Jump to content
  • פורד ברונקו Badlands במבחן


    discoTD5

    הברונקו הגיע אלי למבחן, בגירסת badlands הייעודית לשטח. 

     

    לראשונה חילקתי מבחן לשני פרקים. 

     

    אני מביא כאן תקציר בלבד, ושני לינקים לטקסט המלא שפורסם באתר car-pad. מי שיעניין אותו לקרוא הרבה יותר - מוזמן לגשת למקור. 

     

    פרק ראשון:

     

    הפורד ברונקו הוא אייקון מוטורי. בארץ הוא אולי היה פחות מפורסם ונפוץ, אבל בארץ הולדתו בארה"ב הוא היה ועדיין אייקון מוטורי מהדור הראשון שהוצג בשנת 1966. הדור החמישי הוצג בשנת 1991 וייצורו נמשך עד 1996. וזהו. פורד הודיעה על הפסקת ייצור הברונקו, ולא עוד, במה שנראה כמו קבורת הדגם. 

     

    בינתיים ישבו בפורד וראו את המתחרים ממשיכים לספור ארגזי כסף כשהם מוכרים רכבי שטח אמיתיים. לא SUV אופנתיים, אלא רכבי שטח קשוחים שיכולים להיכנס לשטח וגם לצאת ממנו בחתיכה אחת.

     

    ואז התחילו שמועות. 'פורד עומדת לייצר ברונקו חדש'. ולצד השמועות גם חששות שפורד יקחו את המותג 'ברונקו' ויעשו ממנו משהו ברוח האופנות הקיימות.  אבל החששות התבדו, וכשפורד חשפו את הברונקו, נשמעה אנחת רווחה מקרב מיליוני חובבי שטח בעולם, ואח"כ הלסת נפלה. 

     

    20220527_192530.jpg.98367c0d192ffc22cee343213591a404.jpg

     

    התוצאה – ביקוש היסטרי וחסר תקדים לברונקו החדש עד כדי רשימות המתנה של יותר משנה לאספקת הרכב, וזה עוד לפני משברי הקורונה-שבבים-אוקראינה.

     

    הברונקו משווק בארץ בחמש גירסאות – שתיים קצרות ושלוש ארוכות. שתי הקצרות ברמת גימור Outer banks ו Badlands ושלוש ארוכות ברמות גימור Outer banks, Badlands ו Wildtrack. על ההבדלים אעמוד בהמשך. רכב המבחן שקיבלתי היה ארוך ברמת גימור Badlands .

     

    לא משנה איזה גירסה תבחרו, אבל נהגי הברונקו'ס נהנים (מאוד מאוד) ממנוע V6 בנפח 2.7 ליטר, טורבו, 'אקובוסט' של פורד, המספק 330 כ"ס ו 57.4 קג"מ (זה הרבה מאוד, ועוד המון) ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 מהירויות. הברונקו מסתייע בסרן אחורי קשיח (סרן חי) ומתלים קדמיים עצמיים. (עצמות עצה כפולות למי שמתעקש).

     

    20220527_190433.jpg.78a18383df2d4c9e574c9fc7b607f5eb.jpg

     

    דגמי ה Outer banks נועלים צמיגי 32'' (255/70) על חישוק בגודל 18'', ואילו שני הדגמים הנוספים נהנים מחישוקי 17'' וצמיגי 33'' ו 35''. השילוב של חישוק בגודל הזה ומידות הצמיגים, מבלי להיגרר לאופנת הגדלת חישוקים למידות פסיכיות כי 'זה מה זה מגניב' רק הוא לבד מראה שאנשי פורד קלעו בדיוק ללב קהל היעד שלהם.

     

     

     

    אחד האלמנטים החשובים של כל רכב, וגם בברונקו הוא העיצוב. הברונקו רוצה שתזהו אותו, שתדעו שהוא ברונקו, ושהוא יזכיר לכם את הברונקו המקורי.

     

    20220527_190800.jpg.5dc7321953c4848b4a81f35c7b5b52c4.jpg

     

    בתוך הרכב החגיגה ממשיכה. מי שתאר את הרכב כ'ספרטני' פשוט לא מבין ספרטניות מה היא. הברונקו תכליתי ומדויק, עם שפע איבזור. הדשבורד אנכי לחלוטין מסך מולטימדיה 12'' עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שניהם אלחוטיים,  פתחי מיזוג מלבניים ונאים, מול הנוסע כיתוב ברונקו בגדול, למי שמתבלבל ושוכח באיזה רכב הוא נמצא. 

