Jump to content
  • מיצובישי אאוטלנדר חדש - סיפור חדש לחלוטין.


    discoTD5

    אני אתחיל מהסוף ברשותכם,

    למעט השם אין שום קשר בין האאוטלנדר החדש לבין האאוטלנדר היוצא. אני לא אכתוב אף מילה יותר על האאוטלנדר היוצא, כי זה לא יהיה הוגן כלפי הדגם החדש שהוא פשוט רכב מצוין, ומגיע לו לקבל את כל 'אור הזרקורים'.

    20211018_172850.jpg.35b7e0971fb7bceadfe231da6d7b1bca.jpg

     

    האאוטלנדר הושק לראשונה בשנת 2001 עם דגם דמוי סטיישן מוגבה קלות. בסוד אספר לכם שלדגם זה יש גירסה עם מנוע טורבו והנעה כפולה – אותו סט מנוע / גיר של המיצובישי איוולושן (ואם אתם לא יודעים מה זה מיצובישי איוו, זה בסדר, תתעלמו מהפסקה) ובמחיר מצחיק בהשוואה לאיוו המקורי תקבלו איוו-לנדר מטורף לחלוטין. ב 2006 יצא הדור השני של האאוטלנדר, ובשנת 2012 יצא הדור השלישי, זה שהתחבב כל-כך על עם-ישראל להמוניו והביא את האאוטלנדר לככב ברשימת המבוקשים. יחד עם מחיר אגרסיבי, ועסקאות ליסינג זולות הפך האאוטלנדר הזה גם לחביב ציי הרכב תוך שהוא מציע פתרון לשבעה מקומות.

     

    היום אנחנו עם הדור הרביעי של האאוטלנדר שהפעם עשה קפיצת דרך דרמטית בכל היבט.

     

    חיצונית האאוטלנדר נראה גדול מאוד, יותר גדול ממידותיו האמיתיות. רק לשם ההמחשה, האורך הכללי עומד על 4.71 מטר, בסיס הגלגלים על 2.706 מטר (בסיס גלגלים של משפחתית סטנדרטית), הרוחב על 1.862 מטר, והגובה 1.75 מטר. בזכות גובה הרכב הישיבה בפנים זקופה ומאפשרת מרווח פנימי גדול. עוד נתון מעניין הוא מרווח הגחון מעל 21 ס"מ, אבל אל תטעו לרגע, האאוטלנדר אינו רכב שטח.

     

    20211018_172929.jpg.2405e6c71db04ed24a4e526c6008678a.jpg

     

    חזית האאוטלנדר החדש היא מאוד 'מיצובישית' ומורכבת. במרכז החזית גריל שחור המתרחב כלפי מעלה עם סמל מיצובישי גדול. צמוד לגריל שני עיטורי כרום גדולים בצורת C הפתוחים כלפי חלקו החיצוני של הרכב. יחידות תאורה רבועות גדולות בחלקו החיצוני של אמצע גובה הפגוש. בכל צד של החזית תמצאו עוד שני פסי תאורה דקים בחלקו העליון תאורת יום ובחלקו התחתון תאורת ערפל. על מכסה המנוע כיתוב בולט OUTLANDER. כמה בולט? כשבאתי להראות את הרכב לחבר הוא היה בטוח שהגעתי עם LANDROVER.

     

    מבט צד לרכב כל-כך גדול יכול לשעמם אם משתמשים במשטחים ישרים, אבל לא כאן. קיפול עדין בפח מתחיל מהכנף הקדמית, עולה מעט לגובה ידיות פתיחת הדלתות, ונמתח לאורך הכנף האחורית ומשתלב עם יחידות התאורה הראשיות.

     

    20211018_173238.jpg.5a9597b79f8f520ad97b505ac9065058.jpg

     

    קורות הרכב מושחרות, והקורה האחורית עם השחרה בחלקה העליון ליצירת מראה של 'גג צף'. האאוטלנדר ויתר על חיפויי פלסטיק שחור לבתי הגלגלים ולתחתית הרכב לטובת יצירת מראה של 'כאילו שטח'.

    חלקו האחורי עבר גם הוא שינוי דרמטי לטובה. יחידות תאורה צרות, עיצוב עדין בדלת האחורית לשבירת המשטחים.

    סה"כ הרכב נראה גדול מאוד ומרשים.

