Jump to content
  • מאזדה 3 -2022. זה פרימיום? יש כיסוי להצהרות?


    ceyal

    "היו זמנים אני אותם זוכרת.."

     

    מאזדה 323 או בשמה המוכר יותר, לאנטיס, היתה מלכת המכירות בשנות התשעים של המאה שעברה ובתחילת המילניום  .

    מדובר היה ברכב משפחתי בסיסי, (לא) מעוצב בצורה בסיסית ואנונימית, לא נוח במיוחד וגם צפוף, שהתחרה ראש בראש במיצובישי לנסר, טויוטה קורולה, סובארו אימפרזה וכמובן הונדה סיביק ובהצלחה גדולה.

    בתקופה הזאת, הקוריאניות היו בעיקר כל מיני דברים עתיקים לא אמינים ולא מעוצבים סביב מנוע ותיבות הילוכים מיושנות של יצרנים אחרים, האירופאיות נסעו מידי פעם, בעיקר בין ביקור במוסך למשנהו וסין היתה בגדר קוריוז. ככה שהיפנים שלטו ללא עוררין בשוק הישראלי, בעיקר בגלל מוניטין של אמינות, פשטות ומחירי תחזוקה זולים יחסית וכאמור הלאנטיס עלתה על כולנה.

    בשנת 2004 העולם (או יותר נכון, העולם בין חדרה לגדרה) עצר את נשימתו. השמועה על הפלא החדש, מאזדה 3, שנולדה בשיתוף פעולה עם (או יותר נכון בבעלות) פורד והשתמשה בפלטפורמה משותפת עם הפוקוס, עברה כמו אש במפעל מכוניות.

    השמועות סיפרו על מכונית עם התנהגות כביש מדהימה, בדומה לפוקוס של אותם שנים. עיצוב עגלגל ספורטיבי (שנראה עדכני עד היום), מנועים חדשים וחזקים. למעשה אנחנו מדברים על משפחתית ספורטיבית (בערך כן?)

    בהיצע היה מרכב סדאן והאצ'בק.

     

    העיצוב צעק מכל פינה "אני רכב ספורט". לוח השעונים, ידית ההילוכים, תיבת ההילוכים שהציגה אפשרות להעברת הילוכים ידנית (מה שהחברה בשכונה קראו "טיפטרוניק"), יחידות תאורה מעוצבות כזרקורים וזינוק מופרע בלחיצה חזקה על הדוושה.

    המאזדה 3 היתה המשפחתית המזוהה ביותר ומושא חלומם של נהגי הליסינג לפני שהגיעו לכאן דמויי הג'יפונים.

    במהלך השנים המזאדה 3 עברה ארבעה לידות מחדש. הדור השני שהוצג ב 2009 המשיך לשמור על מסורת ההנאה מנהיגה, חדוות הלחיצה על המצערת נשארה, האבזור שודרג ואיכות החומרים השתפרה אך המנועים הפכו חלשים יותר, צריכת הדלק עלתה ולמעשה לראשונה מאז הוצגה, המאזדה 3 התחילה לאבד גובה בישראל.

    המתחרות היו נוחות יותר ומרווחות יותר, ועכשיו גם חזקות יותר.

     

     הדור השלישי, שלא הסתמך על שת"פ עם פורד, השתפר באיכות ההרכבה, קיבל עיצוב חדש ורענן בשם – "קודו" או בעברית "ריגוש בתנועה" )מה שתגידו) והגיע עם מנוע חדש, סקייאקטיב. על הדרך ה-3 איבדה גם את חדות הנהיגה ולמרות איבזור עשיר כמו מסך מגע גדול בעברית מלאה, תצוגה עילית, ותוספות בטיחותיות חשובות כמו בלימה אוטונומית לראשונה בישראל, ה 3 המשיכה לאבד כאן גובה.   ה-3 הפכה לצפופה מאחור, בעיקר בשל הגג המשתפל, פחות נוחה ופחות מתקשרת. קסם הזום זום איבד קצת מזמזומו.

    כידוע, או שלא, מאזדה היפנית היא חברה קטנה. במיוחד ביחס ליצרניות הרכבים המתחרות כדוגמת טויוטה ושות'.

    כושר הייצור נכון ל 2022 עומד על כ 1.5 מליון מכוניות. זה נשמע הרבה עד שמסתכלים על טויוטה שמייצרת יותר מעשרה מליון רכבים בשנה.

