת על ידי שתי גירסאות הספק מנוע – הגירסה הפשוטה עם מנוע בהספק 95 כ"ס ואילו יתר הגירסאות עם מנוע בהספק 118 כ"ס. שני המנועים מספקים 22.4 קג"מ.

     

    מבחינת גודל (או קוטן) בסיס הגלגלים של ה 500e עומד על 2.322 מטר צנועים מאוד, דבר המרמז על מרווח פנימי מצומצם לנוסעים מאחור. האורך הכולל של ה 500e עומד על 3.631 מטר ונפח תא המטען הסמלי 185 ליטר. המשמעות של כל המספרים היא שהנהג והנוסע שלידו נהנים ממרחב פנימי כייפי ושימושי. מאחור ניתן להסיע רק שני נוסעים, והמרווח בעיקר לרגליים מצומצם מאוד ומוגבל בעיקר לילדים. מבוגרים פחות ישמחו לשבת בו לאורך זמן.

     

    מתניעים, כלומר לוחצים על כפתור, והרכב מוכן לנסיעה. שילוב ל D ומזנקים קדימה. צבירת המהירות בתחילת הנסיעה מהירה למדי. רשמית פיאט מצהירים על 3.1 שניות ל 50 קמ"ש, ו 9.5 שניות ו 9.0 שניות ל 100 קמ"ש. בפועל היה משעשע לבחון את הרכב. עמידה ברמזור ולידי SUV אמריקאי עם מנוע גדול מאוד ונהג עם כובע מצחייה. ביציאה מהרמזור ה 500e משאירה שובל אלקטרונים ל SUV הגדול, עד הרמזור הבא. אני שומע את לחיצות הגז של הSUV שלא אהב את האירוע, ועם קבלת האור הירוק הוא שוב יוצא והפעם דורס את דוושת הגז עד הרצפה. הגמד החשמלי שוב לפניו בזריזות וללא מאמץ, עד שצבר מספיק מהירות כדי להגיע לעוד רמזור. 

     

    20220610_194007.jpg.82037196053dbc4c86b1a9c4c5744aec.jpg

     

    ה 500e מספקת נוחות גבוהה יחסית לרכב עם בסיס גלגלים של סקייטבורד. המתלים מכויילים היטב לספק נוחות גבוהה, אבל מבלי לפגוע בכיף. ואגב כיף, אנשי פיאט השאירו ל 500e את אותה התנהגות כביש כייפית שיש לכל ה 500. הרכב מגיב נפלא לשינויי כיוון, ומצליח להוציא לא מעט חיוכים, שכלי רכב חשמליים ממעטים להוציא.

     

    ל 500e שלושה מצבי נהיגה – Normal, Range, ו – Sherpa כאשר מצב ה Range מאפשר מנהיגה באמצעות דוושת התאוצה בלבד – One Pedal Drive. המהירות המירבית של ה 500e מוגבלת ל 135 קמ"ש לגירסה הבסיסית, ו 150 קמ"ש לגירסאות הבכירות. כרכב שמהותו להיות רכב עירוני המגבלה לא משמעותית, אבל היה מפחיד לקבל פתאום התנהגות לא סבירה של הרכב כשהוא במהירות גבוהה, וזה החזיר אותו ל RTFM הבסיסי ההכרחי.

     

    20220610_193751.jpg.7e950945d96ade6f9d615d65ea45d930.jpg

     

    גם ברכב המתוק הזה לא הכל מושלם. בגירסת הבסיס חסכו עליכם במראה במגן השמש של הנהג. נשבע לכם. מה שהיה לי בפיג'ו מודל 1987 אין ברכב המתוחכם הזה. בנוסף, הטווח המוצהר אופטימי מדי. אני משער כי בפועל הדגם עם הטווח הקצר לא יעבור יותר מ 150 – 160 ק"מ על סוללה מלאה, והוא כאמור ראוי להיות רכב עירוני בעיקרו.

    ה 500e נבחנה במבחני ריסוק של ה EuroNcap וקיבלה ציון בטיחות טוב של ארבעה כוכבים, אבל לא מושלם. אפשר הרבה יותר טוב. בהתאם, ה 500e מצויידת באביזרי בטיחות הכרחיים כמו בלימה אוטונומית ובקרה אקטיבית לסטייה מנתיב.

    ה 500e  משווקת בארבע גירסאות, וכמה אפשרויות:

    ה action  הבסיסית (רכב המבחן) עולה 109,900 ₪ לרכב בצבע לבן. כל צבע אחר מביא עימו תוספת של 4000 ₪.