     

    20220527_191154.jpg.82828149f5153f6dd76f5d03e0d1a3e9.jpg

     

    מעל המולטימדיה יש כבר את החלק החשוב לחובבי השטח. מתגים לניתוק מוט מייצב, ונעילות דיפרנציאלים אחורי וקדמי. שורת המתגים הזו 'קנתה' אותי. צמוד לשמשה הקדמית שקע USB ו USB  C להקל עליכם לחבר אביזרים.

    בגג, ליד המראה המרכזית תמצאו שישה מתגים מעוצבים, שיש להם כבר חשמל, והם הכנה מראש לאביזרים שתרצו להוסיף כמו תאורת שטח. לא עוד חיפוש איפה אפשר לעשות חור בדשבורד ולהכניס איזה מתג אקראי שאתם צריכים להפעלת אביזר. בפורד חשבו על הכל והכינו לכם בילט אין.

     

    היושבים מאחור נהנים ממרווח פנים נדיב, אבל קצת פחות מהמצופה לרכב עם בסיס גלגלים של 2.95 מטר. מה שאין ליושבים מאחור אלו הם פתחי מיזוג, וזה קצת חבל.

     

    20220527_192727.jpg.e8f7f3efbddc453b4e1628d5d08953a1.jpg

     

    פרק שני

     

    אני מתיישב מול ההגה, מכוון את ההגה (פנימה / החוצה – למעלה / למטה), מכוון את מושב הנהג ומביט קדימה דרך השמשה הקדמית הצרה יחסית. הדבר הבולט ביותר – מכסה המנוע הגדול, ואותן שתי ידיות בקצוות שנותנות פרופורציה איפה הוא נגמר.

     

    מתניעים, ומיד שומעים גרגור של מנוע V6 שגורם לך רק לרצות לשבת ברכב ולתת מכות גז קטנות לשמוע אותו. 

     

    ההנעה אחורית, ועם יותר מ 57 קג"מ אתה לא ממש בודק את גבולות האחיזה של הסרן האחורי. תגובת הרכב ללחיצה על הדוושה מהירה למדי. לא מהירה כמו רכב חשמלי, אבל מהירה. מאד.

     

    הנהיגה בברונקו נוחה למדי, והרבה בזכות המתלים האורכים והצמיגים הגדולים הוא מגהץ ומעלים כל שיבוש בכביש או פסי האטה. הצד השני של זה הוא זויות גלגול מוחשיות. אם אתם עם הברונקו ומנסים לתקוף פניות, גשו לרופא המשפחה ודווחו על אבדן שיקול דעת רגעי.

     

    עליה במהירות למהירויות כביש 6 וצפונה, מביאה עימה עליה ברעשי רוח שמגיעים מגג הפלסטיק הפריק ומהחיבורים השונים של הגג. עם זאת גם במהירויות אלו כיף לנהוג בברונקו, יש תחושה שאתה על גג העולם.

     

    את הברונקו לקחנו לשטח ברמת הגולן, וכבר עם הכניסה למסלול קיבלנו רמז ליכולות הרכב. ירידה לתוך משטח בוצי התבררה כנפילה גדולה ימינה לתוך שיפוע צד לא נעים בכלל. אם יש שני דברים שמפחידים אותי בשטח זה בוץ עמוק ושיפוע צד. כאן קיבלתי מנה כפולה. גם וגם. ליטוף עדין לדוושת הגז והברונקו יצא מהסיטואציה בלי להבין מדוע הדופק שלי עלה פתאום. 

     

    ממשיכים את המסלול לשביל זרוע בולדרים (סלעים גדולים) לכל אורכו. כשנוסעים במסלול עם בולדרים, על האכזריים שבהם יש סימני שיפשופי מתכת, טיפות (או יותר) של שמן, אות ועדות לכלי רכב שעברו במקום קצת פחות באלגנטיות, ובדקו מי יותר חזק – הרכב או הסלע. כשאתה נוהג בשטח אתה רואה מיד את הסימנים, ויודע היכן להיזהר והיכן למקם את הרכב. אני קורא את השטח ומכוון את הברונקו בזהירות רק כדי לגלות שהמכשולים בכלל לא מתקרבים לייצר לברונקו איזה אתגר, והוא עובר עליהם / לידם בזלזול. כמובן שגם מעבר מים לא עמוק במיוחד לא הביא עימו כל אתגר. 