    ב 2019 עם השקת הדור הרביעי והחדש של ה-3, הודיעה מאזדה על אסטרטגיית מכירות חדשה. המכוניות שלה, כולן, ייוצרו באיכות פרימיום.

     

    מה זה אומר?

    הרכבה מדוייקת יותר, עם מרווחים צפופים, איכות חומרים טובה מאד, שילוב של עור, דמוי עור ופלסטיקה רכה, תפירות, הגדלת מרווח המחייה ופחות גימיקים עיצוביים.

    וכמובן לא לשכוח את התוספת האולטימטיבית, תאורות לד בכל הגזרות. פנים וחוץ.

    העיצוב החיצוני הפך לחד וחלק יותר אך גם עגלגל בפינות, רחב וארוך יותר. שבכה קדמית עצומה כמיטב המסורת העכשוית, אף ארוך כאורך הגלות מלפנים ויחידות תאורה קטנות. במילים אחרות, תראו אותי – גדלתי. אני פחות זום זום, יותר פרימיום.

     

    איפוק וכבוד, בגרות, יותר שחור לבן, פחות בלגאן. סמוראי מיושב בדעתו.

    image.thumb.jpeg.b95a98f4a425c253b34f52f5836d3b01.jpeg

     

    במסגרת השינוי (ואולי כדי לחסוך), הוחלפו המתלים האחוריים הנפרדים בקורת רוחב שזולה יותר לייצור אך פוגעת בביצועי הזום זום הקדושים, כמו גם בנוחות.

    לפני שהגיעה לידיי ה-3, הייתי די בטוח שמדובר בסוג של שינוי קוסמטי לרכב בינוני צפוף וחסר השראה.

    בעולם החשמלי/היברידי והסיני עם כל הפיצ'רים, המסכים הצבעוניים הענקיים, המצלמות, הגגות הפנוראמיים, הכסאות החשמליים, תאורות האווירה ושאר הירקות הטכנולוגיים, ה-3 נראית מיושנת ודי משעממת. כמו הדודה הזקנה הזאת שאף אחד לא זוכר איך היא הגיעה למשפחה.

    עד שפתחתי את דלת הנהג. אני לא אגיד ש BMW נמצאים תחת איום, גם לא מרצדס. אבל רבותי, יש לנו כאן איכות. איכות בעוצמה גבוהה.

    משטחים גדולים עטופים בנדיבות ביריעות דמוי עור, עם תפירה כפולה אמיתית, פלסטיקה רכה ונעימה ואפילו האיזורים הנסתרים, שהרבה יצרניות מחפפות שם, הפלסטיקה איכותית, גמישה ונעימה למגע.

    הכל עטוף בנגיעות כרום, בדיוק במידה הנכונה כדי לקשט ולא להשתלט.

    image.thumb.jpeg.a8296dcf20cf33e9048cfbacd58981a6.jpeg

     

    image.thumb.jpeg.9552c49e96b48f400d3504d2987a5d33.jpeg

     

    image.thumb.jpeg.bd04ec2836da006a5bba761f391ac8af.jpeg

     

    image.thumb.jpeg.b2308c52efea0ced6207a8f6ee85f1bf.jpeg

     

    image.thumb.jpeg.862ffde3e29abb4b883b25289a59d25e.jpeg

     

    image.thumb.jpeg.e7a7fcf7ad986fa147859dd8315c7e60.jpeg

     

    IMG_20220627_192409.thumb.jpg.3a5cd4972afa65d78c26802d8e735210.jpg

     

    IMG_20220627_183917.thumb.jpg.93f8496b3e0180a611b34799c7d1becb.jpg

     

    המושבים מוצקים, אוחזים היטב, נוחים במידה מפתיעה ותנוחת הנהיגה מושלמת. ההגה נופל לידיים, ידית ההילוכים  במקום המדוייק ביותר והגלגלות ששולטות על המולטימדיה מתגלות כגאונות. אתה לא זז כדי ללחוץ על מסכים, לא צריך להתרכז בשום דבר חוץ מנהיגה. נהדר.

