Jump to content
  • מרצדס חושפת את ספינת הדגל החשמלית שלה - EQS


    robertf

    לקונספט של ה-EQS נחשפנו כבר ב-2019 ועכשיו במרצדס חושפים את גרסת הייצור הסדרתי של מכונית הפאר החשמלית שלה, ולמעשה גם הראשונה בעולם.

    ה-EQS היא אמנם המקבילה החשמלית ל-S קלאס, אך פותחה ותוכננה כדגם חשמלי מהיסוד,  ויושבת על פלטפורמה ייעודית עבורה.

     

    ה-EQS היא מכונית חשמלית נוספת כחלק מאסטרטגיית היצרן "Ambition 2039" המבטיחה מעבר מלא למכוניות חשמליות תוך פחות מ-20 שנה, לצד הבטחה שעד 2030 מחצית מהיצע דגמי היצרן יהיו חשמליים או היברידים פלאג אין, ולא פחות מ-8 דגמים חשמליים עד סוף 2022 כשחלקם מבוססים על דגמים קיימים (כמו ה-EQA שמבוססת על ה-GLA)  וחלקם חשמליים יעודיים.

     

    1794047399_MercedesEQS2021-15.thumb.jpeg.3953bb5783bbab0a643455e5f66d6d31.jpeg

     

    המימדים גדולים מאוד, ועם 5.2 מטר באורך, 1.93 ברוחב, ובסיס גלגלים נדיב ביותר של 321 ס"מ היא מציע אפילו יותר מרווח לנוסעים מה-S קלאס הארוכה. גם למזוודות לא יחסר מקום, עם כ-610 ליטר של נפח בתא המטען.

     

    866673102_MercedesEQS2021-12.thumb.jpeg.fbdcdb2293bc5d340e46f68add92ffda.jpeg

     

    שני דגמים יוצעו כרגע.

    EQS 450 בהספק של 330 כ״ס ומומנט של 57.9 קג״מ, שמציע תאוצה למאה קמ"ש ב-6.2 שניות ומהירות מרבית מוגבלת ל-210 קמ״ש.

    EQS 580 עם שני מנועים בהספק משולב של 520 כ״ס, מומנט מירבי של 87.1 קג״מ, תאוצה למאה ב-4.3 שניות ואותה מהירות מירבית של 210 קמ״ש.

    גרסת AMG עם 750 כ״ס תגיע בהמשך. 

     

    הטווח של 770 ק״מ מוצהרים מרשים, והסוללות (107.8 קוט"ש) תומכות בטעינה מהירה של עד 200 קילו-וואט שמאפשרת טעינה של כ-300 ק״מ שימושיים ב-15 דקות בלבד.

     

    1721155335_MercedesEQS2021-13.thumb.jpeg.2870f32b4e76cc1488411458ca36031d.jpeg

     

    אל תא נוסעים המרהיב נחשפנו אמנם בעבר, אך הוא בהחלט מרשים מאוד. רשימת האבזור היא אינסופית, אך ממש בקצרה תמצאו שם בין השאר, שני מסכי 12.3 אינץ׳ כלוח מחוונים, טלנוסע שלצד הנהג, מסך מרכזי בגודל 17.7 אינץ׳ שיספק מערכת בידור מהמתקדמת שיש היום בעולם הרכב, ומסכים לנוסעי הרכב מאחור עם מערכת הבידור המתקדמת בעולם הרכב היום, מושבים חשמליים מלפנים ומאחור עם עיסוי, חימום ואוורור, מאות חיישנים למיניהם שלא ברור מה כולם עושים, תפעול בהנפת יד של אביזרים כמו הוילון בגג החשמלי, פתיחה וסגירת הדלתות, תפעול התאורה ועוד.

     

    544796387_MercedesEQS2021-18.thumb.jpeg.dc3d642e6784351f7bf5a3604de4fd6a.jpeg

     

    אם הרכב שקט מדי עבורכם (מעבר לזה שאין רעש מנוע, מרצדס גם טוענים שבידוד הרעשים בתא הנוסעים טוב מאשר ב-S קלאס) תוכלו בלחיצת כפתור להשמיע צליל המדמה סאונד של מנוע V8 דרך 15 הרמקולים ברכב, והרעש יתאים את עצמו למידת הלחיצה על דוושת התאוצה. 

    כרכב ירוק לא תמצאו עור אמיתי על מושבי הרכב אלא סינטטי בלבד (לא אזכיר איפה כבר ראינו את זה...).

     

    905917417_MercedesEQS2021-10.thumb.jpeg.97051361f1de309ba2ecb133e07d7fb1.jpeg

     

    כמו ב-S גם פה נמצא את מערכת הנהיגה האוטונומית Drive Pilot ברמה 4, מבוססת רדאר לייזר שתהיה זמינה החל משנה הבאה אך אילו פונקציות יהיו זמינות יהיה תלוי מדינה, רגולציה וכו׳.

    המערכת אמורה לאפשר נהיגה אוטונומית לחלוטין עם האפשרות להוריד את הידיים מההגה מבלי שהמערכת תתריע בכם להחזיר אותם תוך שניות, אך כרגע מרצדס מאפשרת את הפעלת המערכת המלאה עד 60 קמ״ש בלבד. גם הפעלת מערכת החניה האוטונומית לחלוטין (ללא נהג ברכב) תהיה תלויה ברגולציה המקומית בהתאם למדינה.

