המשך שיתוף הפעולה עם car-pad מביא אותנו למירוץ המכוניות האיטי בישראל,
כשעורך 'וואלה רכב' התקשר ובישר לי 'רשמתי אותך לסקר מירוץ מכוניות, ואתה מקבל רכב להשתתף', תהיתי מה רוח הנדיבות שנחתה עליו לצ'פר אותי באירוע שכולו בנזין, סמ"ק, כוחות סוס, ואדרנלין. 'דבר עם עדן מהיח"צ, היא כבר תיתן לך פרטים' הוא אומר לי, כשמהצד השני אני נשבע שיכולתי לשמוע חיוך. עדן מסבירה לי שהמירוץ הוא מרוץ שמארגנת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, והוא המירוץ ההיברידי הראשון בישראל, 'אתם לא מתחרים על מהירות, או אחיזת כביש, אלא על חסכון בדלק, נהיגה ירוקה וידידותית לסביבה, תיאמתי לך את הרכב של רוברט מסוכנות 'דנאל' בכפר סבא, תהנה'.
אז יוניון מוטורס באמת לקחה את הנושא ההיברידי לקצה, כמייצגת של היצרן הראשון שהכניס רכב היברידי לשיווק נרחב עם הטויוטה פריוס שהוצגה כבר בשנת )1997!). טויוטה למדה את התחום לעומק, ומעט מאוד אנשים הופתעו כשגם הקורולה קיבלה גירסה היברידית, כשהיא משלבת בתוכה את כל הידע הטכנלוגי שנצבר עם השנים בתחום ההנעה ההיברידית.
רצה הגורל ומצאתי את עצמי בבוקר שישי, יחד עם עוד מאות בעלי קורולות היברידיות, בחניה של איצטדיון הכדורגל בנתניה, מקבל שתיה קרה, סנדוויץ' לדרך, קבצי ניווט בגוגל מפס, והתקנת מכשיר מדידה ברכב שינטר כל פעולה שלי כנהג. הסדר מופתי, אין טיפת לחץ או עומס, נציגי טויוטה חייכניים ונותנים טיפים לחסכון בדלק ('סגור את הסאן רוף, תפעיל מצב EV' ועוד) ואנחנו יוצאים לדרך.
המטרה חסכון בדלק, כלומר נסיעה חסכונית ככל הניתן. האמצעי, קורולה היברידית. הדרך – תדמיין שיש ביצה טריה בין כף רגל ימין לדוושת התאוצה, ואנחנו מזנקים בנחישות לדרכנו. נחישות זה אומר הכי לאט שאפשר לדמיין. המבט על תצוגת ניהול האנרגיה של הרכב, תכנון הדרך הכי רחוק שאפשר, שזה אומר שאם יש רמזור אדום לפניך אז אתה גולש אליו בלי ללחוץ על דוושת התאוצה, והרכב מדומם את מנוע הבנזין וגולש על החשמל.
המנצחים במירוץ צריכים להשיג ציון כולל הטוב ביותר המחשב את אחוז הנסיעה במצב חשמלי בלבד (70% מהציון הסופי), צריכת דלק ממוצעת (20% מהציון הסופי) והזמן שארך לעבור את המסלול (10% מהציון הסופי). מהרשום אתם מבינים שלנסיעה במצב EV יש את המשקל הגדול ביותר וזה הביא חלק מתושבי נתניה, חדרה והמושבים בסביבה לנסוע לאט – סליחה שעיכבנו אתכם היום, אבל יש תחרות, והמנצח מקבל טיסה זוגית ליפן על חשבון טויוטה (למעט נציגי התקשורת), אז התעכבתם קצת בדרך לסידורים של יום שישי.