    מה שכן, הגג המשתפל בחדות, במיוחד בקורות A, ביחד עם מראות חיצוניות שמאד קרובות לנהג, נותנות תחושה קלאוסטרופובית וצפופה. האמת שזאת לא רק תחושה. אני בגובה ממוצע, 1.73 מטר, ובד"כ צריך להזיז את המושב קדימה.

    כאן, בפעם הראשונה, נאלצתי להזיז את הכיסא לאחור כדי לא לדפוק את הראש בתקרה ושיהיה מקום לידיים ושהברכיים לא יחטפו מכות מהגשר האמצעי.

    image.thumb.jpeg.e06c2fea7a7bfc3f1c9889a3235294d6.jpeg

     

     

    זה לא סוף העולם והתרגלתי לזה אחרי יום או יומיים, אבל עדיין, הכניסה לרכב לא נוחה ובתוספת החלונות, או שמא מוטב לומר חרכי הירי, זה משהו שצריך להתרגל אליו.

    דבר ראוי לציון, מושב הנוסע מתכוונן גם לגובה. אני תמיד שם לב שהנהג בד"כ יושב גבוה והנוסע שלידו בלתי נראה. כאן אפשר להרים את המושב לגובה. אחלה.

     

    השורה השניה היתה תמיד נקודת התורפה של ה 3. וכאן יש לי בשורות. הדור החדש מגיע עם מרווח סרנים של לא פחות מ 2.72 מטר ועוד חצי סנטימטר שלם (תודה @discoTD5על האבחון הזריז)

    אז נכון, הגג משתפל גם מאחור, אבל אם אתם לא מטפסים לגובה, הישיבה נוחה, מרווחת ויש מקום לשלושה אנשים בנוחות יחסית. מה שכן, התעלה הגבוהה המעצבנת באמצע הרכב מתחרה בחוסר התועלת שלה עם אאודי. לאדם מבוגר יהיה קשה לשבת שם.

    תא המטען מרווח וגדול אך שפת ההטענה גבוהה ופתח תא המטען קטן גם הוא מה שמצריך תמרונים וכיפוף גב כדי להכניס את מה שצריך.

    מינוס שלא אמור להיות, אין שום אביזרי קשירה, ווים או מתלים ואי אפשר לאבטח את המטען. אם נגיד קניתם אבטיח, תדביקו עליו סקוצ'ים שלא יברח.

    image.thumb.jpeg.363d2fc4de23e67e21d39000a858b09c.jpeg

     

    image.thumb.jpeg.81223f2d595a49d05e1ea40f7e722c07.jpeg

    ואיך הזום זום?

    גם כאן יש לי בשורות. נכון שמדובר במנוע 2 ליטר עם 165 כ"ס נאים, אבל כשהמתחרים משתמשים  במנועים בעלי מגדשי טורבו שמספקים את מירב הכח בסל"ד כמעט אפסי ושומרים על צריכת דלק שפויה וכח זמין כל הזמן, היתה לי תחושה שאני הולך לבלות די הרבה זמן עם רגל לחוצה עד הסוף ומנוע צורח, כדי לקבל את מה שאני רגיל מהמתחרים המטורבטים.

     

    מתברר שגם כאן מאזדה עשו עבודה טובה מאד. מנוע ה sky active מספק את הסחורה כבר מסל"ד נמוך יחסית, ושומר על הכח רציף לכל אורך הסל"ד.

    אין צורך לאמץ את המנוע ותעיד צריכת הדלק הממוצעת בנהיגה מנהלתית – באיזור ה 15 ק"מ לליטר בנהיגה של כ 300 ק"מ עם מעט פקקים.

    וכשבא לך ללחוץ? אני אתן את נתון ה 0-100 האלמותי.הם טוענים ל 8.5. אני מדדתי בעזרת אפליקציה בכביש ישר, נתון טוב מאד שנע בין 8.1 שניות לבין 8.4

    אז אפשר ללחוץ. לא נתבייש.

     

    יש עוד ביטוי לאספקט הפרימיום. הבידוד.

    שקט מוחלט בכל מהירות עד לאיזור מספרים תלת סיפרתיים מכובדים (בתיאוריה כמובן).

    המנוע מבודד כמעט לחלוטין ומשמיע את קולו רק כשלוחצים עד הסוף, רעשי רוח כמעט ואין והרעש היחידי מגיע מהאספלט. וגם זה, רק כשהאספלט ישן.