     

    ה-EQS תגיע אלינו עוד השנה.

     

     

    2114825202_MercedesEQS2021-4.thumb.jpeg.991f2a3adfefd2db3ce663fa91985e2d.jpeg

     

    1443529179_MercedesEQS2021-14.thumb.jpeg.5c0bc2190d92efb98261c5856481cae3.jpeg

     

    325458691_MercedesEQS2021-7.thumb.jpeg.129996af6ada02005a089f47ac804eb0.jpeg

     

    1468978347_MercedesEQS2021-8.thumb.jpeg.44e8c5952f3636d7e98e0e2bba11d697.jpeg

     

    890993952_MercedesEQS2021-17.thumb.jpeg.c3519a5c91a6c0925eb5187b199e1763.jpeg

     

    740592736_MercedesEQS2021-21.thumb.jpeg.ab5026ef67952ab1da74e7d11f4d05a3.jpeg

     

    1508912054_MercedesEQS2021-19.thumb.jpeg.177a0cce0fa3abd68b1bb62ddab0ffe5.jpeg

     

    424562400_MercedesEQS2021-22.thumb.jpeg.03eae72d2bb4a7f5889b00cd8bdd146d.jpeg

    Mercedes EQS 2021-4.jpeg

    • אהבתי 2

    User Feedback

    Recommended Comments



    עיצוב הפנים מנצח לדעתי כל קומבינציה אפשרית שראינו ברכבים עד היום, למעט רכבי קונספט. פשוט מרהיב ומהפנט. שאפו למרצדס, משאירים לכולם אבק.

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לא אתפלא אם בשני הדגמים (ה450 וה580) יש את אותה יחידת הנעה, רק מוגבלת תוכנתית.

     

    אבל הביצועים והטווח באמת מרשימים, נראה לי שאפשר להגיד שהם מתעלים על דגם בנזין מקביל. נשאר רק לחכות מתי כל זה יחלחל לרכבים יותר עממיים.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    מדהים. לא פחות.
    איך מישהו פעם אמר לי... רוצה לדעת איך המשפחתומטית שלך תיראה עוד 10 שנים? תסתכל על ה S קלאס של היום.

    Sent from my SM-N970F using Tapatalk

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    חשבתי שהפרונטים המכוערים הם תוצאה בלעדית של שימוש בפלטפורמות משותפות לרכבי ICE, טעיתי. גם כאן אותו פרונט מכוער. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 5 שעות, vadim6385 כתב:

    לא אתפלא אם בשני הדגמים (ה450 וה580) יש את אותה יחידת הנעה, רק מוגבלת תוכנתית.

     

    לא סביר שזה כך, כי רק ב-580 יש הנעה כפולה עם שני מנועים. לשים מנוע שלם ולנטרל אותו תוכנתית זה כבר מוגזם אפילו עבור טסלה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 6 שעות, קריאטיב אגרסיב כתב:

    עיצוב הפנים מנצח לדעתי כל קומבינציה אפשרית שראינו ברכבים עד היום, למעט רכבי קונספט. פשוט מרהיב ומהפנט. שאפו למרצדס, משאירים לכולם אבק.

     

    כמו בכל הרכבים שלהם

    דווקא מבחוץ נראה רכב זול

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני לא אהבתי את העיצוב, כן אהבתי את תצורת תא המטען (5 דלתות), גם עיצוב הפנים קצת מצועצע מדי, אם רק מרצדס היו מייצרים S class wagon... זה יכל להיות הרכב המושלם בעיני.

    טל"ח

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    רכב מדהים, אבל זה ממש מצחיק שמאחורה הם שמו טאבלט של סמסונג מ2014, שאפילו אז היה נחשב mid range במקסימום. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    ככל שה S קלאס יפה ובעיקר מרשימה, עיצוב הדבר הזה הוא על סף המגוחך, כנראה שמקדם הגרר חשוב יותר מכל, אולי שיתנו הצצה לסינים,  יש אצלם מכוניות חשמליות יפהפיות ועדיין עם מקדם גרר נמוך. ריבוי המסכים בפנים אולי טוב לנסיעה אוטונומית מלאה, שלא ישעמם, אבל כל זמן שצריך גם להציץ במה שקורה על הכביש, אירגנו כאן מתחרה לא רע לתשומת הלב הנדרשת. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 7 שעות, בנצי כתב:

    אני לא אהבתי את העיצוב, כן אהבתי את תצורת תא המטען (5 דלתות), גם עיצוב הפנים קצת מצועצע מדי, אם רק מרצדס היו מייצרים S class wagon... זה יכל להיות הרכב המושלם בעיני.


    במרצדס תמורת הסכום הנכון ייצרו לך בדיוק את מה שתבקש.

    רכב מרשים. עכשיו שהחשמלי נהפך למיינסטרים אפשר כבר לומר במידה גדולה של וודאות שכל ילד שנולד ב2020 לא ידע מה זה מנוע בעירה פנימית אלה אם האבא הדפוק שלו שמר פצצה מתקתקת בחניה.
    מזכיר לי את הסצנה מI.Robot שהם עולים על אופנוע.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...