     

    פנים הרכב עבר גם הוא מהפיכה של ממש. העיצוב מודרני ועדכני לחלוטין, ולא נראה עוד כמתיחת פנים או אילוץ. הדשבורד מורכב מכמה שכבות וכמה סוגי חומרים, בהתאם לרמות הגימור. ברכב המבחן המפואר פנים הרכב היה משולב עור בהיר, וכך גם חלקו המרכזי של הדשבורד והציפוי הקונסולה המרכזית בין הנהג לנוסע. בדגמים פשוטים יותר תמצאו את אותו העיצוב אבל בגוונים כהים. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 9'' (בדגמים הפשוטים המסך בגודל 8'') עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו באמצעות כבל, ואפל קארפליי ב BT. מתחת למסך פתחי מיזוג מרכזיים, ומתחתיהם מתגי השליטה על מערכת המיזוג. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'' (בדגמים הפשוטים לוח 'רגיל' – ואחרי שנהגתי ברכב 'פשוט' אני חייב לומר שלוח המחוונים הרגיל מצויין). הגה בשרני ועבה עם ארבעה חישורים, וכמובן שליטה מלאה על מערכות השמע ובקרת השיוט. מושב נהג חשמלי מלא, ואם הורגלתם לתנוחת נהיגה 'גבוהה' – אז יחסרו לכם כאן כמה מילימטרים בגובה להרגשה. שזה לא יבלבל אתכם – מושב הנהג מצוין.

     

    20211018_173905.jpg.762a5459cc489762cbbb8fe55535f1d0.jpg

     

    שורת המושבים השניה מציגה מרווח מצוין, והיא נעה על מסילה לטובת התאמה למקום לשורת המושבים השלישית. זה אומר שאם המושבים משוכים אחורה עד הסוף, לא באמת ניתן יהיה לשבת בשורה השלישית. אם מישהו רוצה לשבת בשורה השלישית צריך למשוך מעט קדימה את השורה השניה, דבר שיצמצם את מרווח הרגליים.

    אם אסכם את סעיפי העיצוב הפנימי והחיצוני, את איכות החומרים והתחושה – עד עכשיו האאוטלנדר החדש עשה קפיצת מדרגה משמעותית בהשוואה לקודמו, והוא לא נופל מהמתחרים.

     

    20211018_173727.jpg.48ef4e9052e97599f28723a2a939b1d9.jpg

     

    גם בהיבט הטכני מדובר ברכב חדש לחלוטין. המנוע המותקן בחזית האאוטלנדר הוא מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, אטמוספרי (כלומר לא טורבו) המספק 181 כ"ס ב 6000 סל"ד ו 24.9 קג"מ ב 3600 סל"ד. תיבת ההילוכים רציפה אבל בניגוד לתיבות רציפות פעולתה מנסה לדמות תיבת הילוכים רגילה, וזה דבר טוב. 

     

    עם תחילת הנסיעה האאוטלנדר מעדכן אותך שאם לא שמת לב מדובר ברכב אחר לחלוטין ממה שהכרת. מתלי הרכב מכויילים בקפידה (ביחס לסגמנט) והרכב מציג נוחות גבוהה מאוד למעשה בכל אתגר אליו זרקנו אותו. המתלים מבודדים היטב את המהמורות בכביש אבל לא מנתקים אותך הנהג מהנעשה. כנהג אתה מקבל בדיוק  את המידע שאתה רוצה מרכב כזה תוך שהוא מציג כבונוס אחיזת כביש גבוהה.

     

    שלא תחת מאמץ, הרכב שקט למדי עד שאחד הנוסעים ברכב שאל אותי אם זה רכב חשמלי. אז אולי זו הגזמה, אבל הרכב שקט מאוד ונעים.

    בלחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה נכנס רעש מנוע פחות נעים. גם הרעש שנכנס וגם איך שהוא נשמע, ואת זה אפשר לסדר באמצעות שינוי במערכת הפליטה, אבל אם אני עוסק בשטויות כאלה סימן שלא מצאתי משהו אחר לומר, אז תסיקו את המסקנות לבד.

     

    בנסיעה מהירה האאוטלנדר נינוח מאוד ונעים מאוד, שילוב של מנוע לא מתאמץ ומתלים מצויינים.