    אין לכם מושג איך שקט עוזר לנהיגה רגועה ונטולת עצבים. שקט ומנוע שיודע לספק את הסחורה.

    וכאן יש את שניהם.

     

    אני פחות מבין את הבחירה בתיבת ההילוכים מהדור הקודם, עם שישה הילוכים והעברה מכאנית, במקום לקחת את התיבה האלקטרונית המצויינת של אייזין בעלת שמונת ההילוכים שמככבת בהמון רכבים כבר מ 2017. אבל כנראה זה עוד מהלך שנועד לחסוך.

    זה לא קריטי, אבל לדעתי תוספת של שני הילוכים היו הופכים את יחסי ההעברה לקצרים יותר ואת המנוע לזמין יותר. שוב, זה לא ממש נחוץ לנהיגה יומיומית רגילה, אבל היה נחמד לקבל את זה.

     

    ומה עם הזום זום? או, יפה ששאלתם.

    את הזום זום אפשר לחלק לשניים.

    ההתנהגות הדינמית, וההנאה מהנהיגה.

    ההתנהגות הספורטיבית עדיין שם. הפניית הגה מהירה , זוויות גלגול שכמעט לא קיימות, שליטה טובה מאד ברכב ומנוע טוב שדוחף את כל העסק קדימה בבטחון ומשרה תחושה של שליטה גמורה על מה שקורה.

    מצד שני, הקורה המפותלת המטופשת הזאת מאחור, גורמת לתחושה של רכיבה על חמור.

    בנהיגה מעט יותר תובענית, אתה מרגיש שהצד האחורי עוד שניה בורח בכל הפניית הגה מהירה. אם אתה עולה על שיבוש בכביש, יש סיכוי לא קטן שהוא באמת יברח.

    הריסון בעייתי והסרן האחורי מתקשה לעקוב אחרי פני הכביש אם הוא לא חלק לגמרי.

    זה עלול להגיע גם לקפיצה קטנה באויר אם אתה באמת מהיר.

    אז נכון, ב 99 אחוז מצורות הנהיגה הסטנדרטיות זה לא מורגש ולא מפריע והנוחות כמעט ולא נפגעת, אבל הזום זום הזה, הרבה מהכיף המקורי נעלם.

     

    אני חייב לציין לטובה את אבזור הבטיחות. גם כאן, כיאה למותג שהחליט שהוא פרימיום, יש הכל. אבל ממש הכל וכבר מרמת הגימור הבסיסית.

    בקרה דינמית על  סטיה מהנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט דינמית, שמירה על מרכז הנתיב, התראה על רכב בשטח המת מאחור ועוד מלא קיצורי שמות ואותיות.

    בפועל זה עובד נהדר. צריך רק לזכור שהראש היפני החליט שאפשר לבחור בבקרת שיוט דינמית ללא שמירה על מרכז הנתיב או עם. ויש 2 כפתורים נפרדים. למה? ככה.

    מנגנון השמירה על מרכז הנתיב עושה את זה בעדינות, עם נגיעות קלות בהגה. אפשר להתמכר לזה בקלות. תוסיפו בקרת שיוט דינמית וזה מתכון לנהיגה מהנה ורגועה. רק לא להרדם כן?

     

    את בקרת השיוט אפשר להפעיל מ 0 קמ"ש והיא יודעת לזחול בפקקים, לעצור עד ל 5 שניות עם Auto hold, ולהמשיך הלאה ואם מדובר בזמן ארוך יותר, להתחלת נסיעה לוחצים על SET וזהו. הרכב חוזר לנוע.

    זה מוציא את העוקץ מנהיגת הפקקים המעצבנת ולמרות שחששתי בהתחלה, המערכת עובדת מצויין, בולמת ומאיצה בהדרגתיות ונותנת תחושת בטחון. גם כאן כמובן צריך להיות עם האצבע על הדופק, או עם הרגל על הבלם.

     

    מערכת המולטימדיה מצויינת. פשוט כך. מהירה מאד, כוללת אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ולאחר לימוד קצר, נוח מאד לתפעל אותה עם הגלגלת. מערכות הבטיחות ותכונות נוספות מופעלות דרך המסך. כל השאר, מכפתורים פיזיים השבח לאל.

    אמנם אנחנו מדברים על 8.8 אינטש שנפרסים יותר מידי לרוב לטעמי, אבל זה הופך להיות סוג של סטנדרט ולמרות שהמסך יחסית קטן, יש בו מה שצריך.