    ה icon בגירסת 3+1 שזה אומר עוד חצי דלת בצד ימין להקלת הכניסה למושב האחורי – החל מ 137,900 ₪ לרכב בצבע לבן. כל צבע אחר תוספת של 4000 ₪, לתכלת פנינה תצטרכו להוסיף 7000 ₪.

    ה 500e קבריו עם גג בד נפתח תעלה לכם 142,900 ₪ ללבן. צבע אחר בתוספת 4000 ₪.

    גירסת ה La Prima  המאובזרת לעייפה תעלה לכם 162,900 ללבן ועוד 4000 שח לשחור.

     

    20220610_193433.jpg.47c3c6747a830398a20aa2b04164af7f.jpg

     

    השורה התחתונה של ה 500e  היא שהיא ממתק עירוני מקסים. ה 500e היא רכב מיני עירוני, סטייליסטי ומעוצב. שימושיות טהורה זה נחמד אבל אם זה הקטע שלכם, אתם לא במבחן הנכון. ה 500e לא מתחרה ברכבי מיני או סופר מיני אחרים, היא עומדת שם די לבדה עם עיצוב מרהיב, יתרונות (וחסרונות ) של הנעה חשמלית ואם אתם תרצו אותה זה בדיוק בגלל התכונות שלה ולא מכל סיבה אחרת.

     

    ל 500e גם אין ממש מתחרים. מתחרה צרפתי אחד נפסל עקב מבחני ריסוק איומים, ואילו מתרה צרפתי אחר ונפלא לכשעצמו עולה משמעותית יותר יקר, גם אם מביא עימו יתרונות בצורת מרווח פנימי.

     

    20220610_193251.jpg.9087e4ad22384a868f2af6fee794a270.jpg

     

    המבחן המלא התפרסם ב car-pad - אתר הרכב של יואב פולס

     


    User Feedback

    Recommended Comments



    הרכב קיבל 4 כוכבי בטיחות, אבל יש לזכור שהוא שוקל טון ורבע שזה 300 ק"ג יותר מרכב מיני ממוצע(30% יותר) וזה מוסיף לבטיחות במקרה תאונה ומאחר והמשקל הנוסף הוא בתחתית הרכב הוא לא פוגע בדינמיות שלו.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    זה המצב הכי חסכוני שאפשר. כשאתה עובר למצב הזה הוא מיד מכבה את המזגן (ניתן להפעיל ידנית מחדש) לדוגמא. 

    אני לא מוצא אותו כנחוץ לנהיגה יומיומית. 

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אסור שאשתי תיחשף לפוסט זה... היא נהנית כל יום מחדש מזה 7 שנים (!) ב-500 המקסימה שלה..., 

    תתחדשו!

    • מצחיק 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    זוכר שכתבת שאין לכם עמדת טעינה זמינה בחניה פרטית. אותי זה מוריד מהמחשבה על אוטו חשמלי, גם כשיש אחד עם הנעה "נורמלית" ברזרב. אז שניים חשמליים במצב הזה, קצת נועז לטעמי, או שאני מפספס משהו.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    רכב עם טווח אמיתי של כ 150 קילומטר הוא רכב שאמור לנסוע ממש מעט. יש כדאיות כלכלית היום לקנות רכב חשמלי לטווחים באלה מול רכב מונע מיץ דינוזאורים שיתדלק אולי ב 250 שקל בחודש ויעלה פחות?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תחשוב שהמתחרים שלו עולים בממוצע 90 אלף שח היום, הוא בגרסת הבסיס עולה 110. הוא חוסך 3000 שח דלק/אגרה/טיפולים (לא יודע איך סמלת מתמחרת לו את הטיפולים, אבל מנחש שקצת יותר זול מבנזין. אבל זה עדיין מעצבן) בממוצע בשנה(בערך). תוך פחות מ 7 שנים אתה מכסה את ההפרש וסביר להניח שהמחירון יהיה גבוה יותר בגלל עלות ראשונית גבוהה יותר(בלי לקחת בחשבון שעם השנים הטבות המס ירדו).

     

    בתמורה תקבל רכב זריז בהרבה עם איכות נסיעה הרבה יותר גבוהה, בלי גירים רובוטיים/רציפים של המתחרים שלו ובלי כל הרעש/נדנודים שהם עושים וגם הרבה יותר ייחודי.

     

    החסרונות שלו, ברמה הפרקטית, כמסיעה ילדים הוא לא אידיאלי(זו הסיבה שאשתי פסלה אותו) והאבזור, מלבד הבטיחותי , הוא מינימלי.