     

    20220528_102813.jpg.b6dd3f39d7896a64e1f22bde0c44f548.jpg

     

    עליה תלולה עם אדמה מעט משוחררת, עם הצלבות קלות לא עשו שום רושם, ולא נרשם אף לא איבוד אחיזה אחד . יכולות השטח של הברונקו כל כל-כך גבוהות שאני מנחש שמרבית הרוכשים לא יתקרבו למעטפת הביצועים והיכולות שלו. 

     

    סיכום פרק השטח של הברונקו הוא שמדובר ברכב שיוצא מהמפעל עם סט יכולות שטח מהגבוהות ביותר שאתם יכולים לרכוש בכסף מהיבואן.

     

    לברונקו סט מערכות בטיחות מלא, תיקון נתיב אקטיבי, בלימה אוטונומית התראה על רכב בשטח מת ועוד, ובהתאם הוא מקבל ציון איבזור בטיחותי – 6.

     

    צריכת דלק – הרבה, תודה ששאלתם. אבל בכל זאת, נהיגה רגועה עם קרוז קונטרול ב 90 קמ"ש, לאור עשרות ק"מ (מעולם זה לא היה קשה יותר) הניבה כמעט 12 ק"מ לליטר. אם תנהגו בו כמו שהוא יכול, תשכחו מזה.

     

    אם צלחתם את שתי הכתבות על הברונקו וקיבלתם רושם שמדובר ברכב נפלא, אתם צודקים. עם זאת, יש גם מעט ביקורת, גם אם היא לא משנה את התמונה הכללית.

     

    רעשי הרוח מהגג והחיבורים שהזכרתי בנסיעה בכביש מהיר, העדר ידיות אחיזה עליונות לנוסעים, העדר פתחי מיזוג מאחור, והעדר גירסה בסיסית עם מנוע אקובוסט בנפח 2.3 ליטר המוצעת בחו"ל (2.3 ליטר, 300 כ"ס ותיבת הילוכים עם שבעה הילוכים ולא עשרה)  ויכולה להוזיל את החבילה לא במעט, ועדיין לתת תמורה נפלאה לרוכשים. 

     

    מחירים:

    ה Outer Banks בגירסה קצרה מתחיל ב 384,900 ₪, ואילו הגירסה הארוכה תעלה 404,900 ₪.

    ה Badlands הקצרה תעלה 414,900 ₪ (ויש בה משהו מאוד מאוד נכון למי שלא צריך את כל הגודל), והגירסה הארוכה, זו שנבחנה כאן תעלה 434,900 ₪.

    ה Wildtrac המוצעת רק בגירסה ארוכה עולה 449,900 ₪.

     

    אם אתם בעניין של שטח, אתם מאוד רוצים כזה. אם אתם לא בקטע של שטח ורק אוהבים את הצורה – אני ממליץ מאוד שתקנו את הברונקו, וכשתרצו למכור עוד כמה שנים, דברו איתי בפרטי.

     

    מצורפים לינקים לשני המבחנים המלאים, עם תמונות , וידאו והרבה טקסט שאומר את אותו הדבר. 

    פרק א'

    פרק ב'

     

     


    User Feedback

    Recommended Comments



    בתאריך 3.6.2022 בשעה 07:58, discoTD5 כתב:

    אם אתם לא בקטע של שטח ורק אוהבים את הצורה – אני ממליץ מאוד שתקנו את הברונקו, וכשתרצו למכור עוד כמה שנים, דברו איתי בפרטי.

    נראה לי שאמרת דברים דומים על דיפנדר...

     

     

    אז נגיד, בעוד 5 שנים. "יד ראשונה לא ראה שטח".

     

    מה היית לוקח?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    קודם תמצא אחד כזה, ותדאג שיהיה מספיק כסף בחשבון לקנות אותו. 

    זה כמו לשאול ילד 'את מי אתה אוהב יותר, את אבא או את אמא?'

