Jump to content
  • מנוע רנו 1.2TCe - כשלים ובעיות ידועות


    menir1

    מנוע 1.2TCe מתוצרת רנו, שווק במגוון דגמים של היצרן וכן דגמים נוספים של דאצ'יה, ניסן ומרצדס.

     

    במאמר של המגזין הצרפתי L'argus, הובא מידע מבוסס על ניתוחי היצרן, המעיד על כך שמנועים שיוצרו עד 11/05/2016 סבלו מצריכת שמן מנוע חריגה. בעייה זאת השפיעה ככל הנראה על כ-400,000 מכוניות של היצרנים השונים שיצרו דגמים עם המנוע הנ"ל (מתוכם כ-100,000 של רנו לבדה). בין היתר המנוע קיים בדגמים הבאים ששווקו בארץ:

    • רנו Clio דור 4
    • רנו מגאן דור 3
    • רנו Captur
    • רנו Kadjar
    • דאצ'יה Duster
    • דאצ'יה Lodgy
    • דאצ'יה Dokker
    • ניסן קשקאי דור 2

     

    גם בפורום, היו תלונות על צריכת שמן במנוע הזה. המנוע הנ"ל הושק ב-2012 במספר גרסאות - 115, 120, 125 ו-130 כ"ס. ייצור המנוע הופסק בסוף 2018 והוחלף ע"י מנוע חדש - 1.3TCe שיוצר בשיתוף עם מרצדס. 

     

    תלונות של לקוחות החלו להצטבר כאשר מנועים צברו נסועה של עשרות אלפי קילומטרים בלבד, כל התלונות תארו את אותם סימפטומים - חיווי של נורת לחץ שמן בלוח המחוונים וצריכת שמן של יותר מליטר ל-1000 ק"מ, בשילוב אפשרי לרעשים חריגים מהמנוע. לעיתים גם אובחנה פליטה של עשן מהאגזוז האופיינית לצריכת שמן חריגה כאשר טבעות האטימה של המנוע שחוקות ומאפשרות מעבר של שמן ישירות דרך הצילנדרים ושסתומי הפליטה.

     

    מהות הכשל התכנוני

    לחץ נמוך בסעפת היניקה, בשילוב ירידת לחץ חזקה בצילינדר גרמו לחסר איטום בצילנדרים - הבוכנות לא נלחצו בלחץ מספיק גבוה מול דפנות הצילינדרים, כתוצאה מכך טבעות האטימה ("רינגים") לא הצליחו לספק אטימה מספקת והשמן נשאב (בגלל הפרש הלחצים) לתוך חללי הצילינדרים ונשרף בזמן מהלך העבודה (כאשר המצת מצית את התערובת אוויר/דלק). בחלק מהמקרים, המחסור בשמן גרם לכשל של מנועים שהצריך החלפת מנוע.

     

    תוצר לוואי נוסף של מחסור בשמן, הוא פגיעה בשרשרת התזמון שנשברה במקרים רבים. המחסור בשמן גרם לוויברציות של גל הזיזים, מה שגרם לשרשרת להיתארך יתר על המידה עד כשל.

     

    Renault 1.2 TCe engine failure: 107,000 Renault affected

     

    כאמור, הכשל הנ"ל רלוונטי למנועים שיוצרו עד 11/05/2016.

    ניתוח של היצרנית רנו-ניסאן שנערך ב-2014, לאחר הגעת תלונות רבות מכל העולם, איבחן שהבעיה הופיעה בעיקר במנועים שננהגו בעיר או בסל"ד נמוך, תוך שינוי תדיר של מהירות הנסיעה (מה שאופייני למכונית המבלה את רב הזמן בסביבה אורבאנית/פרברית). 

     

    פתרונות

    באביב 2016 כל רשת ההפצה בעולם של רנו-ניסאן קיבלה הנחייה מסווגת לטיפול בתלונות הלקוחות, כדלהלן:

    1. פתרון ראשון לתלונה על נורת שמן/מפלס שמן נמוך - עדכון תוכנה של מחשב ניהול המנוע (ECU) - מהות העדכון להגביר את הלחץ בסעפת היניקה כאשר המנוע נמצא בעומס וסל"ד המנוע נמוך. מוסכי הרשת נדרשו לעקוב ולבצע שקילה של השמן לאחר 1600 ק"מ. אם המדידה מצביעה על צריכה חריגה (מפלס השמןן נמצא בקו התחתון או נמוך יותר), ההנחייה הבאה היא להחליף בוכנות.
    2. פתרון שני לתלונה על רעשים חריגים במנוע - ביצוע בדיקת קומפרסיה ובדיקת הפרשים. אם הפרשי הקומפרסיה הם פחות מ-25%, יש להחליף שרשרת תזמון ומותחן. אם ההפרשים גבוהים יותר, יש להחליף בלוק או את כל המנוע

     

    היצרן נקט בתגובה "דיפרנציאלית", כלומר הנסועה וגיל המכונית נלקחו בחשבון, מה שגרם לחוסר עקביות בתגובת היבואן לתלונות הלקוחות. כמו במקרים דומים אצל יצרנים אחרים, לקוחות שלא טיפלו בצורה סדורה במוסכי רשת היבואן, נאלצו לשאת בעלויות בעצמם. לקוחות שטיפלו ברשת היבואן והכשל הופיע גם זמן קצר לאחר תום האחריות, קיבלו 95% השתתפות בחלפת המנוע.

     

    • מעניין 1

    User Feedback

    Recommended Comments

    אין תגובות.



    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...