ביגואר משלימים את רענון מערך הרכבים שלהם, וחושפים מתיחת פנים לבייבי שבהיצע הקרוסאוברים של היצרנית הבריטית/הודית.
המונח מתיחת פנים קצת מטעה במקרה הזה, ואל תתנו למראה המוכר להוליכם שולל, כי מתחת לעיצוב המוכר מדובר במכונית חדשה (כמעט) לחלוטין (בדומה מאוד למה שהם עם אחותה הריינג׳ רובר איווק בשנה שעברה).
אם בכל זאת תתעקשו לחפש שינויים עיצוביים, תמצאו גריל ופגושים חדשים, כמו גם יחידות תאורת לד מקדימה ומאחורה חדשות.
ה-E-Pace יושבת כעת על פלטפורמת PTA של קבוצת יגואר -לנד רובר שמציעה אמנם ניהוג, נוחות ועידון משופרים, אך המטרה המרכזית במעבר לפלטפורמה החדשה היא היכולת להציע יחידות היברידיות חדשות שהפלטפורמה הישנה של פורד עליה ישבה הגרסה הקודמת, לא ידעה לעשות.
לא פחות משישה מתוך שבעת המנועים החדשים מציעים הנעה היברידית ברמה כלשהי, כאשר רק גרסת הדיזל 160 כ״ס הנעה קדמית הידנית (לא משהו שיגיע למחוזותינו כנראה) נטולת כל הנעה כזו.
אותה יחידת הינע דיזלית כמו גם גרסת 200 כ״ס משודכות לגיר 9 הילוכים אוטומטי והנעה כפולה, זוכות למערכת היברידית קלה (48V).
כל שלושת דגמי הבנזין 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים בגרסאות 197 כ"ס (8 שניות למאה), 246 כ"ס (7 שניות), ו-296 כ״ס (6.6 שניות) תגענה עם מערכת היברידית קלה גם כן, גיר אוטומטי 9 הילוכים והנעה כפולה.
הגרסה החדשה החשובה מכולן היא הפלאג-אין הייבריד. היא מקבלת מנוע 1.5 בנזין שלושה צילינדרים (כן, כן... שלושה צילינדרים) עם 197 כ״ס, מנוע חשמלי עם 107 כ״ס וסוללה בקיבולת 15 קילו-וואט שעה שיושבת מתחת לרצפת תא המטען. זו גם הגרסה המהירה והחסכונית של ה-E-Pace עם נתוני ביצועים רשמיים של 6.1 שניות מאפס למאה, וטווח חשמלי מוצהר רשמי של כ-54 ק״מ.
מערכת ההנעה הכפולה חדשה גם היא. ההנעה הכפולה אינה קבועה, ועוברת מהנעה קדמית להנעה כפולה בהתאם לתנאי הדרך ואופי הנהיגה. בגרסת הבנזין הבכירה, P300, מותקנת מערכת הנעה חכמה (Active Driveline) שלא רק מחלקת את המומנט קדימה אחורה אלא גם יודעת לשלוח עד 100% ממנו לכל אחד מהגלגלים האחוריים תוך עשירית השניה.
בתא הנוסעים תמצאו מערכת מולטימדיה חדשה לחלוטין בעלת מסך 11.4 אינץ׳ שזה כ-50% יותר מהקודם, ויגואר טוענים שהוא פי שלוש יותר חד ובהיר.
מערכת המולטימדיה הקודמת לא הצטיינה באינטואיטיביות יתרה, ויגואר טוענים שהם שיפרו את זמני טעינת המסכים והפונקציות, והתפריטים פשוטים וקלים יותר לניווט. אפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו יגיעו כסטנדרט, כמו גם עדכוני תוכנה אלחוטיים (ידרוש חיבור הרכב לאינטרנט, כנראה דרך נקודה חמה בטלפון), וסנכרון לוח השנה של גוגל ואאוטלוק.
שאר החידושים כוללים לוח שעונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ׳ כסטנדרט עם תצוגה עילית חדשה ומשופרת, מערכת בקרת אקלים שיודעת לסנן את האוויר מחלקיקים גדולים מ-2.5 מיקרון (מעניין למה מזכירים את זה דווקא עכשיו...) לפני שהיא מזרימה פנימה אוויר קריר ונקי, מערכת קיילס מהדור החדש, מראה אחורית חכמה מבוססת מצלמה, מצלמות חניה היקפיות ותלת ממדיות, אופציות חדשות לגימור תא הנוסעים. בכלל, יגואר טוענים שאיכות תא הנוסעים והחומרים, שבגרסה הקודמת זכו לביקורת לא חיובית במיוחד, שופרו.
באנגליה לפחות המחירים של הגרסה המחודשת דומים מאוד לזו היוצאת, ולא נותר אלא לראות איך יתמחר אותה היבואן המקומי כשתגיע ארצה לקראת סוף הרבעון הראשון של השנה הבאה. ל-E-Pace גם ככה קשה להתחרות במתחרות למשבצת עליה היא יושבת, אבל זה משותף לכל הדגמים של יגואר בישראל מלבד אולי ה-I-Pace הייחודית.
Recommended Comments
אין תגובות.
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.