    אנדרואיד אוטו נפרסת ל2 חלונות, גדול מרכזי וקטן יותר בצד ימין. אפשר לשלב בחלון אחד מפה ובחלון הקטן יותר את אפליקציית השמע האהובה עליכם, פודקסטים או מה שתרצו. כשנכנסת שיחה, האפליקציה מספיק נבונה להעביר אותה לחלון הצדדי הקטן ולהשאיר את מערכת הניווט עובדת על החלון הגדול.

    המולטימדיה מתורגמת לעברית כמעט ללא שגיאות, ולא מגיעה עם ניווט.

    מי שרוצה יכול לרכוש כרטיס SD מהיבואן. מדובר במערכת של NNG שמשתלבת בצורה נהדרת באקוסיסטם של מזדה.

     

    לוח השעונים אינפורמטיבי, מכיל בתוכו מסך  7 אינטש עם תצוגות שונות והוא חד וברור בצורה כזאת שאם לא הייתי יודע שמדובר בצג LCD, הייתי בטוח שיש שם מד אנלוגי.

     

    מערכת הקול טובה מאד. ברמות האבזור הגבוהות יש מערכת שמע של BOSE אבל גם ברמה הבסיסית יש 8 רמקולים ואפשרות כיונון טובה.

    בקרת האקלים מחולקת לשתי איזורים. המזגן חזק ומקרר את הרכב בתוך מספר דקות ושומר עליו בטמפרטורה הרצויה.  כמובן שיש פתחי מיזוג ליושבים מאחור ללא שליטה על הטמפרטורה.

     

    image.thumb.jpeg.2c1adb1d31a90a307057f731fa7d95f1.jpeg

     

    סיכום?

    מאזדה הכריזו שהם פרימיום. מבחינתי האישית, לפחות ב-3, הם כמעט שם. עוד קצת ליטושים בקצוות

     כמו במתכת החשופה במסגרות החלון, או העדר אפשרויות קשירת מטען, או תא מטען שנפתח ידנית ואולי מסך גדול יותר עם יותר חיבורי USB וקצת יותר הקפדה על כיסויים נפתחים כמו לדוגמה, מעל מחזיק הכוסות החשוף.

    אבל אפשר לתת להם 85.

    ה-3 מתחרה היטב בסגמנט המשפחתיות, היא נאה מאד, משדרת פרימיום, חסכונית, בוגרת ואם תלחצו אותי לקיר, אני מעדיף אותה על האוקטביה.

    ברמת גימור קומפורט, עם מחיר של 137.5 אלף שקלים לפני הנחות ה-3 מתמודדת שווה מול שווים עם המבחר הקיים היום ותוספת הפלפל, (גם אם הוא פחות חריף) והתנהגות כביש שטובה יותר מהמתחרות לטעמי, עושה את התבשיל לראוי בהחלט לבחינה.

     

     

     

     

    image.jpeg

    • אהבתי 1

    User Feedback

    Recommended Comments



    תודה על הביקורת. 

    הרשמים שלנו מאוד דומים.

    אין הרבה שינויים בין 2022 ל-2020 ממה שכתבת.

    ראיתי שבפרימיום אפשר לקבל מושבים עם כיוון חשמלי ועוד כל מיני דברים קטנים (לעומת הספיריט). מעניין אותי תג המחיר, שכן ספיריט אפשר לעלות על הכביש באזור ה-146-147 עם קצת מיקוח (למרות שמאזדה בונקרים).

    ב-2020 כשהיא רק הגיעה, בחנתי את כל המתחרות בערך (חוץ מהפוקוס שטרם הגיע אז), כולן היו טובות, לדעתי המאזדה התעלתה על כולן (לעומת העשור/דור הקודם בו לא הייתי שם אותה גם בטופ 3 של המשפחתיות).

    סך הכל עשו קפיצה מאוד יפה עם הדור הנוכחי. בהחלט ויתרו על הזום זום, אבל היא עדיין סבירה, למי שצריך משפחתית ואין תקציב להוט האצ'. כלומר ביחס למתחרות שלה.

    המנוע אכן סביר ואכן נקודת התורפה הגדולה שלה לדעתי. לחובבי הטורבו, יהיה קשוח להתרגל. 