    אם חיפשת ולא ראיתם עד עכשיו את נתון התאוצה הרשמי של האאוטלנדר החדש, זה בגלל שהוא לא רשום בשום מקום. בברושור הרשמי והיפה של מיצובישי בסעיף 'ביצועים' רשום רדיוס סיבוב מינימלי וצריכת דלק משולבת. לקח לי הרבה זמן גוגל למצוא שבחו"ל הרכב מאיץ מ 0 ל 60 מייל לשעה (96 קמ"ש) ב 8.6 שניות. את נתון המהירות המירבית לא מצאתי, עימכם הסליחה.

     

    צריכת הדלק הרשמית של האאוטלנדר עומדת על 8.7 ליטר ל 100 ק"מ שהם 11.5 ק"מ לליטר אבל לפי נתוני יצרן ולא לפי WLTP. במהלך המבחן שעשיתי לרכב, בנסיעה משולבת רגילה לחלוטין הרכב עבר 10.6 ק"מ לכל ליטר. במבחן נהיגה הכי חסכוני שיש, הצלחתי לסחוט מהאאוטלנדר החביב 18.9 ק"מ לכל ליטר, וזה נאה למדי.

    האאוטלנדר מצוייד בכל מערכות הבטיחות המקוריות הנדרשות ומקבל ציון 6 בסעיף זה (6 מתוך 8 כפי שהגדיר משרד התחבורה)

     

    המחירים של האאוטלנדר החדש לא זולים – מחיר גירסת הבסיס הוא 183,900 ₪ והוא עולה עד 241,900 ₪ לגירסה הבכירה ביותר. באמצע  עוד חמש רמות גימור. מצד שני, לא תמצאו רכב שבעה מקומות יותר זול, (למעט דאצ'יה).

    בסיכומו של דבר, האאוטלנדר החדש הוא רכב מצוין. נקודה.

     

    המבחן פורסם באתר car-pad של יואב פולס

    20211018_172903.jpg

     

    20211018_172956.jpg

     

    20211018_173033.jpg

     

    20211018_173050.jpg

     

    20211018_173214.jpg

     

    20211018_173256.jpg

     

    20211018_173319.jpg

     

    20211018_173328.jpg

     

    20211018_173406 - Copy.jpg

     

    20211018_173708.jpg

     

    משנית.jpg

     


    User Feedback

    Recommended Comments



    הי, תודה על המבחן
    תוכל להרחיב על השורה השלישית? במבחנים אחרים אמרו שהיא צפופה ופחות טובה מהדור הקודם.
    האם לילדים יהיה נוח בה? יש מיזוג אליה?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 5 דקות, mcshmupi כתב:

    האם לילדים יהיה נוח בה? יש מיזוג אליה?

    קטנים כן, אולי. 

    מיזוג - לא זוכר. צריך לבדוק במפרט הטכני. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    רק בשני דברים מהותיים מאוד הדגם החדש חוטא בו

    מחיר ומערכת אמינה משנות ה80, כנראה אמינה אך ב2021 אתה מצפה לקבל מוצר אחר.

    במידה והדגם פלאג אין יגיע במחיר הנכון יש כאן אס מנצח, בספק רב מאוד שזה יקרה.

     

     

    במחיר הזה ובמנוע הזה לא רואה מעלה על התמחרות

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    סקירה מעולה

     

    חבל רק (מבחינתי לפחות) שלא החליפו לו את השם, כי "אאוטלנדר" מחוק לחלוטין בעיני בזכות הדור היוצא ובזכות יחסי הציבור שעשה לו היוזר הנושא את שמו בפורום

     

     

    • מצחיק 3
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    קרוז קונטורל 90 קמ"ש, כביש החוף בלילה (כשאין תנועה). 

    מנוע על 1400 סל"ד אם אני זוכר נכון. 

     

    הנה, במיוחד לספקנים אני גם מצלם, בד"כ כדי שאוכל לחזור לנתונים כשאני כותב:

     

    20211019_214052.jpg.4bfedf96ff13a70f0825ebbc91968e2d.jpg

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 4 שעות, discoTD5 כתב:

    ב 2006 יצא הדור השני של האאוטלנדר, ובשנת 2012 יצא הדור השלישי, זה שהתחבב כל-כך על עם-ישראל להמוניו והביא את האאוטלנדר לככב ברשימת המבוקשים. יחד עם מחיר אגרסיבי, ועסקאות ליסינג זולות הפך האאוטלנדר הזה גם לחביב ציי הרכב תוך שהוא מציע פתרון לשבעה מקומות.

