לא בכל יום מושק יבואן רכב חדש בארץ, וכשזה קורה זו בהחלט בשורה מעניינת, ששווה ידיעה שלמה. היום הושק יבואן EV MOTORS, וכפי שמרמז השם, מדובר ביבואן המתמחה בכלי רכב חשמליים.
אם יש בשורה מעניינת מההשקה היא שבאולם המרשים בנתניה נכחו גם נציגי התקשורת וגם נציגי חברות ליסינג וגורמים מתחום ציי הרכב, דבר המצביע בעיני על סימון מטרות נכון מצד היבואן.
חברת EV MOTORS השיקה למעשה ארבעה מותגי רכב שונים, לפלחים שונים:
- JAC MOTORS יצרנית ותיקה בסין, שמכרה ידע לפולקסוואגן הגרמנית בעסקה של מיליארדי יורו, על מנת שפולקסוואגן תקצר את תהליכי הפיתוח לכלי רכב חשמליים.
- ANKAI יצרנית אוטובוסים חשמליים שכמה מהם כבר נוסעים ברחבי הארץ.
- LEVC יצרנית המונית הלונדונית המוכרת, שעברה הסבה להנעה חשמלית יעילה.
- SSE חברה העוסקת הפתרונות טעינה, אגירת אנרגיה ועוד.
שתי החברות המעניינות יותר ללקוח הפרטי הן JAC ו SSE.
JAC מציעה כרגע רכב יחיד בתצורת ג'יפון נאה למדי e-S2, עם זאת בעל חסרונות משמעותיים בדמות העדר מערכות בטיחות מודרניות. לרכב טווח רשמי של 275 ק"מ, והוא לכאורה אמור להתחרות ב MG החשמלי וב GE3 שהייבוא שלו הופסק לפני מספר ימים. אני משער שלרכב זה אין תקינה אירופאית, ולכן הוא יהיה גם תחת מגבלות שיווק, ומחירו עומד על 132,500 ₪. זה דגם שאני מניח שנכפה על היבואן רק כדי להביא את הדגמים הבאים ה e-S4 וה i-C5 שתיהן מכוניות מרשימות מאוד.
ה e-S4 ג'יפון גדול, מרווח ומאובזר עד הגג (פנורמי, נפתח), וככל הנראה גם עם מערכות בטיחות מלאות. לג'יפון זה טווח מוצהר של כ 500 ק"מ, כאשר מחירים טרם נקבעו, אבל ככל הנראה ינועו בין 165.0 אש"ח ל 185.0 אש"ח בהתאם לרמת הגימור. הרכב כרגע בהליכי תקינה ושיווקו יחל עם סיום ההליכים, ובכפוף להקצאות שהיבואן יקבל, ההערכה שתוך חודשים ספורים יחל השיווק.
ה i-C5 – רכב בסגמנט המשפחתיות הגדול ('מנהלים' בעברית מדוברת) עם בסיס גלגלים גדול, איבזור נדיב מאוד, טווח מוצהר של כ 530 ק"מ, וגם הוא כרגע בהליכי תקינה מתקדמים. המחיר טרם נקבע, אבל אל תתפלאו לתג מחיר של מעל 180.0 אש"ח. השיווק ככל הנראה יחל ב 2022.
אם אני מניח בצד את ה e-S2 הרי ששתי המכוניות האחרות מסקרנות מאוד, ונראה שיש למה לצפות.
דבר מעניין הרלוונטי לכלל רכבי JAC הוא חזית כלי הרכב. בעוד שיצרנים של רכבים חשמליים לא מצליחים לעצב חזית נאה ומזוהה ויוצרים משטחי פלסטיק לא ממש קשורים ומוזרים למראה במקרה הטוב, כאן הצליח היצרן לעצב את חזית כלי הרכב בצורה נאה מאוד.
עוד חשוב לציין כי החברה הסמיכה / חתמה על שת"פ עם רשת מוסכי בוש המופעלת על ידי 'לדיקו', כרשת המוסכים שתספק שירות לרכבי JAC, דבר המביא את החברה לפריסה ארצית מיידית של רשת מוסכים איכותיים.
חברת SSE היא חברה המייצרת פתרונות אנרגיה לטעינת כלי הרכב, החל משדות סולריים, גנרטורים המופעלים בגז טבעי ועוד. ב EV MOTORS לקחו את עולם הטעינה כמה צעדים קדימה, עם טכנולוגיית אגירת אנרגיה, ופתרונות כוללים, שחלקם מאוד מסקרנים אותי כפתרונות לציי רכב שלא רוצים להרים טלפון לחברת החשמל עם בקשה להגדלת הספקים. מהשיחות הקצרות ניכר כי אנשי EV-MOTORS מקדישים לנושא הרבה מאוד מחשבה.
בעולם של התחבורה הציבורית, מייצגת החברה את ANKAI יצרנית אוטובוסים גדולה, המספקת פתרונות לציי אוטובוסים – עירוניים, תיירים ואפילו אוטובוס דו קומתי חשמלי לצרכי תיור. את השירות לאוטובוסים תיתן חברת 'אגד' על רשמת מוסכיה המקצועיים.
הדובדבן שבקצפת, חברת LVCE – London EV Company Limited המייצרת את המונית הלונדונית, בתצורה חשמלית. EV MOTORS תשווק את המונית הלונדונית החשמלית כאשר היא עם נגישות מלאה לבעלי מוגבלויות, לרבות עבור כלבי נחייה. כל הכבוד!
המונית הלונדונית בעלת טווח של 500 ק"מ, עם גנרטור פנימי היכול להטעין את הסוללה. למונית יידרש טיפול תקופתי קטן אחת ל 40,000 ק"מ, והיא תקבל אחריות ארוכה ונדיבה. המחיר הצפוי יעמוד על החל מ 270.0 אש"ח, ושלוש רמות גימור.
מכוניות נוספת על בסיס המונית הלונדונית היא מסחרית עם אותו מפרט טכני, יכולת הטענה גדולה מאוד של 5.5 קוב, ומחיר של החל מ 280.0 אש"ח ושתי רמות גימור.
נתון נוסף ומעניין מאוד שהדגישו אנשי EV MOTORS הוא מבחני חדירות שהם מקיימים בימים אלו, למניעת התקפות סייבר על כלי הרכב. ברכב חשמלי מודרני יש מאות מחשבים ומעבדים ויש להגן על כולם מפני מתקפה חיצונית זדונית.
הסיכום לדעתי הוא בהחלט אופטימי, יש יבואן חדש, רעב, עם מוצרים מעניינים, וגישה האמורה לפתור ללקוח את ההתלבטויות – טיפולים, טעינה, אחריות רחבה ועוד.
שיהיה בהצלחה!
Recommended Comments
הצטרף לדיון
ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.