    לאחותי יש אחת 2020 (ספיריט) - עדיין ללא אף קרקוש ושקט מופתי בנסיעה בין עירונית בהתאם לתנאי הדרך מה שנקרא. לדעתי, הכי קרוב למרצדס (מבחינת איכות ונוחות נהיגה) שאפשר לקבל במשפחתית, אבל כמובן שלא שם. 

    עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.
    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    יש בהחלט התקמצנות על האבזור הנוסף

    כיסאות עם כוונון חשמלי, חיישני חניה, מצלמות היקפיות, תצוגה עילית שבכלל לא מגיעה לארץ, ועוד כל מיני פיצ'פקס קטנים שהיום מגיעים ברכבים אחרים ברמת הכניסה וכאן גם לא ברמה האמצעית.

     

    הקפיצה בין הקומפורט לספיריט לא משמעותית. גג שמש, מראה מתכהה חשמלית,  חישוקי 18 ותאורת לד עם "חתימה". 

    מצד שני, תוספת של 7K ש"ח על זה, עושה את זה משתלם.

    • אהבתי 2
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    תודה על המאמר. 

    אני מסכים עם הכל, אבל חוץ מדלק - לדעתי זה רכב שבנסיעה מאומצת דווקא כן יבלע דלק יותר בהשוואה למתחרות (לא בטוח עד כמה משמעותי, תלוי בסגנון נהיגה). מי שמחפש רכב חסכוני, מאזדה 3 זה לא הכיוון. בעיקר אם הנסועה היא גבוהה. אבל משאר הבחינות - איכות, עיצוב, כוח, הנאה מנהיגה, הרכב הזה אכן נותן בראש.

     

    לדעתי ה interior בשילוב צבעים אדום שחור פשוט מושלם.

    744C94CF-831A-46F2-9E1D-D07973CC1AC8.thumb.jpeg.48209677af28a36c1f590304c8b71997.jpeg

     

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    חבל רק שלא מביאים את זה לארץ..

    בנוגע לצריכת הדלק, בהחלט אם תלחץ תגיע גם ל 5 ק"מ לליטר. אבל בוא נגיד שהגעתי לזה גם באוקטביה וגם בקורולה היבריד. שלא לדבר על מיצובישי...

    לחיצות ונהיגה מאומצת לא נלקחת בחשבון.

     

    בנהיגה סטנדרטית מכוון ת"א ירושלים וחזרה הממוצע אצלי נע סביב ה 12.8-13.5

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני חושב שאפשר לקבל את שילוב הצבעים האלו בבלאק אדישן, לא יודע עד כמה זה שווה את התוספת שהם מבקשים.

    וחוץ מזה חבל שלא מייבאים את ה2.5 טורבו. מתגלה כפנינה אמיתית לפחות לפי הביקורת. 

     

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 36 דקות, CarloAbarth כתב:

    אני חושב שאפשר לקבל את שילוב הצבעים האלו בבלאק אדישן, לא יודע עד כמה זה שווה את התוספת שהם מבקשים.

    וחוץ מזה חבל שלא מייבאים את ה2.5 טורבו. מתגלה כפנינה אמיתית לפחות לפי הביקורת. 

     

    מסכים !

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 3 שעות, arc55tg כתב:

    תודה על המאמר. 

    אני מסכים עם הכל, אבל חוץ מדלק - לדעתי זה רכב שבנסיעה מאומצת דווקא כן יבלע דלק יותר בהשוואה למתחרות (לא בטוח עד כמה משמעותי, תלוי בסגנון נהיגה). מי שמחפש רכב חסכוני, מאזדה 3 זה לא הכיוון. בעיקר אם הנסועה היא גבוהה. אבל משאר הבחינות - איכות, עיצוב, כוח, הנאה מנהיגה, הרכב הזה אכן נותן בראש.

     

    לדעתי ה interior בשילוב צבעים אדום שחור פשוט מושלם.

    744C94CF-831A-46F2-9E1D-D07973CC1AC8.thumb.jpeg.48209677af28a36c1f590304c8b71997.jpeg

     

    אצל אחותי אחרי שנתיים, מדוד במשאבה, 90-10 לטובת בין עירוני, רגל לא קלה יש לה (אוהבת ללחוץ ומשייטת בכביש החוף הריק לרוב, אז לא ממש על 90 קמ"ש) יוצא לה במשולב 1:13.6. 