המסלול שהוכן מראש חולק לשלושה מקטעים, כשאי-עצירה במקטע או נסיעה במסלול שונה מביאה פסילה מיידית. במתחם הראשון אני עוצר לשתות מים, ומדבר עם בחור חביב עם קצת מבטא זר, אני מציג את עצמי כמי שמסקר את האירוע ל'וואלה רכב' וגם לאתר עצמאי משלי, והוא שואל במה אני נוסע ביומיום. אני מתבייש לענות שבפיג'ו 208GTI. 'ואין לך טויוטה?' הוא שואל, 'דווקא יש, לנדקרוזר ישן' אני עונה. הוא מחייך ועונה, 'הלכת לאקסטרים'. אנחנו מדברים על מכוניות, היברידיות ואז אני נזכר לשאול אותו לשמו ולתפקידו. היה נעים לשוחח עימך אנדרו חורש, מנכ"ל טויוטה, והאנשים שלכם אירגנו אירוע למופת.
לקראת סוף המקטע השני, עוצר לידי בעצבים נהג עם טנדרון, ומקלל את כל השושלת שהביאה אותי הלום, עד סביבות שנת 1500. כנראה שהוא נסע מאחורי מבלי יכולת לעקוף בין רמזור לרמזור, ואני כזכור עם ביצה וירטואלית בין דוושת הגז לבין כף רגל ימין. כמה לאט זה היה? נאמר שאפילו נהגים עם 'ל' על הגג איבדו את הסבלנות.
רישום בסוף המקטע השני, התרעננות עם שייק פירות צונן, וממשיכים למקטע השלישי והאחרון.
אנחנו מגיעים לסוף המסע. סה"כ 72 ק"מ מפרכים בהם נהגנו במתינות, זהירות ואיטיות, שהיו משאירות את משטרת התנועה מנומנמת בשמש.
ביום שישי 18.6 יתקיים מקצה הגמר בין עשרת המקומות הראשונים באירוע, והזוכה המאושר והחסכוני יוכל לגשת לארוז מזוודות לקראת הטיסה ליפן.
מילה על הקורולה ההיברידית, בחנתי אותה בעבר, ממש ממש כאן, והגעתי למסקנה שמדובר ברכב מצויין. לא 'רכב מצויין אבל...' אלא פשוט רכב מצוין, נעים, נוח, מרווח וחסכוני. כמה חסכוני? מוזמנים להסתכל בתוצאות של המובילים ביום הראשון של התחרות. העשירייה הראשונה עם ממוצע של כ 80% נסיעה חשמלית, וצריכת דלק ממוצעת של כ 40 ק"מ לליטר. נכון שבנהיגה יומיומית זה כנראה לא ממש מעשי, אבל זה רק מוכיח שבנהיגה חסכונית ומודעת הקורולה ההיברידית היא גם חסכונית להפליא.
מילה אחרונה לנהגים שהשתתפו, ובכלל. זה נהדר שאתם רוצים לחסוך בדלק, אבל אם תהיו בבית חולים כי מערבל בטון נכנס בכם בכביש מהיר כי נסעתם 40 קמ"ש במקום בו המהירות המותרת היא 90 קמ"ש, לא כל-כך תוכלו לטוס ליפן. עם כל הרצון לחסוך בדלק, בטיחות היא מעל לכל, והתאמת המהירות שלכם לסביבה היא לא פחות מקריטית. זה נכון לאירוע שהיה, וזה נכון תמיד, ולכל נהג.
איך היתה הנהיגה שלי באירוע? תודה ששאלתם. 81% חשמל ו 38 ק"מ לליטר, דבר שהיה ממקם אותי עמוק בעשירייה הראשונה של הנהגים החסכוניים ביותר שהיו באירוע.
התוצאות הרשומות כאן הן מיום המקצה הראשון.
תוספת מאוחרת,
אתמול 18.6.21 התקיים מירוץ הגמר. הזוכים בתחרות ברנרדו ואורי קוסמן, נסעו 83% באמצעות הסוללה בלבד, והגיעו לצריכת דלק של 46.7 ק"מ לליטר. זה מספיק כדי שהם יטוסו ליפן על חשבון יוניון מוטורס. ברכות לזוכים!
המאמר הזה, ועוד רבים אחרים פורסם באתר שלי www.car-pad.co.il - מוזמנים לגלוש.
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.