     

    היום אנחנו עם הדור הרביעי של האאוטלנדר שהפעם עשה קפיצת דרך דרמטית בכל היבט.

     

    היי, פספסת את הדור הרביעי של האאוטלנדר שהגיע לארץ ביולי 2015... עם מתיחת פנים משמעותית, ותוספות.

     

    חוץ מזה תודה על הסקירה, היתה לי ממש הפתעה נעימה כשנכנסתי לפורום ואני באמצע לקרוא. 

    לפני 4 שעות, discoTD5 כתב:

    בלחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה נכנס רעש מנוע פחות נעים. גם הרעש שנכנס וגם איך שהוא נשמע, ואת זה אפשר לסדר באמצעות שינוי במערכת הפליטה

     

    נשמע מעניין, איך אפשר לסדר?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 4 שעות, discoTD5 כתב:

    במבחן נהיגה הכי חסכוני שיש, הצלחתי לסחוט מהאאוטלנדר החביב 18.9 ק"מ לכל ליטר, וזה נאה למדי.

     

    וואו! לי זה לא יקרה בחיים, כי אני ונהיגה חסכונית לא הולכים יחד, אבל וואו... לא יאומן.

     

    רק בשביל הסקרנות, איך עושים את זה? אתה יכול לפרט איך הגעת ל18.9 לליטר?

    לפני 20 דקות, discoTD5 כתב:

    הנה, במיוחד לספקנים אני גם מצלם

     

    אוקיי, נתונים של מחשב באמצע הדרך זה לא ממש אמיתי... צריך לתדלק ולאפס ק"מ.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    כל רכב שאני לוקח, אני עושה לו בדיקה של צריכת דלק אופטימלית. כמעט הכי חסכוני שאפשר לסחוט ממנו.

    למה 'כמעט'? כי אני משתמש בקרוז קונטרול שהוא בהגדרה לא הכי חסכוני. אפשר יותר חסכוני ממנו.

    אבל עם כל כלי הרכב אני עושה בדיוק את אותה הבדיקה, ובדיוק את אותו המסלול. 

    קרוז קונטרול, 90 קמ"ש. (למעט רכבי פיג'ו עם תיבת 8 הילוכים. הוא עוברים להילוך שמיני ב 94  קמש לערך, אז שם אני קובע מהירות מעט יותר גבוהה).  כולם אופטימיים / מזייפים בערך אותו הדבר. 

    אם תקראו בכתבה במהלך המבחן צריכת הדלק הממוצעת היתה 10.6 ק"מ לליטר. וזו צריכת דלק עם נסיעות עירוניות, פקקים, וגם רגל אגרסיבית על דוושת התאוצה. אין סיכוי בעולם שאני עושה בדיקה כזו על מיכל דלק מלא. 

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אגב, גם זה קצת אופטימי לנסועה שאתה מתאר אא"כ אתה בודק עם רכב ריק (שזה די סותר את מהות הרכב הזה)

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 4 שעות, mcshmupi כתב:

    תוכל להרחיב על השורה השלישית? במבחנים אחרים אמרו שהיא צפופה ופחות טובה מהדור הקודם.
    האם לילדים יהיה נוח בה? יש מיזוג אליה?

     

    אין שינוי משמעותי מהדור הקודם. זה ענין של סנטימטר לפה או לשם. לילדים נוח בה. אבל זה לא טויוטה סיאנה. זה יותר לילדים עד גיל 10 (אבל תכלס אם רוצים, אפשר להושיב שם גם מבוגרים לא קלסטרופוביים. כמובן שלא יהיה להם הכי נוח).

     

    אין מיזוג לשורה השלישית אבל יש מיזוג לשורה השניה, בדגם שלי - גם עם צג ושליטה בטמפרטורה.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 1 דקה, outlander כתב:

    אבל תכלס אם רוצים, אפשר להושיב שם גם מבוגרים לא קלסטרופוביים

    אין מצב בעולם להושיב שם מבוגר (אלא אם זו חמותך) שאינו קטוע רגליים. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...