    אני מאמין שעם נהיגה עדינה יותר אפשר גם יותר טוב. 

    זה לא רכב היברידי אבל גם לא דודג' ראם.

    מי שקונה מכונית ב-150 אש"ח, ההבדל בין 1:14 ל-1:18 זה לא מה שישנה המון כלכלית. 

    כיד 2 בעוד כמה שנים זה בהחלט יכול להיות שיקול משמעותי ובהחלט חיסרון לרעתה. 

    לפני 8 דקות, outnex כתב:

    הייתה מתיחת פנים בהשוואה ל2019?

    מ-2020 דור חדש. 

    לפני כשעה, CarloAbarth כתב:

    אני חושב שאפשר לקבל את שילוב הצבעים האלו בבלאק אדישן, לא יודע עד כמה זה שווה את התוספת שהם מבקשים.

    וחוץ מזה חבל שלא מייבאים את ה2.5 טורבו. מתגלה כפנינה אמיתית לפחות לפי הביקורת. 

     

    היה בחור שייבא, לא זוכר כמה יצא לו בסוף. סביב ה-240.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לי יש את הדור הקודם של 3, גם עם אותו מנוע 2.0.

     

    להגיד שהיא בולעת דלק? לא יותר ממשפחתומטית 1.6 ממוצעת. לי יוצא סביב ה1:13 בנסיעה לא תמיד רגועה.

     

    אם הייתי נוסע כמו סבתא, כנראה שהייתי חוסך יותר, אבל עם הנסועה הלא גבוהה שלי זה לא משמעותי. ואני, ברוך ואדים, מרוויח מספיק כדי לא להתחשבן על דלק.

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הכוונה הייתה ש אי אפשר לקרוא לזה חסכוני. יש רכבים יותר חסכוניים בקטגוריה, וזה בוודאי משמעותי למי שהנסועה שלו גבוהה.

    עריכה אחרונה על ידי arc55tg
    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני ממש מחבב את הליין הנוכחי של מאזדה. רכבים איכותיים, כיפיים ולא מסבכים. יצא לי לנהוג לא מזמן במאזדה 2 ואפילו שהיא כבר מיושנת ומחסירה מערכות בטיחות אני עדיין יכול להבין אנשים שבוחרים בה, בוודאי במחיר ובזמינות הנוכחיים.

    ה-3 הבסיסית במחירה הנוכחי היא דיי מציאה כשקורולה בנזין עם מנוע 1.5 וגיר רציף עולה כמעט אותו הדבר. כבונוס הגלגלים הקטנים גם מעניקים נוחות נסיעה עדיפה.

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 57 דקות, outnex כתב:

    הייתה מתיחת פנים בהשוואה ל2019?

    לא משהו משמעותי. עדכוני תוכנה, עדכוני מערכות הבטיחות ותיקונים כאן ושם.

    אם אני לא טועה, נוספו כל מערכות הבטיחות החל מרמת הגימור הבסיסית.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    איך הרגיש לך המזגן? היה לי כזו בתור רכב גישור וכל כניסה ביום חם לאחר שהרכב עמד בשמש היתה דיי סיוט. לא יודע אם זה היה האקזמפלר שקיבלתי  שהיה בן שנה ו30K או שזה מאפיין את הדגם.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני נהגתי ב-3 באוגוסט 2019 והיא זכורה לי כחדר קירור על גלגלים. גם ה-2 שנהגתי בה לאחרונה הקפיאה אותי.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 17 דקות, blackpolo כתב:

    איך הרגיש לך המזגן? היה לי כזו בתור רכב גישור וכל כניסה ביום חם לאחר שהרכב עמד בשמש היתה דיי סיוט. לא יודע אם זה היה האקזמפלר שקיבלתי  שהיה בן שנה ו30K או שזה מאפיין את הדגם.

    האמת שלוקח לו יותר מידי זמן כדי לקרר רכב שעמד בשמש במשך כמה שעות.

    מה זה יותר מידי? יותר מדקה או שתיים. למעשה די מעיק.

    ואם פתחי המיזוג האחוריים פתוחים, מהירות המאווררים נחלשת בצורה משמעותית.

     

    אחרי אותם שתי דקות, הרכב מתקרר ואכן מקפיא. 

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...