Jump to content
  • מנוע FB16/20/25 של סובארו - כשל בתכנון טבעות אטימה שגרם לצריכת שמן חריגה במנועים שיוצרו בין 2011 - 2014


    menir1

    סובארו הוא יצרן רב מוניטין בכל הקשור לאמינות, אולם גם הוא לא חסין מכשלים ובעיות. כחלק מההתאמות לעמוד בתקנות זיהום האוויר, נעשה מאמץ להוריד את החיכוך במנועי ה-FB16/20/25. במנועים שיוצרו בשנים 2011 - 2014 הותקנו טבעות אטימה "רכות" אשר בפועל גרמו לאטימה לא אופטימאלית בין הבוכנה לצילנדרים, וצריכת שמן חריגה. בארה"ב הוגשו מספר תביעות נגד היצרן אשר בעקבותיהן הוארכה האחריות למנועים מ-5 שנים או 100,000 ק"מ ל-8 שנים או 160,000 ק"מ.

     

    image.png.20d73e0b5d10630507959e13b5ec1763.png

    היצרן הוציא מספר קריאות שרות (TSB) אשר כללו הנחיות לפתרון הבעיה מהחלפת טבעות אטימה ועד החלפת מנוע - בתלות במצב המנוע (המנוע היה חייב לעבור פירוק כדי להחליף את טבעות האטימה של הבוכנות). בנוסף, סובארו עדכנה את תדירות החלפת השמן בארה"ב לחצי שנה או 10,000 ק"מ (בארה"ב המלצת היצרן היא לשימוש בשמן דק בצמיגות 0W20F, לעומת מדינות חמות כמו ישראל בהם ההמלצה להשתמש בשמן בצמיגות 5W30 וכאן ההמלצה היא החלפתה כל 15,000 ק"מ או שנה).

     

    במהלך 2015, סובארו הוציעה קריאות שרות נוספות להחלפת חיישן גובה שמן (שגרם לקריאות שגויות של רמת השמן) ועדכון תוכנה. להלן כל קריאות השרות הרלוונטיות:

    • 11-145-14R for 2013-2014
    • 11-148-14R for 2014
    • 11-149-14R for 2013-14
    • 11-150-14R for 2012

     

    לינק ל-TSB העדכני שמתייחס גם ל-TSB הנ"ל - http://www.subaruoutback.org/forums/attachments/gen-4-2010-2014/138489d1422541335-oil-consumption-2013-2-5-tsb-02-157-14r-low-res.pdf

     

    להלן כל הדגמים שסבלו מהכשל הנ"ל ושווקו בארה"ב וקנדה (לגאסי = B4; מתוך כתב ההסכם בין סובארו לתובעים בארה"ב שניתן לראותו כאן:http://www.oilconsumption.settlementclass.com/files/Settlement Agreement.pdf)

    image.thumb.png.fcea54ee7b7a1cf13df1d163330c2e7c.png

    image.png.0f3f07d95545bb3d846e56a7386d35ce.png

     

    מנוע ה-FB16 לא שווק מעולם בארה"ב, אך באירופה נרשמו תלונות רבות גם לגביו. גם בפורום היו מספר תלונות של בעלי רכבי סובארו על צריכת שמן חריגה, וההנחה היא שאותם סוג טבעות אטימה הותאמו בכל סדרת מנועי FB באותם שנים.

     

     

    • רעיון טוב! 1

    User Feedback

    Recommended Comments

    תודה על המאמר 

    האם בדגמים חדשים ( מנוע 2000 סמק) עדיין קיימת בעיה ?

    אני שוקל לקנו חדש ( דצמבר 2020 )

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    סליחה על התגובה המאוחרת - ראיתי את השאלה שלך רק עכשיו. בדגמים החדשים מדובר באותו מנוע (FB16/20) אך הוא כבר לא סובל מהבעיה הנ"ל.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    בתאריך 27.9.2020 בשעה 12:19, menir1 כתב:

    בארה"ב המלצת היצרן היא לשימוש בשמן דק בצמיגות 0W20F, לעומת מדינות חמות כמו ישראל בהם ההמלצה להשתמש בשמן בצמיגות 5W30

    האם ההנחייה הזו אחידה לכל ארה"ב?

    בארה"ב ישנם איזורי אקלים שונים, וחלקם חמים מאוד לא פחות מישראל.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אבי רוצה לקנות סובארו ומתלבט,בפורסטר החדש מותקן מנוע FB25 שבפורומים מצוין שגם הדגמים החדשים בחלקם אוכלים שמן וגם שהרכב עושה כמה עשרות אלפי קילומטר גם מתחילים לאכול שמן, מישהו יכול להסביר למה עדיין יש תלונות?

    דרך אגב קראתי שסובארו שינו מדיניות ועד כ 5000 קמ מותר לרכב לאכול 1 ליטר שמן וזה תקין,למרות שטכנית שממש לא תקין.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...