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 4.6.2022 בשעה 17:22, discoTD5 כתב:

    קודם תמצא אחד כזה, ותדאג שיהיה מספיק כסף בחשבון לקנות אותו. 

    זה כמו לשאול ילד 'את מי אתה אוהב יותר, את אבא או את אמא?'

     

    https://www.cars.com/vehicledetail/cc2a00aa-3327-47d8-a633-cac4703c231c/

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בסיכום של המבחן לברונקו באתר car-pad ציינתי כי נכון היה להביא את הברונקו עם גירסת מנוע 2.3 ליטר אקובוסט המוזלת.

     

    היום הודיעה 'דלק מוטורס' יבואנית פורד לישראל כי תחל בקרוב בשיווק גירסת Big Bend של הברונקו – עם מנוע טורבו בנזין, אקובוסט, 2.3 ליטר, עם 270 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 הילוכים, כמו גם את מערכת מצבי הנהיגה של פורד ( GOAT) וה TRAIL CONTROL המאפשר בקרת שיוט בשטח במהירות קבועה. הברונקו ישווק עם כל מערכות הבטיחות המתקדמות החדשות.

     

    1787485054_BigBend.thumb.jpg.4902026c66ec65bfc58ef95f09ce3882.jpg

     

    הבשורה הגדולה היא המחיר.

    הברונקו החדש ישווק במחירים של 334,900 ₪ לגרסה הקצרה, ו 354,900 ₪ לגרסה הארוכה. מחירים אלו מייצרים תחרות קשה לשחקנים האחרים בשוק בעיקר ללנדקרוזר והרנגלר, כאשר הדיפנדר מתחיל בתוספת של כ 200.0 אש"ח.

     

    שם המשחק יהיה כמובן זמני אספקה.

     

    בנוסף הודיעה היום 'דלק מוטורס' על הכנות לשיווק הברונקו בגרסת רפטור עם צמיגי 37''. לאנשי השטח, המונח 'פורד רפטור' גורם לרייר באופן בלתי נשלט.

     

    יש למה לחכות.

     

    BIG BEND INT שחור בז'.jpg

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    דאג דה-מיורו כבר בחן אותה והיה מרוצה

     

    jXECSVUb61k

    למי שחפץ, בערוץ שלו יש גן ביקורת לברונקו ראפטור 2023. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לא חושב שהיא יכולה עדיין להתחרות במשבצת של הלנד קרוזר, שהוא יותר סמל סטטוס מאשר 'חבילה משתלמת במחיר XYZ'. בדיוק כמו שלקורולה אין מתחרים עבור אלו שיקנו אותה כל 3 שנים.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 7 שעות, EliC25 כתב:

    לא חושב שהיא יכולה עדיין להתחרות במשבצת של הלנד קרוזר, שהוא יותר סמל סטטוס מאשר 'חבילה משתלמת במחיר XYZ'. בדיוק כמו שלקורולה אין מתחרים עבור אלו שיקנו אותה כל 3 שנים.

    לא בטוח שהבנתי את כוונתך. 

    מי שרוצה רכב שטח, עם יכולות שטח, ארוך או קצר, עד 400.0 אש"ח - מה אתה מציע לו לבחון? מה ההתלבטות שלו? 

    אגב, למרות חיבתי הגדולה ללנדקרוזר, אם ממש תכריח אותי (ותביא לי כסף) לקנות רכב שטח חדש עד 400.0 אש"ח, יותר מסיכוי סביר שאני יוצא עם הזמנה מפורד על ברונקו 2.3 ליטר. 

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בדיוק מה שעדי אמר.

    קהל הלקוחות של הל"ק זה לא "אנשים שמחפשים רכב שטח עד 400 אלף שקל" אלא אנשים שמחפשים לנד קרוזר.

    כמה מהם ראית בשטח? זה רכב כל כך נפוץ על הכביש, אבל בשטח הוא נפוץ רק כשהוא בן 5 ומעלה. (וכנראה לא אצל הבעלים הראשון)

    • אהבתי 3
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 13.7.2022 בשעה 00:28, EliC25 כתב:

    שהוא יותר סמל סטטוס

    סמל סטטוס שאתה קבלן או יד שניה מקבלן אתה מתכוון?

    • מצחיק 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...