סובארו הוא יצרן רב מוניטין בכל הקשור לאמינות, אולם גם הוא לא חסין מכשלים ובעיות. כחלק מההתאמות לעמוד בתקנות זיהום האוויר, נעשה מאמץ להוריד את החיכוך במנועי ה-FB16/20/25. במנועים שיוצרו בשנים 2011 - 2014 הותקנו טבעות אטימה "רכות" אשר בפועל גרמו לאטימה לא אופטימאלית בין הבוכנה לצילנדרים, וצריכת שמן חריגה. בארה"ב הוגשו מספר תביעות נגד היצרן אשר בעקבותיהן הוארכה האחריות למנועים מ-5 שנים או 100,000 ק"מ ל-8 שנים או 160,000 ק"מ.
היצרן הוציא מספר קריאות שרות (TSB) אשר כללו הנחיות לפתרון הבעיה מהחלפת טבעות אטימה ועד החלפת מנוע - בתלות במצב המנוע (המנוע היה חייב לעבור פירוק כדי להחליף את טבעות האטימה של הבוכנות). בנוסף, סובארו עדכנה את תדירות החלפת השמן בארה"ב לחצי שנה או 10,000 ק"מ (בארה"ב המלצת היצרן היא לשימוש בשמן דק בצמיגות 0W20F, לעומת מדינות חמות כמו ישראל בהם ההמלצה להשתמש בשמן בצמיגות 5W30 וכאן ההמלצה היא החלפתה כל 15,000 ק"מ או שנה).
במהלך 2015, סובארו הוציעה קריאות שרות נוספות להחלפת חיישן גובה שמן (שגרם לקריאות שגויות של רמת השמן) ועדכון תוכנה. להלן כל קריאות השרות הרלוונטיות:
- 11-145-14R for 2013-2014
- 11-148-14R for 2014
- 11-149-14R for 2013-14
- 11-150-14R for 2012
לינק ל-TSB העדכני שמתייחס גם ל-TSB הנ"ל - http://www.subaruoutback.org/forums/attachments/gen-4-2010-2014/138489d1422541335-oil-consumption-2013-2-5-tsb-02-157-14r-low-res.pdf
להלן כל הדגמים שסבלו מהכשל הנ"ל ושווקו בארה"ב וקנדה (לגאסי = B4; מתוך כתב ההסכם בין סובארו לתובעים בארה"ב שניתן לראותו כאן:http://www.oilconsumption.settlementclass.com/files/Settlement Agreement.pdf)
מנוע ה-FB16 לא שווק מעולם בארה"ב, אך באירופה נרשמו תלונות רבות גם לגביו. גם בפורום היו מספר תלונות של בעלי רכבי סובארו על צריכת שמן חריגה, וההנחה היא שאותם סוג טבעות אטימה הותאמו בכל סדרת מנועי FB באותם שנים.
- 1
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.