     

    בסופו של יום הוא מספק תמורה סבירה בעבור איכות נסיעה טובה בהרבה וייחודיות. במחיר שלו כשהגיע, הוא היה גם תמורה כלכלית טובה.

    עריכה אחרונה על ידי Uri-G
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 6 שעות, רועי5 כתב:

    זוכר שכתבת שאין לכם עמדת טעינה זמינה בחניה פרטית.

    אכן אין חניה פרטית. יש עמדת טעינה פרטית בבית. מסתדרים. לא אופטימלי אבל גם לא דרמה. ההסכם בנינו היה שהיא עוברת לחשמלי ואני אחראי לטעינה. 

     

    לפני 4 שעות, Night Driver כתב:

    רכב עם טווח אמיתי של כ 150 קילומטר הוא רכב שאמור לנסוע ממש מעט. יש כדאיות כלכלית היום לקנות רכב חשמלי לטווחים באלה מול רכב מונע מיץ דינוזאורים שיתדלק אולי ב 250 שקל בחודש ויעלה פחות?

     כשהרכב הוזמן הוא עלה 100.0 אש"ח. היו הרבה התלבטויות מה להזמין, אבל מהרגע שהיא נהגה על רכב חשמלי (פיאט 500 ורנו זואי) היא לא היתה מוכנה לחזור לרכב עם מנוע בעירה. מבחינת חסכון - הוא הרבה עצום כרגע. 

    לגבי מגבלת טווח - הנסועה היומית לעבודה וחזרה היא 16 ק"מ. הממוצע שלה ב 7+ שנים האחרונות הוא 24 ק"מ ליום. בפועל מה שקורה זה שהפיאט לא צמודה לטעינה אלא אחת לשלושה ימים בערך. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    נחמד, מגניב, חשמלי. פשוט רכב מאוד ספציפי. מאוד. 

    זוגתי הייתה פוסלת אותו מיד היות ושנינו מאוד לא אוהבים רכבים ללא משענת יד, אבל מעבר לכך לגמרי רואה אותה מתנהלת בכזו. 

    המחיר כרגיל סמל"ת. מצד שני, עם המתחרות שלה, לא כזה פער. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 54 דקות, ניקו פ. כתב:

    זוגתי הייתה פוסלת אותו מיד היות ושנינו מאוד לא אוהבים רכבים ללא משענת יד

    מה, עדיין מייצרים כאלה?

     

    פעם אחרונה ראיתי את זה בפוקוס דור 3 טרנד, וגם שם לא הבנתי את הפואנטה של לחסוך דולר וחצי שזה עולה, אבל לגרום לפגיעה משמעותית בנוחות.

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 6.7.2022 בשעה 07:06, discoTD5 כתב:

    ל 500e גם אין ממש מתחרים. מתחרה צרפתי אחד נפסל עקב מבחני ריסוק איומים, ואילו מתרה צרפתי אחר ונפלא לכשעצמו עולה משמעותית יותר יקר, גם אם מביא עימו יתרונות בצורת מרווח פנימי.

     

     

    אוקי...

    על אילו רכבים מדובר?

     

    אני מכיר מישהי שקנתה את הגירסה עם הגג הנפתח כשרק הגיעה לארץ ואוכלת קש מול המוסך בגלל כל מיני שטויות, כמו מצלמה אחורית לא עובדת וכו'. אני אברר פרטים ואחזור לדווח.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 4 שעות, falou כתב:

     

    אוקי...

    על אילו רכבים מדובר?

     

    אני מכיר מישהי שקנתה את הגירסה עם הגג הנפתח כשרק הגיעה לארץ ואוכלת קש מול המוסך בגלל כל מיני שטויות, כמו מצלמה אחורית לא עובדת וכו'. אני אברר פרטים ואחזור לדווח.

    אצלנו לא היתה שום בעיה עם המצלמה האחורית, פשוט אין כזו בגירסה שרכשנו, ו"...ניתן להזמין מודול ואולי אפשר להתקין".

    ויתרתי לכרגע.

    אתה מסובב את הראש אחורה והחלון האחורי יותר קרוב אליך מהחלון הקדמי. 

    יש מעט מאוד מכוניות בהן מצלמה אחורית כל-כך מיותרת. 

     

    לגבי מתחרות - יש את ה 208 / קורסה החשמליות הנפלאות באמת, אבל עולות כ 150.0 אש"ח, ויש את הרנו זואי והדאצ'יה ספרינג. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...